Wat is er nieuw

Eheim ecco 200 - 2034

• Onderwerp starter Onderwerp starter malawi22
  • Startdatum Startdatum
M

malawi22

Guest
Heb mij gisteren deze pomp gehaald van eheim.

Nu had een vraagje hij werkt prima hij draait nu al nu zou dus mijn filter van juwel willen stoppen deze dan een week laten mee draaien en dan mag de pomp van juwel bio 3.0 stop zetten gewoon.

Op de nieuwe pomp staat een externe verwarming van hydor 200 W

Nu een ander vraag is ik krijg dus het mondstuk niet schuin genoeg hij blaast nu alleen tegen mijn voorruit is dan beste om die lange buis te gaan halen zodat hij over de hele bak stroom ik heb al stuk uit mijn achterwand gesneden maar toch blijft hij recht door blazen?

Iemand ervaring met die lange buis van eheim werkt dat ook perfect?

Ik zou hem langer dan 1 weekje voor de zekerheid laten meedraaien hoor.

Je bedoeld de spraybar??
Dat werkt op zich prima hoor, en die ik gebruik ik ook bij de Eheim filters hier.

Zo'n lange spraybar werkt ook goed maar ik heb zelf bv met een f�hn dat mondstukje warm gemaakt en voorzichtig omgebogen tot de juiste hoek.
Het uiteinde heb ik ook iets platter gemaakt zodat de uitstroom wat breder en krachtiger is.

Heeft iemand ook ervaring met de hydor verwarming installatie ik zie op sommige film dat er een oranje lampje moet branden tegen de knop van draai element voor de verwarming te regelen en hier zie ik dat niet aan gaan of geeft die ook warmte af nu hij staat op de buis van out dus water van de pomp naar de visbak

@Seabait: Heb je het dan over da standaard uitstroombuisje? Die ronde? En hoe heb je hem qua hoek gericht staan in je bak?

Is gewoon de standaard uitstroombuis,staat nu zo gericht dat het langs de achterwand stroomt.

579391_0_82_p1110628.jpg

Ah, op die manier. 🙂 En dan heb je, zo te zien, de originele Juwel filterbak er nog in zitten en de instroom van het filter in die bak hangen? Dus uitstroom en instroom aan dezelfde kant?

Ik ben momenteel erg zoekende naar de plaats van de instroom voor de beste stroming. Ik heb nu in de Lido instroom links en uitstroom rechts, maar dat is het volgens mij nog niet echt. Een spraybar heb ik ook geprobeerd, maar dat leverde weer een golfslagbad op... Wat is nu wijsheid en hoe diep moet de uitstroom zitten?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan