Wat is er nieuw

Eheim professional 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0xygen
  • Startdatum Startdatum
0

0xygen

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb een eheim professional 2026 tweedehands gekocht op marktplaats. Nou was mijn vraag: moet ik deze vol laten lopen en zo ja hoe?

Groeten,

0xygen.

Ik heb geen ervaring met dat type filter maar mogelijk kun je er eerst water in laten lopen waarna je de kop erop zet en hem aanzet?

De ronde knop indrukken en dan zuigt ie zich vol als het allemaal nog werkt.

ik kan de ronde knop niet indrukken.

Dan kan dat dus vanaf de prof II.

Je kunt proberen je filter vol te doen met water, maar denk wel dat je de aanzuig zijde ook vol moet hebben met water voor de pomp gaat lopen. Is niet zelfaanzuigend.

Hoe laat ik die aanzuigzijde ook vol lopen?

Zet je mond op de slang en zuigen.

Dat werkt, maar vraag je af of je wat je binnenkrijgt wel moet doorslikken (i.v.m. hygiene).

Transparante slang toch? Als het eenmaal begint te lopen kan je de slang met je vinger dichtduwen, of de slang afsluiten met de handel waarmee je hem aan je filter koppelt. Je krijgt heus geen liters water binnen.

Ja, had moeten zeggen als je wat binnenkrijgt.

Voor je verder gaat,zou ik eerst die knop gangbaar maken.

Kop eraf, omdraaien, met wattenstokje vaseline in de smalle rand smeren,tot onderin..
Omdraaien, dan flink in drukken.
Komt hij niet terug, even helpen.
Doe dat een paar keer, dat hij het doet.

Dan kop op de bak , tot 2 cm met water bijvullen. Starten en n knop indrukken.
Zal hij even ratelen, dat gaat over,alf hij weer boven is.

ik kan drukken wat ik wil op de knop maar het lukt niet om hem in te drukken(zit ook geen veer onder ofzo).

Heb het opgelost door het volgende te doen:
1) filter met water gevuld
2) slang met een trechter gevuld
3) aangezet

en hij doet het 🙂.

Hij lekt aan de bovenkant...
Hoort er een ring onder de filter kop te zitten? Deze ontbreekt namelijk.

Lijkt mij van wel. Zal er wel in zitten.

En ,als hij erin zit. neeem dan een stukje SILICONEN luchtslang , knip een stukje in de Lengte , dan 2 korte stukje kippen, heb je 4 stukjes.

Zet de kranen dicht. klap de hoeken om en om open, leg op elke hoek een stukje op de tandjes, en druk rustig dicht.

Nu moet het over zijn.

Als ik google op het filter en onderstaande afbeelding bekijkt lijkt me ook dat er een rubberen ring hoort te zitten, op de afbeelding wordt hij aangegeven als onderdeel '7343150'. Is ook hier te koop (Nog aardig aan te prijs voor zo'n simpel onderdeel): http://www.aquaplantsonline.nl/p/7166/e ... tingsring/

BCjqOOyiB45cO6Ff8EWZHZjXesqMZHZj.jpeg

Ja, dat weet ik.
4 stukjes kosten niets.
Gaat om een halve mm. om aan te drukken.

Fozzy zei:
Zet je mond op de slang en zuigen.

En dan razendsnel de slang bevestigen aan de kop van je filter. Anders loopt je vloer onder.Tot nu nooit voorgekomen gelukkig. En ook nooit water moeten doorslikken. Klein beetje aanzuigen is al voldoende.

Die haal je daar toch niet vanaf,
Je kunt de hele slangpilaar omhoog houden,Boven de waterlijn.!!!!! anders lopen ze beide leeg.

Zuig je water aan ,en draai gelijk de hevel dicht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan