Wat is er nieuw

Eheim luchtpomp met meerdere dubbele sponsfilters

Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Leeftijd
60
Ik heb 3 kleine bakjes (18 liter) waar ik garnalen in wil gaan kweken. Ik wil de bakjes voorzien van een dubbel sponsfilter aangedreven door een luchtpomp. Mezelf kennende komen er later nog wat kleine bakjes bij. Ik wil niet voor alle bakken een aparte luchtpomp, maar 3 bakken op 1 luchtpomp. Maar hoe sluit je dat aan? En welke Eheim heb ik dan nodig? De 200 of de 100, als ik ook nog wat stroming op mijn mos wil?

Tja luchtpompjes zijn vaak storend en ik zou gaan voor de Aquaell mini pat.

Tja luchtpompjes zijn vaak storend en ik zou gaan voor de Aquaell mini pat.
Ik heb aquael mini pat's maar ik denk ook aan de kosten (stroom).

ik zou niet in 18 liter bakjes gaan kweken dat is heel beperkt snel overbevolking
effe kijke hoeveel bakjes je echt wil en dan meschien zoon groten lucht pomp halen met 8 uit gangen bijvoorbeeld maakt wel veel geluid.
maar spons filter op lucht zijn echt de besten filter die je kan hebben.
aquell filters zijn ook niet ideaal.

ik zou niet in 18 liter bakjes gaan kweken dat is heel beperkt snel overbevolking
effe kijke hoeveel bakjes je echt wil en dan meschien zoon groten lucht pomp halen met 8 uit gangen bijvoorbeeld maakt wel veel geluid.
maar spons filter op lucht zijn echt de besten filter die je kan hebben.
aquell filters zijn ook niet ideaal.
Ik laat alleen de mooie in deze bakjes. De andere geef ik weg of doe ze in mijn andere aquaria (125ltr en 240ltr). Is dat werkzaam denk je?

Ik laat alleen de mooie in deze bakjes. De andere geef ik weg of doe ze in mijn andere aquaria (125ltr en 240ltr). Is dat werkzaam denk je?
met welke garnalen ga je kweken?

dat wil nog wel lukken denk ik, komt wel nouw met voeren.
je kan heel snel resultaat zien als je echt aleen mooie garnalen bij elkaar zet 1 mooie vrouwtje en mannetjes is genoeg om een heel mooie gradatie kweek te krijgen.
heb dat een tijdje terug gedaan met me vuurgarnalen zijn nu alemaal knal rood en uitslecteren is bijna niet meer nodig.

dat wil nog wel lukken denk ik, komt wel nouw met voeren.
je kan heel snel resultaat zien als je echt aleen mooie garnalen bij elkaar zet 1 mooie vrouwtje en mannetjes is genoeg om een heel mooie gradatie kweek te krijgen.
heb dat een tijdje terug gedaan met me vuurgarnalen zijn nu alemaal knal rood en uitslecteren is bijna niet meer nodig.
Wat bedoel je met komt wel nauw qua voeren?

Wat bedoel je met komt wel nauw qua voeren?
weinig liter water dus je water waarden zijn moeilijk stabiel te houden als je bijvoorbeeld veel voert

Ok. Klopt. Ik wil er sowieso heel veel planten en mossen in en een dubbel filter. Maar bedankt voor de tip, ik hou het in mijn achterhoofd 😊👍

In zo n klein bakje is denk ik dubbel overbodig en gelet op de kleine ruimte zul je ook een boel ruimte verliezen. Ik heb meerdere van 30 liter met een mini pat gehad en met een niet te fijne spons gaat dat prima.

In zo n klein bakje is denk ik dubbel overbodig en gelet op de kleine ruimte zul je ook een boel ruimte verliezen. Ik heb meerdere van 30 liter met een mini pat gehad en met een niet te fijne spons gaat dat prima.
Ik wil dubbel om de sponzen om de beurt schoon te maken. Ik wil wel een fijne spons anders verdwijnen m’n babies.

Ik heb altijd de wat grovere gebruikt en de jongen komen daar niet door hoor qua structuur. Tenminste dat is mijn ervaring.

Goed om te weten!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan