Wat is er nieuw

Eheim maakt rar geluid.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joshua1302
  • Startdatum Startdatum
J

Joshua1302

Guest
Mijn filter van Eheim maakt een raar geluid en nadat hij het geluid maakt komen er belletjes uit de uitstroom pijp. Ik denk dus dat hij ergens lucht trekt... Ik heb hem al een keer opnieuw aangezogen met mn mond, dat hielp even maar meteen daarna begon het weer. Het geluid is te omschrijven als het geluid wanneer je de pomp van binnen schoongemaakt hebt en hem dan weer opnieuw moet aanzuigen.

Ik heb van de week de slangen en de spons schoongemaakt, daarna weer gewoon laten draaien en weer aangezogen zoals ik het altijd doe en toen deed hij het gewoon goed. In de filter zaten een heleboel garnaaltjes, dus ik heb een panty om het aanzuigkorfje gedaan. Er zit nu een boel vuiligheid om de panty. Zou het daar aan kunnen liggen??

Edit; ik heb net een topic gezien, wat het geluid beter omschrijft. Het geluid van stromend water komt stukken dichter in de buurt. In dat topic werd door de TS wel gezegd dat er g��n belletjes uit de uitstroom kwamen, en dat is bij mij wel het geval.

Als jij de instroom afsluit,gaat hij vacuum zuigen.
Dus panty weghalen,en wat grover materiaal erom heen.
en iets grove spons,bv.

En garnaaltjes gaan er toch wel in,hoor.
ook als eitje.

Moet ik dan gewoon een filtersponsje kopen en die zo knippen dat hij in de aanzuigkorf past? Want als ik die daarin doe zuigt hij die toch ook weer vacuum, of erger nog de pomp in? Ik snap dus niet helemaal wat je bedoelt.

Dat is een optie, maar ik zou er gewoon niks aan doen. Die garnalen krijg je namelijk toch wel in je filter en die kun je er het beste regelmatig even uit gieten. Als je het wel doet dan kun je inderdaad een stuk grove filterspons op maat knippen en in je aanzuigkorf stoppen. Je moet wel een idioot sterke pomp hebben wil die dat door de slang heen je filter in zuigen.

Oke ga ik dat zo meteen ff doen. De garnalen komen binnekort toch in een aparte bak daarvoor. Heb vorig weekend een dennerle cube 60 op de kop getikt voor twee tientjes. Nu alleen nog geschikte verlichting.

IK heb zelf,oranje van een Sinaasappelzakje erom heen gewikkelt.
Elastiekje erom heen.
Ook voor dat de jonge sturisoma,s opgezogen worden. van 1 cm.

Is alleen dat ik nu elke 3 dagen ,hem eraf moet halen,door fijn aankleving.komkommerslijm.

Heb jij geen last van.

Joshua1302 zei:
Oke ga ik dat zo meteen ff doen. De garnalen komen binnekort toch in een aparte bak daarvoor. Heb vorig weekend een dennerle cube 60 op de kop getikt voor twee tientjes. Nu alleen nog geschikte verlichting.
Niet in de aanzuig stoppen.

Gewoon buiten om houden.

Beda kt voor de tip allebei. Ik heb de panty er af gehaald en nu lijkt t probleem opgelost!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan