Eheim Incpiria 200 (Froggies)


F

Froggies

Guest
Eindelijks mijn nieuwe aquarium, de Eheim Incpiria 200
De bak staat op zijn plek en het aansluiten is klaar.
Buitenfilter JBL e901
CO2 van dennerle
Hydor 200 watt verwarming
Bodemverwarming dennerle
Bij behorende controlers van dennerle.

VLQRyiA0WJi0wVa_5BgewV7LI3dMjCMr.jpeg
 
Bodem hout en stenen zitten erin nu nog de aanplanting.
Weet niet of dat vandaag gaat lukken wel proberen.
Het ziet er nu zo uit.


-7nM7EObi_RstCz4Up_AC97-i96OfS_B.jpeg
 
Eerste plantjes staan erin, was eventjes zweten toen het aquarium begon te vullen, lekkage pfff.
Vervinding stom genoeg slecht gelijmd. Dit vanmorgen opgelost en alles werkt nu prima, water begint wel bruin te worden logisch door het inwateren van de wortelstronk.
Zal regelmatig water verversen komt dat ook wel goed. Nu rustig alles laten groeien en geduld hebben.

Voorbeeldje hoe het er nu uitziet.

R-JokQ-sa1O4mUgs1KK4Eom4E3uZQng_.jpeg
 
De bak wordt nu langzaam helder, maandje laten indraaien en dan eens kijken voor visjes.
Morgen nog paar plantjes aan de rechtervoorkant en de stronk wat bekleden met mos en javavaren.
 
Vandaag nog wat veranderingen aangebracht, wat plantjes op het hout gezet en aan de voorkant van het aquarium.
Je ziet op de foto dat een schimmel ( denk ik)op het hout groeit. Ik hoor dat dit vsnzelf weggaat, dus maar hopen.

3flptwawZi14mb3JqZcJ55kpk5oUYj6V.jpeg
 
Ik vind als bodemvis de mikrogeophagus ramirezi erg mooi. Alleen de pH vind ik een probleem nu vraag ik mij af moet bij nakweek ramirezi ook op de gewenste pH van een ramirezi worden aanhgehouden? Je leest dat wildvang discus op een andere pH wordt gehouden dan nakweek van bijv Stendler, zou dit ook opgaan voor ramirezi?
 
Netjes hoor,zou een topic maken in het fotoalbum gedeelte.
Voor al de ramirezi is het toch wel verstandig om een lage ph aan te houden.
 
Dank je wel, ben er ook blij mee. Alleeen water is nog troebel beedje melkachtig.maar draait net een week.
Wat ik niet hekemaal begrijp, waarom nieuwe topic, dit is toch inrichting en biotopen?
Ik wilde forumleden laten zien hoe ik mijn bak heb ingericht.
Zit ik toch verkeerd?
 
Wat John bedoeld is dat je bij foto album een topic zou kunnen aanmaken die je kan bijhouden en als naslagwerk kan dienen. Als je niet van plan bent meer foto s te posten dan hoeft dan natuurlijk niet ;)
 
Froggies zei:
Wat ik niet hekemaal begrijp, waarom nieuwe topic, dit is toch inrichting en biotopen?
Ik wilde forumleden laten zien hoe ik mijn bak heb ingericht.
Zit ik toch verkeerd?

Is helemaal aan jezelf natuurlijk maar de subforums worden over het algemeen gebruikt voor vragen en het fotoalbum gedeelte om je bak te tonen aan andere leden.
Verkeerd is een groot woord maar als je meer leden van je inrichting wil laten genieten is het fotoalbum dus een geschiktere plek.
 
Duidelijk, ik stop hier en ga veder in het fotoalbum
Wil graag de medeforumleden mijn aquarium laten zien.
 
Zojuist de LED verlichting geinstalleerd moet het nog aanpassen is wat te blauw.
Als ik de juiste kleur heb plaats ik weer een foto.
Wat mij wel opvalt dat bij de tl verlichting zie je duidelijk luchtbelletjes van de planten komen, dat zie ik nu niet.
Misschien dat de kleuren invloed hebben op de planten, moet wat meer naar het witte licht.
 
Leuke bak hoor ! Is de microgeophagus altispinosa niks voor je ? Die is wat gemakkelijker kwa waterwaardes en ook echt een mooie vis
 
Froggies zei:
Eerste plantjes staan erin, was eventjes zweten toen het aquarium begon te vullen, lekkage pfff.
Vervinding stom genoeg slecht gelijmd. Dit vanmorgen opgelost en alles werkt nu prima, water begint wel bruin te worden logisch door het inwateren van de wortelstronk.
Zal regelmatig water verversen komt dat ook wel goed. Nu rustig alles laten groeien en geduld hebben.

Voorbeeldje hoe het er nu uitziet.

1K_zLtMDTy3DarNaV6Aajbcap9oJFepb.jpeg

Lekkage, slecht gelijmd? Daar ga je toch mee terug naar de verkoper? Ik zou dat zeker zelf niet proberen op te lossen...
 
1978 zei:
Froggies zei:
Eerste plantjes staan erin, was eventjes zweten toen het aquarium begon te vullen, lekkage pfff.
Vervinding stom genoeg slecht gelijmd. Dit vanmorgen opgelost en alles werkt nu prima, water begint wel bruin te worden logisch door het inwateren van de wortelstronk.
Zal regelmatig water verversen komt dat ook wel goed. Nu rustig alles laten groeien en geduld hebben.

Voorbeeldje hoe het er nu uitziet.

xCMlJTDuWQif9jLPfFh4hJ86q3U8j3Pj.jpeg

Lekkage, slecht gelijmd? Daar ga je toch mee terug naar de verkoper? Ik zou dat zeker zelf niet proberen op te lossen...

Nee lekkage door mijn eigenfout, niet genoeg lijm eraan gedaan. Is opgelost de bak draait nu 1 week.
 
Richvio zei:
Leuke bak hoor ! Is de microgeophagus altispinosa niks voor je ? Die is wat gemakkelijker kwa waterwaardes en ook echt een mooie vis

Dat zou heel goed kunnen dat het die wordt, ik heb ze nog niet in het echt gezien, maar wat ik op internet heb gezien heel boeiend.
 
Gisteren LED geinstalleerd, maar niet naar wens ik vind het te blauw, kan ook komen omdat de bak in de opstartfase zit en het water is nog wat troebel.
Heb wel een vraag iitstaan bij de levrAncier.
Anders ga ik weer terug naar mijn t5 verlichting.
Wat mij wel opvalt is bij de t5 verlichting zie je van alle planten zuurstof afkomen door mijn co2 toevoeging dus fotosyntese werkt bij de t5.
Ik zie dit niet ontstaan bij mijn LED, nog geen idee wat daar de reden van is.


mIVl8i0Fs3y-ucETlBy8FVxrwYig4x3G.jpeg
 
Een zestL Altospinosa's zouden zeker niet misstaan in je aquarium.

Sommige planten heb je erg dicht op elkaar geplant: de lobelia's en het groepje rechtsvoorgangers. Iets verder uit elkaar planten voorkomt dat deze planten snel kale onderstengels krijgen. Er komt nu namelijk te weinig licht.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Jos Hut zei:
Een zestL Altospinosa's zouden zeker niet misstaan in je aquarium.

Sommige planten heb je erg dicht op elkaar geplant: de lobelia's en het groepje rechtsvoorgangers. Iets verder uit elkaar planten voorkomt dat deze planten snel kale onderstengels krijgen. Er komt nu namelijk te weinig licht.

Hobbygroet,
Jos Hut

Jos, bedankt voor de tips, ik ga ze verder uitelkaar plaatsen
Dan heb ik mijn bodemvissen voor elkaar, ik neem aan 2 mannen rest vrouwen of 1 man 5 vrouwen?
 
De led's zijn ge�nstalleerd.
Dit is zoals het nu geworden is, mogelijk dat ik nog wat aanpas, maar voorlopig bevalt mij dit wel.

View My Video
 
Leuk en de bak ook overigens.
Persoonlijke keuze natuurlijk, ik merk dat je hem met veel rood laat opkomen en met veel blauw laat aflopen, ik denk dat groen in beiden gevallen mooier zal staan.
 
Ton dank je wel, ik vond het best lasting om dit goed te krijgen. Het ziet wel roder uit als in werkelijkheid, opname is met Iphone gemaakt.
Schema komt van internet en heb deze wat aangepast.
Heb jij een schema zoals je beschrijft, wil ik hem graag eens proberen.
 
Je kan deze proberen.........


256553_0_82_schermafdruk_20151008_20.jpg



vooral de overgang naar nacht vindt ik persoonlijk erg mooi in dit schema, in de ochtend moet ik nog wat aanpassen.
 
Ton,

het blijft persoonlijk, mijn schema heeft een zonsopgang en gaat s avonds heel zachtjes over in nachtverlichting.
Om het blauw wat te temperen heb ik draadje blauw van de RGB op de groene aangesloten, zodat ik het blauwe LED kanaal fijner kan regelen. Ik ben niet ontevreden, maar moet nog wat bijregelen.
Ik laat de LED's ook niet op 100% branden maar eronder. Dit zou levensduur van de LED's verlengen en in het aquarium zie je het niet.

Vna6qN8ywuLB67i1Ox-cZAjA36Jhqq1I.jpeg
 
Update van mijn aquarium, er zitten enkeke vissen in de bak, gemarmerde bijzalmrn en kardinalen.
Planten groeien goed, ben te vreden.

D-kutoppkFO7lAEvtKKnhFf5ub3Uetmd.jpeg
 
Volgende gedrag had ik nog niet gezien en ook niets over gelezen.
In mijn nieuwe bak zijn 2 visjes meegekomen uit mijn vorig bakje, stiphodon atropurpureus en passen eigenlijk niet in het bestand van zuid-amerika maar kon ze 1,2,3 ook niet wegdoen dus zwemmen ze lekker rond.
Ik zag nl in de bak iedere keer een hoopje grind en vroeg mij af waar dat vandaag kwam aangezien ik (nog) geen bodemvissen heb moeten de stiphodon de "boosdoeners" zijn. Ik zag ze nooit graven en ik zag ze ook nooit het holletje inkruipen. Ik weet dat ze zwemmen en niet kruipen, maar zo'n kleine opening kan je bijna niet inzwemmen.
Keertje s' nachts met de zaklamp gekeken en toen zag ik het kopje van 1 van de vissen in het holletje zitten. Ik vind het prachtig, leuk gedrag.

Ik gebruik Dennerle plantenvoeding prima spul wel aan de prijs, nu heb ik eens profito Ferro gebruikt ipv de ijzertabletten van dennerle. Daar heb ik spijt van jeetje wat ziet mijn bak eruit. Helemaal een witte mist. Als je dit spul elke week moet gebruiken en ook nog in een dossering 2 keer zo hoog zit je altijd in een troebele bak te kijken. Dus dat gaan we niet meer gebruiken.
 
Hele mooie bak! Ik ga deze foto's ter inspiratie laten zien aan degene die mijn Lido120 overneemt. Die gaat namelijk naar een vriend van me en hij weet niet hoe hij hem mooi kan inrichten...

Ik denk dat ie er wel een voorstelling van kan maken na het zien van jouw foto's!
 
Super!
Zie als ik het goed heb wel een plantje staan dat geen echt aquariumplantje is,blijft wel een tijdje leven maar zal uiteindelijk doodgaan in je bak.
Dat grasachtige in het midden van voor,Opiopogon nogwat.
 
John dank je wel, ik ben ook erg blij met de bak, elke dag mee bezig en genieten, dat van dat plantje wist ik niet de naam is trouwens Ophiopogon kyoto.
Ik vond bij het planten dat dit plantje erg stugge wortels en bladeren had, maar ja soms herken je planten als kamerplanten en deze wist ik niet. Dan zal ik die tzt vervangen. Ik moet toegeven je richt in en je kijkt en kijkt en denkt die olant is toch niet zo mooi eruit en iets andrs erin, maar dat maakt het juist zo mooi.
 

Terug
Bovenaan