Wat is er nieuw

eheim pomp lekt / kan dit uit elkaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter axcellent
  • Startdatum Startdatum
A

axcellent

Guest
Hallo,

sinds een week een NIEUWE eheim 2215 pomp draaien,
nu lekt hij al bij het inlaatstuk.

15e76b2c6f59d227cd45dbb011ae4d32.png

Dit kun je draaien maar ik vind het maar een beetje goedkoop gebouwd.

Weet iemand of dit uit elkaar kan/ uit de pot gehaald kan worden?

Iemand meer ervaring met een lek daar?

Niet aan prutsen,terug gaan naar de winkel.

of is dit gewoon schroefdraad? Dat het zo kan zijn dat hij gewoon niet vergenoeg geschroefd zit?
Is online gekocht bij aquaplantsonline. Weinig zin om heel de pomp op te sturen eigenlijk

Valt onder garantie aquaaplantsonline mail sturen

Wordt dan top op gelost

Kun je er uitdraaien ja.. ik heb een tweedehandsje die wel eens een druppeltje liet vallen, heb het met gastape weer vastgedraaid, dotje vaseline eromheen , lekt niet.

Maar in dit geval heeft gebruik maken van de garantie wel de voorkeur 😉

Ik heb hem nu 360 graden verder in kunnen draaien. Hoop dat het nu opgelost is, waarschijnlijk wel. heb ook wat gelezen over taflontape, dit zou ik bij volgend filter onderhoud is kunnen proberen als extra veiligheid.

Toch fijn die dubbele kranen, hierdoor hoefde ik niet heel mijn pomp leeg te laten.

Ja, dat soort tape helpt wel ja..
Heb meerdere van dit soort pompen staan en heb ervaren dat je die bocht er ook te strak in kan draaien, ontstaan er haarscheurtjes in het plastic als je pech hebt.
Hou het effe goed in de gaten.. en een dot vaseline rondom kan ook geen kwaad 😉

Het blijft toch altijd wat he met die externe pompen?
Net mijn tetra ex700 aan de kant gezet. Deze lekte ook ergens, zal vast kleinigheidje zijn. Als iemand interesse heeft, 30 euro. Is nog geen 2 jaar oud. Toen dacht ik, dan maar een eheim. Prijzen vallen reuze mee voor de classic lijn. Maar ja ik vertrouw nu nog maar weinig pompen.

Heb nergens las van heb de eheim 2224

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan