Wat is er nieuw

eheim professional 3e 2078 lekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eliveld
  • Startdatum Startdatum
E

Eliveld

Guest
Hoi,

Mijn eheim professional 3e 2078 lekt. Ik heb al nieuwe rubbers erin gedaan maar helaas blijft hij lekken.

Iemand een goeie tip om dit op te lossen?

Komt waarschijnlijk van het aanzuigpeertje bovenop de pompkop. Heb dat ook meegemaakt.
Is een gekend probleem. Je kan dat onderdeel vervangen.

Maar ik heb het gewoon gedemonteerd. Gebruikte dat toch nooit.
De twee openingen heb ik netjes gereinigd, opgedroogd en toegestoten met goeie silicone.

Is idd bekend en zou volgens mij verholpen moeten zijn met een modificatie door Eheim bij de nieuwere pompen
Hoe oud is de pomp? Ik had het een jaar of 3-4 geleden ook steeds met de 2075 maar dat is goed opgelost door de winkel waar ik ze had gekocht in samenwerking met Eheim ( 2 pompen) ik gebruik de aanzuig hulp nooit meer uit voorzorg dat is ook niet nodig eigenlijk zelfs de eerste keer al niet.

Is niet verholpen. Die aanzuig zit nog precies hetzelfde ineen.
Eheim heeft me hierin zwaar telleurgesteld...

bij de 2075 hebben ze volgens mij wel wat aangepast.... Mijn ervaring is dat ze totaal niet moeilijk zijn met garantie en kon bij de winkel waar ik de pomp gekocht heb een ruilkop krijgen en de nieuwe koppen werden netjes thuisbezorgd en ruil weer meegenomen.

Ik heb de leverancier maar even gemaild, ik weet dat er in de 2075 en wat andere types een fabriek fout zit.
Heb nergens kunnen terug vinden of dat met de 2078 ook zo is.

Volgens mij is de pomp 3 a 4 jaar oud is.

Wharfedale zei:
Komt waarschijnlijk van het aanzuigpeertje bovenop de pompkop. Heb dat ook meegemaakt.
Is een gekend probleem. Je kan dat onderdeel vervangen.

De twee openingen heb ik netjes gereinigd, opgedroogd en toegestoten met goeie silicone.

Weet jij toevallig waar ik dat onderdeel kan bestellen?

oef, vanochtend beneden gekomen viel het op dat de RIO 400 stuk lager stond qua water..
Gelukkig heb ik de pomp in een grote plastic bak staan, dus geen water schade..

Gebeld met de Nederlandse leverancier, helaas geen oplossing.
Dus vrees dat ik aan een nieuwe pomp raak.

Wharfedale zei:

Is dit geen oplossing voor je dan?

t onderdeel kan je bestellen via een officiele dealer. Ze kunnen ALLES krijgen. Tot een rubbertje toe.
Maar. Als je die gewoon er uit schroeft en dicht spuit met silicone ben je er ook van af.

Morgen zal ik nog wel even bellen, ondertussen ook via marktplaats een 2217 pomp weten te scoren voor een leuk bedrag.
Altijd handig om iets als reserve te hebben als deze echt even paar dagen uit moet.

Inmiddels is de pomp kop kosteloos vervangen. Werkt allemaal weer perfect 🙂

Service van Eheim is wel goed te noemen. 🙂

Ik heb dezelfde filterpomp, maar geen lekkage gehad. Echter wel geregeld lucht erin. Heb daar een topic over gehad, misschien handig als je er ook mee te maken krijgt;
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1483703

Verders vind ik het een hele fijne filterpomp.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan