Wat is er nieuw

Eheim professional 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0xygen
  • Startdatum Startdatum
0

0xygen

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb een eheim professional 2026 tweedehands gekocht op marktplaats. Nou was mijn vraag: moet ik deze vol laten lopen en zo ja hoe?

Groeten,

0xygen.

Ik heb geen ervaring met dat type filter maar mogelijk kun je er eerst water in laten lopen waarna je de kop erop zet en hem aanzet?

De ronde knop indrukken en dan zuigt ie zich vol als het allemaal nog werkt.

ik kan de ronde knop niet indrukken.

Dan kan dat dus vanaf de prof II.

Je kunt proberen je filter vol te doen met water, maar denk wel dat je de aanzuig zijde ook vol moet hebben met water voor de pomp gaat lopen. Is niet zelfaanzuigend.

Hoe laat ik die aanzuigzijde ook vol lopen?

Zet je mond op de slang en zuigen.

Dat werkt, maar vraag je af of je wat je binnenkrijgt wel moet doorslikken (i.v.m. hygiene).

Transparante slang toch? Als het eenmaal begint te lopen kan je de slang met je vinger dichtduwen, of de slang afsluiten met de handel waarmee je hem aan je filter koppelt. Je krijgt heus geen liters water binnen.

Ja, had moeten zeggen als je wat binnenkrijgt.

Voor je verder gaat,zou ik eerst die knop gangbaar maken.

Kop eraf, omdraaien, met wattenstokje vaseline in de smalle rand smeren,tot onderin..
Omdraaien, dan flink in drukken.
Komt hij niet terug, even helpen.
Doe dat een paar keer, dat hij het doet.

Dan kop op de bak , tot 2 cm met water bijvullen. Starten en n knop indrukken.
Zal hij even ratelen, dat gaat over,alf hij weer boven is.

ik kan drukken wat ik wil op de knop maar het lukt niet om hem in te drukken(zit ook geen veer onder ofzo).

Heb het opgelost door het volgende te doen:
1) filter met water gevuld
2) slang met een trechter gevuld
3) aangezet

en hij doet het 🙂.

Hij lekt aan de bovenkant...
Hoort er een ring onder de filter kop te zitten? Deze ontbreekt namelijk.

Lijkt mij van wel. Zal er wel in zitten.