Wat is er nieuw

Eheim opvoerpomp 6000+?

L

Leo Z

Guest
Ik ben bezig met een custom aquarium, het aquarium zal ongeveer 120x120x70cm worden en dus ongeveer 1000 liter water bevatten. Nu zocht ik een goede opvoerpomp voor de ingebouwde filter die over een capaciteit van 6000l/u beschikt.

Ik wilde het graag houden bij eheim maar helaas kan ik niks vinden van boven de 5000l komt... (Bron: https://www.eheim.com/en_GB/products/technology/pumps)

Ik vroeg me af of jullie een oplossing weten?

Waarom zo zwaar? Krijg je een stroming in je bak waar je u tegen zegt.

En wil je meer, vraag dan meer. Maar , hoe meer, ook meer wattages he.

ik vraag me ook af waarom je zo zwaar wilt, je hebt namelijk geen opvoerhoogte ect als de pomp in de bak zit.

Dit word het ontwerp ongeveer. Let op het is een schets. Betreft de kracht, ik dacht dat ik aquarium inhoud 6x per uur moest rekenen?

IMG-20180918-WA0033.jpg

Mooie interne bioloog.

als je de inhoud van de bak 2-3 keer per uur door je bioloog rondpompt is het prima!
dus pomp van 3000L/U moet voldoen.

Krijg zelf binnen een paar maanden een bak van 230x70x70 met bioloog van 150x40x40.
Hier heb ik een pomp van 5000L/U op, maar door de opvoerhoogte kom ik ook op zo'n 3000L/U uit.
Aangezien jij die opvoerhoogte niet (of heel minimaal hebt) kom je met een pomp van 3000L/U mooi uit.

Mocht je uiteindelijk meer stroming in de bak willen, moet je denken aan wat stromingspompen.
(iets wat niet ondenkelijk is bij een bak van 120cm diep)

Bedankt voor alle reacties! Ik denk inderdaad dat ik het dan wel op 3000l/u kan houden.. kan ik ook weer verder met de afmetingen van de interne bioloog

Ik zal de voortgang van het project misschien wel op het forum gaan delen! :petjeaf::thumbs:

Bedankt voor alle reacties! Ik denk inderdaad dat ik het dan wel op 3000l/u kan houden.. kan ik ook weer verder met de afmetingen van de interne bioloog

Ik zal de voortgang van het project misschien wel op het forum gaan delen! :petjeaf::thumbs:

Niet misschien, gewoon doen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan