Wat is er nieuw

Eheim Ecco Pro 2233

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelle79
  • Startdatum Startdatum
J

Jelle79

Guest
Goedendag,

Binnenkort krijg ik een nieuw aquarium en ik heb nog een Eheim pomp staan type 2233 (staat op de sticker) alleen kan ik nergens vinden wat de capaciteit daarvan is.
Voor een hoeveel liter aquarium?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen. 😀

Ok bedankt, dan moet ik een andere gaan kopen. Nieuwe is 270L.

hoho niet zo snel met een nieuwe kopen 😉

Het ligt er helemaal aan wat voor een vissen je gaat houden en hoeveel.
Als je er garnalen in gaat doen dan is het meer als voldoende. Of een mooie planten bak en een paar tetras of iets dergelijks heb je ook meer als voldoende.
Alleen als je veel vis neemt of zwaar vervuilende ja dan kan je naar een nieuwe gaan kijken.

BETER NOG. zet er een filter bij en gebruik deze ook. Gaat er een filter kapot kan je bak gewoon door draaien. verder is het om en om schoonmaken ook beter.
Ook kan je de een alleen voor mechanische filtering gebruiken en de andere merendeels voor biologische filtering.

opties en keuzes zat dus.

Capaciteit is 480 liter lees ik.
Dat is niet zoveel op een 200 of 270 bak vind ik. Ook bij weinig belasting.
Je moet ook voldoende stroming ermee kunnen krijgen en ik weet niet of dat lukt.
De 2213 heeft ook rond die capaciteit en die trekt het niet op mn meter bak qua stroming vind ik. Daar zit nu de 2215 op met een cap van dik 650 liter uit mn hoofd gedaan.

Zoals Boris zegt kun je een extra filter bijplaatsen. Dat is wat ik ook heb gedaan en heb nu dus de 2213 en de 2215 samen erop draaien.

Dat is een goed idee, had ik zelf niet aan gedacht. 👍

Koop er een binnenfilter bij.
Maak je die regelmatig schoon.

Persoonlijk vind ik de Ecco's heerlijke filters.
Brak alleen laatst ��n van de potten bij het sluiten grrr.

Bertus dan heb je dat filter in de bak hangen en moet je die weer weg zien te werken. Ik koop er nog wel (al dan niet 2e hands) een extern potje bij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan