Wat is er nieuw

Eheim Incpiria afvoer installeren

hVeeren

Active member
Lid geworden
8 mei 2021
Leeftijd
38
Bij mijn Eheim Incpiria 530 wordt aanbevolen de afvoer van het aquarium af te sluiten met een Eheim Doubletap kraan.
Dit lijkt mij ook wel handig, extra beveiliging en handig om je filters af en aan te sluiten.

Maar als ik die double taps wil installeren lijkt het logisch om 1 helft van de kraan hier op te schroeven, maar dan is de andere helft van de kraan eigenlijk niet gebruikt.
Beetje zonde van het geld, dus ik vroeg mij af of ik iets verkeerd deed? Nu kan je ook maar 1 kant afsluiten ipv 2 kanten.

Bijlagen

• image0.jpeg
    image0.jpeg
    355.7 KB · Weergaven: 162
Oke, check: filterinlaat > slang > 1 helft kraantje > 1 helft kraantje > slang > filter. En dan filter > slang > 1 helft kraantje > 1 helft kraantje > slang > filteruitlaat.
Anders moet je of de hele bende verwijderen als je filteronderhoud wil doen, en da's knap lastig als je filter in een kast onder je bak staat, of iedere keer je slang van je kraantje afkoppelen.

maar hoe bevestig je dan de slang aan de filterinlaat?

Ik heb net dit onderdeel gevonden, neem aan dat dit dan de koppeling is tussen slang en de invoer, er zit er alleen 1 te weinig bij! Daarom dat ik hem over het hoofd heb gezien!

Bijlagen

• 59B3E107-1102-4FD9-9BBC-AB29B151EE97.jpeg
    59B3E107-1102-4FD9-9BBC-AB29B151EE97.jpeg
    178.9 KB · Weergaven: 100
Ah, bijzondere aansluiting in mijn ervaring, maar dat zou inderdaad aan t andere eind van je stuk slang kunnen gaan.

De inlaat van het aquarium gaat door de glazen onderplaat, aan de andere kant van onder zit gewoon een schroefdraad, niet direct een mooie aansluiting voor de slang, deze aansluiting pas hier wel mooi op, maar er zit er maar 1 bij het aquarium ipv 2!

Niemand anders met een Eheim thuis, die even een foto wil maken van zijn of haar oplossing?

Bedankt voor de moeite, maar ik bedoel dus iemand die ook een afvoer heeft in de bodem van het aquarium, en met welk koppelstukje ze dit hebben opgelost. Want ik heb er maar 1 gekregen bij mijn aquarium terwijl ik 2 afvoeren heb in mijn bodem…

Denk dat je de leverancier ff moet berichten waarom je maar 1 tule hebt gekregen ipv 2.
Anders is zoiets Wss wel te krijgen bij pvc online

Ah, nu is mij duidelijk wat het euvel is, ik was te gefocust op die kraantjes an sich. Als het een complete set zou moeten zijn, dan mis je inderdaad 1 zo'n ding en dan idd de verkoper even vragen.

Ik heb een stukje slang vanuit de bodem en daaraan de kraan, heb alleen geen dubbele kraan.

Ken er nou niet bij tafel staat ervoor heel misschien ergens een foto in mij topic.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan