Wat is er nieuw

Eheim pomp 2078

• Onderwerp starter Onderwerp starter AndreBC
  • Startdatum Startdatum
A

AndreBC

Guest
Ik heb een tijdje geleden een 2078 overgenomen van iemand die hem net gekocht had maar door medische omstandigheden niet meer met aquaria kon werken.
Na 1e installatie liep de pomp goed. Na een tijdje de pomp van het stroom gehaald en gekeken naar de vervuiling, viel dit reuze mee. Totaal niet toe aan vervanging van welke filter dan ook.
Maar na aansluiten op het stroom bleef de pomp continue zoeken naar de circulatie stand. De lampjes bleven maar op en neer gaan. er was wel uitstroom maar de pomp ging luider draaien en na een minuut weer zacht, na een minuut weer hard etc.
Nu 24 uur nog steeds de lampjes op en neer. Toen toch maar het filter schoon gemaakt en opnieuw opgebouwd. Ook daarna bleef de pomp in de stand van lopende lampjes. Maar nog steeds wel uitstroom.
Welke combinatie ik ook probeer, met de S en + en - met instellen niets werkt. Zie filmpje
Ook kan ik nergens online iets vinden wat de standen betekenen.

Dus mijn vraag is:
Wie kan mij helpen aan een overzicht van de standen van de verlichting?
En hoe krijg ik mijn 2078 draaiend?

Bijlagen

• VID_20200219_182013.mp4
    3.4 MB
Het lijkt wel een Knight Rider pomp zo. Maar helaas, ik kan je net helpen

Dat komt omdat er lucht in het filter zit.
Je kan de hand leiding gewoon bij eheim downloaden.
Deze pomp kun je vol automatisch zetten dan werken de plus en min knop niet, maar je kunt hem ook handmatig zetten en dan kun je de flow regelen dmv de + en - knpjes.
Maar eerst moet de lucht eruit en misschien zit je terug slag klepje wel niet goed welke ik zou verwijderen en dan niet meer de pompknop gebruiken.

Dank voor je antwoord Erik

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan