Eheim Power Led + dimmen?


RoelBeestenboel

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2020
Berichten
144
Leeftijd
53
Ik denk na over het kopen van een dimmer voor de Eheim Power Led Plus lampen van mijn Incpiria 330. Eheim heeft zelf een controller plus hiervoor. Ik vind de documentatie hiervan nogal summier en vroeg me af of er hier liefhebbers zijn die hiermee ervaring hebben. Het is best prijzig allemaal en is dat een "zonsopgang" en "zonsondergang" en "wolken" wel waard? Ik vind het heel erg gaaf klinken allemaal maar het moet wel een beetje goed werken natuurlijk.
 
Heb de incpirica 430 lampen, heb er de wireless controller bijgekocht zodat het allemaal via de laptop is in te stellen. De automatische feature is alleen dimmen van licht niet het spelen met kleuren maar dat zou je zelf wel kunnen doen door het handmatig in te stellen. Het is allemaal niet super geavanceerd maar wel enorm handig. Kreeg hem voor 110,- omdat ik hem tegelijk met mijn aquarium kocht. Het heeft mij sowieso heel veel gescheeld omdat ik het aquarium in duitsland heb gekocht.
 
@AQUAR3LL3 Ik lees matige reviews over die controller maar jij bent dus wel tevreden? Er is een controller en een controller+ Die laatste is bijna twee keer zo duur, ruim 150 euro. Ik hoef niet zo nodig met kleuren te spelen, bovendien is er een fresh plants powerled plus (die is met rode en blauwe LED's) en fres daylight (alleen wit) dus met die laatste valt dat toch niet echt te doen geloof ik. Online is deze ook wel in Duitsland te bestellen en is daar een stukje goedkoper zag ik, maar zullen we weer verzendkosten overheen komen.

@Nicolientje-W Dat weet ik hoor. Maar ik heb de Eheim Power Led Plus lampen en die controllers zijn daar speciaal voor ontworpen.
 
Dus met een TC420 dimmer zou het dan ook kunnen toch? erg makkelijk en goedkoop apparaatje.
 
@Patrix Oh daar las ik ook over laatst. Maar hoe sluit je dat aan op zo'n powerled plus lamp van Eheim dan?
 
Eheim weet wel hoe ze het geld bij hun houden door de leds te voorzien van speciale aansluitingen.
Heb de super power plus. Nah die van mij is via wifi te beheren en de ander alleen via USB denk ik. Heb zelf de day-night en de plant led en kreeg bij het aquarium de splitkabel. Als het goed is hoef je er aan het begin alleen een paar x mee te spelen om de setup te doen en daarna hoef je hem niet meer aan te raken. Je kan dus voor de goedkope versie gaan lijkt mij.
 
@Patrix Oh daar las ik ook over laatst. Maar hoe sluit je dat aan op zo'n powerled plus lamp van Eheim dan?
Als die EHEIM Led's gewoon werken op 12 of 24 volt kan je ze zo aansluiten op de TC420, al zal je dan wel de ''speciale'' aansluitingen moeten verwijderen, of er moeten connectors voor zijn.
De TC heeft namelijk schroef aansluitingen voor de bedrading.
 
Even gezocht naar de EHEIM powerplus, ze gebruiken idd niet al te gangbare connectors, maar als je de splitter op de afbeelding aanschaft kan je deze verknippen om zodoende de originele stekkers van de Led balken te behouden.
De gele stekker knip je eraf en dan heb je dus losse draden welke je op de TC kunt aansluiten.
4200010.jpg
 
En mocht je geen waarde hechten aan de originele stekkers dan kan je ze er natuurlijk ook afknippen, dan heb je die splitter niet nodig

Die connectors doen me trouwens denken aan Ledverlichting voor auto's
 
je zou @kimielco een berichtje kunnen sturen, hij/zij heeft dacht ik de eheim powerleds op een tc420 draaien.
En anders op de controller van eheim zelf
 
Allemaal bedankt voor meedenken en adviezen! Ik ben niet zo technisch en houdt er ook niet van om stekkers van draden van dure apparaten te knippen. Ik heb de "eenvoudige" controller van Eheim maar gekocht, die nog "ouderwets" via een USB kabel geprogrammeerd wordt in plaats van via WLAN/WiFi.. Ik hoef maar eenmaal een lichtschema op de computer te maken of een van Eheim te gebruiken en klaar is Kees. Dat lijkt me prima.
 

Terug
Bovenaan