Wat is er nieuw

eheim ecco pro 250 problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter malawi22
  • Startdatum Startdatum
M

malawi22

Guest
heeft iemand hier nogal problemen mee gehad of ken iemand dit probleem?

Het gaat over de bak 120l van het merk juwel.

Het gaat als volgt ik heb de aquarium gisteren volledig opnieuw gedaan, nieuwe bodem een nieuwe verwarmingselement erin gedaan, en de pomp opnieuw ge�nstalleerd ( ecco pro 250 is pas 2 maand oud).

Nu het probleem is gisteren voor de eerste keer terug gedraaid alle sponsen schoongemaakt vooral dat hem liet draaien van de oude aqaurium, maar nu vind al dag 2 dat de stroming weeral helemaal minder is aan wat zou dit kunnen liggen, de slangen zijn niet strak maar zijn los ze hangen dus gebogen over het filterhuis. ik werkt ook met een installation set van eheim zelf de dikke spraybar.

Heb een achterwand in de aquarium gezet zou het kunnen dat dit veel tegen hou dat de spraybar niet helemaal gelijk ligt in het water of wat zou de oorzaak kunnen zijn. Want als dit het probleem zou zijn moet een deel van de achterwand weg snijden om het gelijk te krijgen.

Kan iemand hier raad aan geven

Re: eheim ecco pro 250 problemen

Wat is de opvoerhoogte nu,van pomp naar bovenkant bak.
Zou eerst de uitstroom losmaken, en kijken wat eruit komt.
Vanaf oude aquarium, welke hoogte was dat.
Als de hoogte teveel is,en hij al vervuild is,gaat er minder door,

je bedoeld waar de filter nu staat ofzo?

De filter staat op de grond en de aquarium staat op een kast de slangen zijn afgeknipt geweest in de lfs op 1.50 m en heb nog een stuk er van afgeknipt. De pomp is in begin helemaal schoon gemaakt zou dit al helemaal kunnen verstop zijn al terug de slangen en zijn nieuw aangekocht geweest diameter 12-16 van merk eheim zelf.

En heb een spraybar van het merk eheim ook gekocht en nu hangt de spraybar vast aan de ruit met zuignappen en hangt wat boven het water dat de stralen naar onder blazen, zo 2 mm boven het water hangt de spraybar.

Er komt nog wel uit van straal maar zo klein straaltje vind ik persoonlijk het water gaat wel rond in de aquarium maar ik denk 600 l per uur dat het toch niet gaat.

Waarom maak je de slangen niet op maat,op de pomp.

Om schoon te maken ,draai je de kranen dicht,en eraf.

Zet hem eens op 1 m. hoogte en kijk dan wat hij doet.
600 l/ u, zal terug vallen na vervuiling tot de helft.

Kijk in de kop,of er een 3 blads rotor inzit.
Zoja, doe er een 6 blads in, Geeft meer water.

Ik dacht dat er een 3 blad in zat dus zou eigenlijk een 6 blads moeten gaan halen voor meer water te krijgen.

die slangen hebt ik gekocht op advies van de lfs zelf of wat raad jij aan dan? als de spraybar omhoog zet blijft het zelfde waterstraal komt niet meer uit. Nu maakt natuurlijk wel meer lawaai de aquarium staat in slaapkamer dus nu hoor je water ieder keer vallen

Ik heb mijn spraybar onder de oppervlakte gehangen met de openingen schuin naar boven.
Zodanig dat er een rimpel in het water komt zonder dat het uit het water komt.
Dan heb je een goede stroming en zuurstof opname.

Jb Malawi

@Bertus: Is die impeller in alle type's Ecco gewoon te vervangen? Ik heb de 2034 en zou daar op zich ook wel iets meer stroming in willen hebben.

Ja ik heb nu ook zo gedaan gelijk met water want als hem er boven hangt, dan komt er bijna niks meer uit hoe kan dit toch altijd dat het zo loopt?

hij is pas een week of 2 nu aan draaien en hij geeft al bijna geen stroming meer als hem er boven hangt, en als hij gelijk ligt met waterniveau dan zie je water mooi rond draaien in de visbak.

Lecturer in Recent Runes zei:
@Bertus: Is die impeller in alle type's Ecco gewoon te vervangen? Ik heb de 2034 en zou daar op zich ook wel iets meer stroming in willen hebben.

Ja, zijn gelijk.
Alleen de rotors zij anders.

Kijk op Google afbeeldingen. Eheim rotors.

IK heb een Juwel 1000 in de Eheim Pick up gestoken.
Moet je het oppervlaktewater zien, blaast alles opzij.
Zit ook wel snel vol.

malawi22 zei:
Ja ik heb nu ook zo gedaan gelijk met water want als hem er boven hangt, dan komt er bijna niks meer uit hoe kan dit toch altijd dat het zo loopt?

hij is pas een week of 2 nu aan draaien en hij geeft al bijna geen stroming meer als hem er boven hangt, en als hij gelijk ligt met waterniveau dan zie je water mooi rond draaien in de visbak.

Kijk je witte even na, wil snel vollopen met vuil.

Als je de bakjes eruit til,voel je of ze zwaar zijn.

Dan moet dat maar eens doe dan moet het bijna ieder week doen die witte spons eruit halen en uitknijpen om toch stroming te krijgen?

het is als volg opgedeeld

Boven Blauwe spons

Dan het filterhuis
Wit
Zwart
Die kleine grijze bolletjes
En vanonder zo van die zwarte buisje

Boven ,de witte, daaronder een blauwe. Dan zwarte buisjes, daaronder de siporax,

Zo heb ik het.
En ,ik moet ook regelmatig de witte schoonmaken, die zuigt zich omhoog, en sluit dat gat af.

Heb hem ook lager gehad, bleef hetzelfde.

ok dan heb je die zwarte spons niet in het filterhuis gelegd omdat ik dat in de doos had steken dacht dus dat die erin moest.

Dus in die ring heb je toch een blauwe spons gedaan, en dan heb je zo een koker nog in filterhuis en daar heb je dus in plaats de zwarte een blauwe spons nog bij gedaan als het goed versta?

En dan zou dus de zwarte buisjes moeten wisselen met die kleine witte bolletjes dan zal dat morgen maar eens doen zeker.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan