Wat is er nieuw

EHEIM opvoerpomp

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn opvoerpomp die ik gebruik om water af te hevelen kan open maken om dat rotortje te kunnen bekijken. Hij doet het niet meer en ik vermoed dat het aan het rotortje ligt. Op utube alleen filmpjes van een denk ik nieuwere versie.

Zal zo even foto plaatsen van het pompje met telefoon.

Hoop dat iemand weet hoe ik dat ding uit elkaar krijg anders weer met emmertjes aan de slag 😡

We wachten dan maar even op de foto of typenummer😉

Ik wilde al zeggen dat ik alles wel open krijg maar ja de rest van het verhaal is minder leuk om te horen denk ik:sorry:. Ik heb er een op de zeewaterbak en die weet ik open te krijgen maar voor me dat lukte zijn er diverse niet te herhalen woorden door de lucht gevlogen kan ik je zeggen.
Bij de mijne kun je de zijkant waar hij aanzuigt dus eraf draaien zeg maar en dan kom je bij de rotor.

Net in gevecht geweest met dat pokke ding. Deze moest je uit elkaar trekken. Zitten 2 hele kleine dingetjes in die je moet indrukken met iets 😎 Erg handig als je maar 2 handen heb om twee messen te gebruiken om het in te drukken en dan nog uit elkaar trekken. Hij ligt in de kliko. Ding is overleden. Doet niets meer.

Snel een nieuwe bestellen want dat emmertje gedoe gaat het niet worden :br:

Jammer van de opvoerpomp Michelle en ja waarom zouden ze het makkelijk maken als het ook moeilijk kan:juggle:. Ik heb er een van Jeboa en die zijn gunstig geprijsd en doen het prima verder.

Btw, van het verversen met emmers krijg je wel conditie en spierballen hoor😉

https://www.aquastorexl.nl/sicce-syncra-pomp-20-2150-l-h.html

Heb deze besteld. Hoop dat deze niet al te technisch verstand en geduld hoeft te hebben. Heb hem gekozen ivm prijs en de 2150 liter en een slang tule erbij. Geen idee wat dit is, maar ik hoop dat het zon ring is als op filter die de slang dan vast houd. Weet dat ik met die EHEIM toen nog heb zitten kloten om een slang erop te krijgen. Smelten op vuur zodat het zacht werd en ik de tuinslang na uren gedoe erop kreeg. Ik heb tevens 16/22 aquariumslang op maat erbij gekocht.

Ik verwacht dan ring op slang, slang op tuttel van pomp, ring aandraaien en klaar.

Als ik het goed heb is dan 2150 liter gedeeld door 60 minuten is 35 liter per minuut dus afhevelen van 300 liter zal dan z on 10 minuten duren. Zal iets langzamer gaan omdat pompje ook moet opvoeren maar precies tijd om pompje aan te zetten en kopje koffie met sigaretje te doen 😛

De jebao had ik ook over gelezen maar goedkoop via Alieexpress. Nog nooit zo besteld en verwacht dan lange levertijd.

Ik moet gewoon plug and play, klick en go spullen hebben want dat technische gedoe is echt mijn ding niet en geduld met zulks technisch geneuzel nog veel minder 😡

Mijn sluiers en grote aquarium op hoogte met emmertjes zal mij veranderen in Rambolientje dat moeten we nu ook weer niet willen met zulk weinig geduld.

Jebao zijn fijne pompen hoor 😉

Maar afhankelijk van je slanglengte en opvoerhoogte zal die 2150 gehaald worden of niet.

Maar sicce levert geen knelringen dacht ik

Sicce is ook een erg goed merk hoor en wordt veel bij zeewater verkocht. Ik heb er een stromingspomp van gehad.

Weet dat ik met die EHEIM toen nog heb zitten kloten om een slang erop te krijgen. Smelten op vuur zodat het zacht werd en ik de tuinslang na uren gedoe erop kreeg.
Gewoon even in wat heet water werkt normaal ook hoor.

Tuinslang is niet altijd geschikt voor het vullen ze zijn soms aan de binnenkant behandeld tegen alg etc. Dat gif wil je niet in je bak.

Tuinslang is niet altijd geschikt voor het vullen ze zijn soms aan de binnenkant behandeld tegen alg etc. Dat gif wil je niet in je bak.

Ok, dat is ook niet voor mij. Wel wist ik dat er weekmakers in kunnen zitten.

Altijd frustrerend als dingen niet meewerken:stom: (volgens mij worden dit soort dingen altijd door mannen ontworpen😀)
Hoop dat je je nieuwe snel in huis hebt.
THEA! Altijd over ons mannen.Moet ik me nu kwaad maken. Anders kom ik even de held uithangen... Hoewel ik bedoel het niet zo kwaad... Laat ook maar, zucht....
259201-23be46d707b76f57f21589f4709a6463.jpg

Heb aquariumslang erbij besteld. Ik hoop dat deze er zo op past zonder gedoe met warmte.

Ik begrijp dat dus het tule denk ik het schroefdraad op die tuttel van het pompje is en geen slang knelring is?

Dus dan aquariumslang op de tuttel maar hoe zet ik dit vast indien de slang niet geheel aansluit? Liefst vrouwvriendelijke en non technische oplossing. Iets van gardena koppelstuk ofzo zou fijn wezen.

Je schuift de slang op het uitstroompijpje zeg maar en die kun je vastzetten met een slangenklem die te koop zijn. Zo heb ik dat ook bij die van mij namelijk. Die heeft ook geen knelring of hoe dat ook maar heet.

Van gehad! Hmmm,... dat is ook veelzeggend...

Haha, ja die is met de oude bak mee verkocht want die was te licht voor de Reefer Ben😉. Was echt een prima ding hoor.

De slang aansluiting is geschikt voor 2 diameters : 20 mm en 25 mm

Die slang druk je op de slangtule, ik denk dat je het uiteinde van de slang wel even in heet water moet houden om m er goed overheen te krijgen.

geen idee of Sicce er ook een knelring bijlevert, deze is bedoeld om de slang vast te maken aan de slangtule.
indien dit er niet bijzit... in principe gaat zo'n slang nergens meer heen maar voor de zekerheid zou ik dan wel even een RVS slangklem kopen

https://www.wildkamp.nl/product/aba-rvs-wormschroef-slangklem-22-32-mm/770211

vaak ook te koop bij de betere doe het zelf zaak.

zo heb ik de slang op mijn JEBAO pomp ook vastgezet.

Die slang druk je op de slangtule, ik denk dat je het uiteinde van de slang wel even in heet water moet houden om m er goed overheen te krijgen.

geen idee of Sicce er ook een knelring bijlevert, deze is bedoeld om de slang vast te maken aan de slangtule.
indien dit er niet bijzit... in principe gaat zo'n slang nergens meer heen maar voor de zekerheid zou ik dan wel even een RVS slangklem kopen

https://www.wildkamp.nl/product/aba-rvs-wormschroef-slangklem-22-32-mm/770211

vaak ook te koop bij de betere doe het zelf zaak.

zo heb ik de slang op mijn JEBAO pomp ook vastgezet.

Zijn deze er ook in kunststof want ik gebruik de Jebao in de zeewaterbak en door het zoute water zijn deze klemmen zo naar de mallemoeren namelijk.

Edit: ik heb al iets gevonden denk ik: https://zeeaquarium-winkel.nl/kunststof-slangklem

Zijn deze er ook in kunststof want ik gebruik de Jebao in de zeewaterbak en door het zoute water zijn deze klemmen zo naar de mallemoeren namelijk.

Edit: ik heb al iets gevonden denk ik: https://zeeaquarium-winkel.nl/kunststof-slangklem
Die zijn wel goed, worden ook voor meerdere doeleinden gebruikt..
Ben zulke ook wel een tegen gekomen in een auto namelijk 😀
Zou ze alleen wel periodiek controleren op brosheid omdat het kunststof kan uitdrogen en breken

Ja dat snap ik Wouter naar die metalen roesten heel snel weg in zeewater.

Word vandaag bezorgt maar helaas moet ik werken tot vannacht. Morgen eens kijken want moet dan ook verversen. Toch jammer dat ze er niet gewoon z on knelring erbij leveren. Zou toch wel logisch/handig zijn om erbij te leveren. Anders morgen maar even naar de bouwmarkt om te kijken of ze iets hebben van die slang dingen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan