Wat is er nieuw

Eheim pro2 2128 lek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rodge
  • Startdatum Startdatum
R

Rodge

Guest
Hello!

Ik heb eergister na groot onderhoud voor de eerste keer sinds de aanschaf (6 jaar terug ofzo.) de aanzuigknop gebruikt om hem op gang te brengen. (gaat hier om een Eheim pro2 2128 thermo)

En na een uurtje liep het water me meubel uit.. Ik als een gek alles drooggemaakt en het filter weer ontkoppeld. (blij dat dit niet s'nachts is gebeurd..)
De plek waar het lekt is mij echter onbekend. Ik heb de rubber ring/vierkant al wel eens vervangen. Maar daar lekt hij nu niet.
Het water komt letterlijk uit de zijkant van de filterkop.
Daar waar ook het stroom draad de filterkop uit komt.
Het loopt vol.. Maar waar het binnen in de filterkop uit komt is mij echt niet duidelijk.

Ik heb de rode O-ring van de aanzuigknop vervangen, maar na zon 15min pompen loop de kop gewoon weer vol..
Ik weet niet zo goed hoe ik nu verder moet..

Zou ik desnoods de filterkop kunnen dichtkitten? 😛 of is dat iets te extreem misschien?

De pomp werkt nog perfect..

Iemand hier ervaring mee? Of tips/ideeen om de pomp weer water dicht te maken?

Bedankt!

Zit er bij de stroomdraad een rubber afdicht rubber?

Enigste plek ,is dan de slangpilaar, sluiten die goed aan?

Weet je zeker,dat het niet uit de rand komt?

Ja je zou denken van wel.. Maar ik kan het niet zien. Zodra ik die erop zet kan ik er niet meer in kijken of zien dat het lekt oid..

Ik heb de ringen van de slangen adapter al wel vervangen. en ingespoten met die eheim siliconen vet/spray.

Vervanging van de Priming O-ring op de Eheim Pro II Serie Filters ...

Een enkele keer komt het voor dat een Eheim Pro II filter gaat lekken door een
beschadigde o-ring in het ... We hebben het dan over de Eheim 2026, 2028,
2126 en 2128. ... Als de Eheim kap verwijderd is, ziet u 3 kleine
kruiskopschroeven.
www.nvcweb.nl/.../vervanging-van-de-pri ... ie-filters -

Loopt ook vaak uit de sluitrand.

Knip in 2 stukjes luchtslang 1 1/2 cm, Dan in de lengte doorknippen.

Leg per 1 stukje onder de sluitknip, dan trekt hij wat strakker aan.

yep , die sluitrand heb ik al vervangen, en daar is op dit moment ook niet waar het water uitkomt.. Helaas 😛 dan was het wat makkelijker op te lossen 🙂

En ik heb inderdaad ook precies zo de revisie uitgevoerd van de o-ring zoals staat beschreven.

Dan komt alleen de aansluiting van de slangpilaar in aanmerking.
Meer zit er niet in
Aquaplantsonline.

Eheim ond. 7444190, set O-ringen voor adapter

Eheim ond. 7444190, set O-ringen voor adapter

Zoom

Model: eh-7444190
Spaarpunten: 2

Prijs: �3,45
Excl. BTW: �2,85.

Info:
Eheim ond. 7444190, set O-ringen voor adapter (2 stuks).

Voor Eheim filter 2026, 2028, 2126, 2128

Die O-ringen voor de slangen adapter heb ik ook vervangen..
Ik heb alle 3 de rubberen dingen vervangen.. de slang adapter, de aanzuiger en de sluitrand.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de slangen adapter zelf misschien kapot is.. Of dat er een scheurtje in zit ofzo..
Of dat de O-ring van de aanzuiger wellicht toch niet helemaal goed is gegaan.. Ik zal het morgen met daglicht nog is allemaal los halen en is goed bekijken.
De bak word nu overeind gehouden via een jbl 1500.. in zn 1tje.. Hoop dat het een beetje goed blijft gaan.. 😛

De slang adapter is een fragiel ding, dus daar kan best een breuk in zitten.
Hier is er al eens een gesneuveld.

Ah okay.. Goed om te weten.. Het is opzich al die tijd goed gegaan..
Weet ook echt niet waarom het ineens zo is gaan lekken.. 🙁

Heb niet anders als anders gedaan geloof ik, behalve die aanzuigknop naar beneden geduwd. Die ging nogal stroef.
Dus toen het daarna begon te lekken, dacht ik dat dat het moest zijn. Maar nu die is vervangen en goed is ingesmeerd met dat spul van eheim moet het toch goed zitten..

Jammer dat je hem niet kan laten draaien zonder die bovenste kap erop 😛 wist ik in 1 keer meer als nu na uren klooien 😀

Maar goed,, morgen bij daglicht even goed kijken of ik wat kan vinden! 🙂

In ieder geval allemaal hartelijk bedankt voor de hulp dusver!

To be continued...

Nou.. vandaag eens goed naar de slang adapter gekeken maar eigenlijk niks kunnen vinden wat verkeerd was of kapot/gescheurd etc...

Dus waarom er nog steeds water de filterkop in loopt word steeds mysterieuzer..
Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad..
Zou het filter materiaal te strak/te vol erin zitten ofzo.. ik weet niet zo goed wat ik er nu aan moet doen.. HELP! 😛

Haal de eerste bak dan eens leeg, kun je dat ook uitsluiten!

ik heb denk ik de boosdoener gevonden! .. denk ik..

Het kijkglaasje bovenop / flowmeter .. Als ik die los haal zit daar nog een rubber ringetje.
Daar is de flexibelheid totaal uit en zat ook behoorlijk wat kalk op. Ik denk dat dit wel eens het probleem zou kunnen zijn..

Morgen bij de gamma is kijken of ik zon zelfde ringetje kan vinden..
En dan is kijken of dat het probleem oplost.. ik hoop het echt. Anders is die pomp niet meer te vertrouwen en gaat ie naar het vuil..

ben jij helemaal.
Voor alles is een oplossing.
Leg het ringetje in de azijn.
Daarna,met wat siliconen er weer in doen.

Helemaal geweldig hoe je het weer oplost Bertus :thumbs:

Tja.

Ervaring?
En voorraad onderdelen.
Maar DIE net niet.

ik ga het is proberen .. Toch voel ik me denk ik .. ( en ook vooral de vrouw des huize )veiliger als er een nieuw ringetje in gaat..
Ik moet echt niet hebben dat ik een keer terug kom van vakantie en die fijne pomp heeft me aquarium leeggezogen..

Hij zit op de bodem afzuiging aangesloten dus als het fout gaat,, dan gaat het goed fout 😛

Ja als ik zon ringetje niet bij een doe het zelfer hier kan halen moet ik hem inderdaad maar bestellen.
Maar het lijkt een vrij gangbare maat op het eerste gezicht.

PB beantwoord ! 🙂

zojuist de ring vervangen van de flowmeter en volgens mij is het probleem opgelost! :O

kan ook niet anders.. nu zijn volgens mij alle rubbers in de pomp vervangen :O

Ik weet uit ervaring dat eheim rubber gebruikt dat door zuur zacht water wordt aangetast.
Ik vervang al jaren uit voorzorg elke 2 jaren alle rubberringen en andere rubberdelen van de pompen en heb dan ook nooit geen problemen.

Eheim zelf heeft een van haar beste pompen ooit, de intervalpompen, uit de productie gehaald omdat er teveel problemen waren. Ik gebruik deze pompen al vanaf dat ze op de markt zijn en ik vervang juist ook daarom alle rubber delen elke 2 jaar. De pompen gaan nooit kapot en werken uitstekend!

Greetzz Bigsmoke

Zo is het, kosten geen fluit.
Plus wat vaseline erop,gaan ze lang mee.

Helemaal goed Bertus, was ik vergeten erbij te vermelden!!

Greetzz BigSmoke

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan