Eheim Pro 3 e komt niet op volle kracht


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Goedeavond,

Ik ben in het bezit van een Eheim Pro 3e.
Hierop kun je dmv druk knopjes het debiet verhogen en verlagen (+/-)de lampjes gaan dan omhoog of omlaag, maar als ik nu op de knopjes druk gebeurt er niets.
Als het filter net schoon gemaakt is gaat hij voluit en dan naar mate het vervuild gaat hij steeds langzamer.
Ik heb pas het filter schoon gemaakt, maar hij komt nu niet verder dan 3 lampjes terwijl er 6 kunnen branden, hij draait dus nu op halve kracht.
Ik heb juist dit filter gekozen om zijn grote capaciteit.
Ik heb hem een tijdje geleden ook al aan de pc gehad, maar dat maakte ook niets uit.
 
Goedeavond,

Ik ben in het bezit van een Eheim Pro 3e.
Hierop kun je dmv druk knopjes het debiet verhogen en verlagen (+/-)de lampjes gaan dan omhoog of omlaag, maar als ik nu op de knopjes druk gebeurt er niets.
Als het filter net schoon gemaakt is gaat hij voluit en dan naar mate het vervuild gaat hij steeds langzamer.
Ik heb pas het filter schoon gemaakt, maar hij komt nu niet verder dan 3 lampjes terwijl er 6 kunnen branden, hij draait dus nu op halve kracht.
Ik heb juist dit filter gekozen om zijn grote capaciteit.
Ik heb hem een tijdje geleden ook al aan de pc gehad, maar dat maakte ook niets uit.
Mijn ervaring is in deze, wacht even tot morgen dan zal je zien dat hij weer volop draait, of even de stekker eruit en na 10 seconden er weer in, dan is de situatie weer normaal.
Of er zit nog lucht in wat de werking tegen houdt, dus even schudden en schuin houden.
Zelf heb ik de 2278 3e welke al een aantal jaar probleemloos draait.
 

Terug
Bovenaan