eheim LED of JMB


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
We zijn aan het kijken naar LED verlichting waarbij naar zowel Eheim LED en JMB LED aan het kijken.

Het gaat om LED van 43W

Bij Eheim moet ik alles los aanschaffen

Prijs technisch is Eheim een stuk duurder maar naast dit aspect kijken we ook naar de kwaliteit.

Wie heeft ervaring met deze systemen.

eheimled.jpg
jmb 1en3watt.jpg
 
Ik. In ieder geval met JMB. Deze balken hangen nu al een aantal jaren boven mijn (planten-)bak. Tot grote tevredenheid! , De kwaliteit is prima evenals de lichtopbrengst. Omdat de balken ingebouwde drivers hebben (geldt overigens niet voor RGB balken die ik trouwens ook niet heb) zijn ze ook makkelijk aan te sturen met een Arduino, een belangrijk, persoonlijk, pluspunt. Door verschillende kleurwaardes te kiezen voor de balken is het bovendien mogelijk om, bijvoorbeeld, s'morgens op te starten met meer rood in het licht en s'avonds te dimmen met meer blauw in het licht op een natuurlijke wijze zonder dat het een "disco" bak wordt.
 
Je zou eens kunnen kijken voor de Aqua 40 LED balkjes van Aqua terra LED..
 
Op advies van @benvo en met zijn bak als inspiratie ben ik ook uiteindelijk gegaan voor de balken van JMB en ben er zeer tevreden over.
Alles groeit goed en de kleuren zien er ook fantastisch uit, ik werk zelf met een JMB controller die ik erbij had gekocht maar zoals Ben aangeef kan je het ook gaan aansturen met een Arduino.
 

Terug
Bovenaan