Wat is er nieuw

Eheim pro 2078E

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edwin 1973
  • Startdatum Startdatum
E

Edwin 1973

Guest
Hallo Aquarium liefhebbers,

Ik heb vandaag een Eheim pro3 2078E gekregen heb de handleiding eens door gebladerd en ik zie iets staan dat het voor filter niet gevuld mag worden wat bedoelen ze hier mee?
Ik heb nu zelf een Eheim pro3 2075 als ik die schoon maak en ben klaar dan vul ik hem weer met Aquarium water en zet als deze bijna vol is de kop er weer op.
Als ik hem dan aan sluit en zet hem aan dan 3x pompen en hij draait weer als een zonnetje.
Maar zou dat bij deze niet mogen?

Ik heb nu mijn Eheim 2075 draaien in mijn rio 400 nu krijg ik binnenkort een Aquarium van 2 meter zou ik deze pompen alle bij in dat Aquarium hun werk laten doen of red de 2078E dat makkelijk alleen?

Groet Edwin

Ik heb dezelfde filter, sluit deze inderdaad zonder water weer aan na het schoonmaken. Aantal keren pompen en deze wordt vanzelf gevuld. Indien ik enkel het voorfilter gedeelte schoonmaak, dan laat ik de rest van het water erin en hoeft enkel dat weer aan worden gevuld vanuit het aquarium.

Ik zet mijn filters ook gewoon vol,(*) sluit hem aan, water uit de slangen vullen de rest aan, stekker erin,en draaien maar.

*. Ik gooi het vuile door een zeef en het water weer terug in de pot.

Oke dus ik zou gewoon het zelfde kunnen doen zoals ik het nu al doe Toppie.
Ik gaat deze pomp binnen kort mee laten draaien in mijn Rio 400 zodat hij straks mijn 2 meterbak kan gaan schoon houden.
Zouden jullie alleen de 2078 gebruiken voor een 2 meter bak of als je de keuze zou hebben zoals ik ook nog een 2075 er bij zetten ?

Ik heb deze op een 180cm bak draaien.

Een Eheim Pro3 2078E met 1850l/u bruto vind ik bij normale bezetting in een 2m. aquarium prima kunnen. Bij zetten kan altijd nog 🙂

Heb zelf een Eheim Pro 2080 met 1700l/u bruto draaien op een 2m. bak en dit werkt prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan