Wat is er nieuw

Eheim professional 3 filtert slecht

• Onderwerp starter Onderwerp starter frankyman
  • Startdatum Startdatum
F

frankyman

Guest
Forummers!

Ik heb op mijn lido 120 een Eheim professional 3 filter staan (volgens mij de 250)

Echter sinds een tijdje valt het mij op dat het filter zeer slecht filtert, eerst dacht ik.... tijd om hem schoon te maken! dus ik heb het bovenste witte vlies vervangen, en de rest uitgespoeld.

Een paar dagen draaide hij goed, en daarna zakte het weer in...

Op advies van de LFS heb ik toen het rotortje schoon gemaakt, en de slangen schoongemaakt... dit had allemaal ook niet het gewenste resultaat.

Nu heb ik een pompje van superfish erbij gehangen, welke ik nog had.

Dit superfish pompje pompt beter als mijn Eheim... help?

dank!🙂

Heb je een foto van de bak?
Was het filter erg vervuild?

Laat de kop eens in de gootsteen draaien.
Kan zijn dat de Rotor wel draait, maar de schoepjes niet.
Nokje af gebroken.

@orionpax, zal morgen even wat uploaden, eventueel kan je een kijkje nemen in mijn topic: Lido frank

De planten zijn nu alleen een stuk slechter, ik denk door een gebrek aan stroming, alles staat ' stil '

@ bertus: kan dat gewoon? ik kon het schoepje vrijdag los draaien ten opzichte van het (metalen?) gedeelte? hoort dat of bedoel je een ander nokje?

Als je de rotor rond kan blijven draaien, is niet goed.

Op de as, zitten 2 nokjes, die het schoepje meenemen.
Zijn die weg , draait de rotor wel.
Controleer dat even.

.
789887_0_82_eheim5.jpg

Ik kon het propellertje apart van het metalen gedeelte rond draaien...aangezien dit mijn eerste buitenfilter is heb ik dus geen idee of dit normaal is of niet...

C�dric Vleminckx zei:
De foto is niet gevonden, Bertus.

Ga eens van mijn hielen af. Moderatortje.

frankyman zei:
Ik kon het propellertje apart van het metalen gedeelte rond draaien...aangezien dit mijn eerste buitenfilter is heb ik dus geen idee of dit normaal is of niet...

Is hij hetzelfde als op de foto? zie je 2 nokken, die zitten ook in het schoepje.

Metaal???
Zitten de magneten los?

Bertus zei:
C�dric Vleminckx zei:

Dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Als de foto niet zichtbaar is, mag ik je dat toch zeggen?

Maar het belangrijkste is dat het nu wel zichtbaar is.

Nee, ik was daar nog mee bezig. Als hij niet lukt ,haal ik hem weg en zoek een ander.
Zo bijdehand ben ik zelf ook nog wel.

Ik hield het metalen buisje links op je foto vast, en dan kon ik het schoepje rechts rond draaien, afzonderlijk van elkaar dus..

Heb ze niet zover uit elkaar gehad zoals jij op de foto hebt.

Nee, dat hoeft ook niet, tenzij je de schoep door kan blijven draaien, dat is niet goed.

Moet half stoppen ,he.
Anders draait de rotor wel , en blijft het schoepje stil staan.

Hmm, dank voor je hulp! ga hem morgen nog een keer loshalen en het dan even beter bekijken

Als je gastape hebt, de witte,, een paar keer om de as, dan het schoepje stijf opschuiven.
Kan hij weer lange tijd mee.

Bertus zei:
C�dric Vleminckx zei:

Ik vind ook dat Bertus er genoeg vanaf weet en dat je minder op m moet letten. Die man weet waarmee die bezig is..

Bertus zei:
C�dric Vleminckx zei:

Volgens mij wil hij meer posts halen dan John.

Als je de magneet vast houd, dan mag het rotortje niet vrij ronddraaien. Hooguit een halve slag.
Als het wel ronddraaid, kun je een nieuwe kopen. Of vastzetten zoals Bertus zegt, of met 2 compo lijm.

Als je niet beter zou weten, zou je denken dat Bertus bij Eheim heeft gewerkt.

AquariaManiak zei:
Bertus zei:
C�dric Vleminckx zei:

Ik vind ook dat Bertus er genoeg vanaf weet en dat je minder op m moet letten. Die man weet waarmee die bezig is..

Daar heb je gelijk in en het enige waarom Cedric hier te vinden is dat hij hoger wilt op de ranglijst dan John.
Er komt maar weinig zinnigs uit de reacties van hem.
😳

Even een vraagje tussendoor.
Waarom zit die speling van een halve slag er op?

biljoenblik zei:
Volgens mij wil hij meer posts halen dan John.

AquariaManiak zei:
Daar heb je gelijk in en het enige waarom Cedric hier te vinden is dat hij hoger wilt op de ranglijst dan John.

Waarom zou ik dat willen?

MOEST dat zo zijn, had ik het niet volgehouden.

Maar ik snap niet waarom je dat zou willen doen.

Henko zei:
Even een vraagje tussendoor.
Waarom zit die speling van een halve slag er op?

Zal in de fabricage zitten, denk ik.

Enne.
Als je niet beter zou weten, zou je denken dat Bertus bij Eheim heeft gewerkt.

Heb niet anders van Eheim.
OP aqua pro 3 na. en nog wat andere proefmodellen,, die voor geen meter werken.

Misschien teveel witte watten erin?
Doe de test eens zonder witte watten en kijk of het probleem hetzelfde blijft?
Witte watten laten de boel snel verstoppen

Kan ook, zware aanzuiging.

Maar, zou eerst naar de rotor kijken, sluit een hoop uit.

Gister de boel nog los gehaald, rotortje zit idd niet los, maar je kan hem een halve slag draaien.

Als ik de pomp aanzet in een emmer water ratelt er het EA, en ik vind dat het pompje dan maar weinig kracht heeft ( staat soms zelfs stil lijkt het )

de pomp is pas 1,5 jaar oud, dus ik denk dat ik vrijdag gewoon even terug ga naar de winkel waar ik hem gekocht heb... volgens mij is de garantie 2 jaar op die dingen toch?🙂

Grt

Ik had ook een tijd een buitenfilter enkele jaren geleden.
Op een moment zag ik ook dat de rotor bleef stilstaan, ik heb hem een paar keer in gang moeten duwen en was daarna weer voor enkele dagen weg.
Helaas heb ik hem achteraf toch weggegooid omdat hij niet meer aantrok.

frankyman zei:
Gister de boel nog los gehaald, rotortje zit idd niet los, maar je kan hem een halve slag draaien.

Als ik de pomp aanzet in een emmer water ratelt er het EA, en ik vind dat het pompje dan maar weinig kracht heeft ( staat soms zelfs stil lijkt het )

de pomp is pas 1,5 jaar oud, dus ik denk dat ik vrijdag gewoon even terug ga naar de winkel waar ik hem gekocht heb... volgens mij is de garantie 2 jaar op die dingen toch?🙂

Grt

Daarom test ik in de gootsteen. met 8 cm water.
Dan doek op de uitstroom, vasthouden , en stekker erin.
Nou, dan moet hij BLAZEN.

Als hij ratelt, gaat hij heen en weer.

Apisto zei:
Op een moment zag ik ook dat de rotor bleef stilstaan, ik heb hem een paar keer in gang moeten duwen en was daarna weer voor enkele dagen weg.

In dat geval had ik het binnenwerk, oftewel die rotor, vervangen. Ik heb ook gehad dat hij minder trok en vernieuwen hiervan was de oplossing.

Apisto zei:
Als hij te lang stilstaat, kan hij of roesten, of magnetisme wordt minder.

magneet er langs, en hij draait weer.

De gootsteen was schoongemaakt met een reinigingsmiddel, vandaar dat ik hem alleen in mijn aquarium emmer durfde te zetten 🙂

Hij blaast helemaal niks... heeft amper kracht, dus ik ga er mee terug naar de winkel.

Na 1,5 jaar in een vrij schone bak met weinig vis lijkt me dit toch niet helemaal de bedoeling namelijk.

Draait hij wel rond? mis je toevallig niets, uit de kop?

Bij mij was het zo dat de magneet los zat van de as en heel af en toe maar pakte.
Dat kon met superlijm worden hersteld maar ik heb een nieuwe erin gekocht. Ook ik had dus nog amper uitstroom destijds.

Henk P. zei:
AquariaManiak zei:
Bertus zei:
C�dric Vleminckx zei:

Er komt maar weinig zinnigs uit de reacties van hem.
😳

Niet aardig jongens, laten we dat nu niet doen!
Ieder heeft een eigen manier om genoegen te beleven aan deze site, zullen we elkaar dat gunnen? :thumbs:

Groet,
Ben.

Vind het best leuk,hoor.

Als je met iets bezig bent, en de ander zegt ,dat je het niet goed doet.
En , het is waar, hij is nog niet klaar.

Zo, even een berichtje hoe het uiteindelijk opgelost is.

Ik ben vanmorgen met de pompkop even naar mijn LFS gereden, en heb daar met een medewerker de pomp nogmaals uit elkaar gehaald, en hij kwam er ook achter dat er aan de rotor etc niks te zien is.

Hij heeft de importeur gebeld, welke vlakbij zit, en die vroeg of ik niet even daarheen kon rijden.

Zo gezegd zo gedaan, daar aangekomen hebben we de pomp aangesloten op een aquarium, en toen viel de stroming natuurlijk wel mee ( zonder filter media etc )

Hij vond hem toch slecht pompen, dus heeft hij me een nieuwe pompkop mee gegeven :thumb:

Nu heb ik dus een Prof 4 gekregen, met nog iets meer vermogen ook 🙂

mijn vissen en ik zijn nu weer blij!

Met dank aan Rifwachter in Hilversum, en Eheim :petjeaf: :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan