Eheim pomp professional 4+ 350


Seyron

Member
Lid geworden
9 september 2012
Berichten
14
Locatie
Zoetermeer
Hallo, Ik heb van de week een nieuwe pomp moeten aanschaffen i.v.m. een lekkage van mijn oude pomp.
Na wat onderzoek te hebben gedaan kwam ik uit om het merk Eheim, die schijnbaar bekend staat om zijn kwaliteit maar nog belangrijker de stilte van de pomp.
Nu heb ik mijn pomp al een paar dagen aanstaan maar blijft deze "rattelen/tikken", ik heb gekeken of de rotor er goed in zit (dat zit die), nou wees iemand mij erop dat er misschien wel lucht in het filter zit, dit lijkt inderdaad het geval, na wat schudden/schuin houden en door spoelen gaan er steeds meer bubbels uit, maar helaas het "rattelen/tikken" blijft aanwezig.

Dus nu de vraag :
- is dit inderdaad lucht wat in het filter zit, zo ja, wat is de beste manier dit uit mijn filter te krijgen ?
- of is dit een fabrieksfout en kan ik de pomp beter even ruilen voor een nieuwe ?

Al het advies is welkom, hoop dat we eruit komen !
 
Het makkelijkste is alles even loshalen en opnieuw aansluiten. Zorgen dat alle wartels goed zitten, alles kranen goed aangedraaid, etc.
 
Ik heb goed nieuws ! het "rattelen/tikken" is gestopt !
De slangen zitten vast geschoven over de rest heen, heb alles na gelopen, alles zit vast (heb ze toen erop geschoven terwijl ik ze verwarmd had), maar bij het ontkoppel stuk voor de slangen zit er een rood plastic dingentje op een wit busje, schijnbaar zat 1 van deze 2 niet goed in de opening en kwam het geluid uit deze boosdoeners.
Maar het probleem is dus opgelost ! mijn dank is groot zonder @bderooij had ik de slangen en onderdelen nooit na gelopen en was dit nog wel even gaande geweest, nogmaals bedankt.
 

Terug
Bovenaan