Eheim Professional 4+ 350T stopt ineens


Starter72

Well-known member
Lid geworden
16 juli 2015
Berichten
55
Mijn Eheim Professional 4+ 350T van 2017 is vanmiddag ineens gestopt met pompen.

Kop eraf gehaald, rotor, as en pomphuis gereinigd, terug gezet en hij draaide weer zonder enige rare geluiden.
Ongeveer een minuut later stopt de pomp zonder enig raar geluid. Pompkop in volle gootsteen gelegd, pompt prima maar na 1-3 minuten stopt ie.

Iemand een idee wat het kan zijn?? Bestaat er een reparatie adres?

(Voor mijn bak was het overigens snel opgelost,.. vanavond nog een nieuwe Professional 4+ 350 gehaald bij de bouwmarkt.)
 
De eheim 4+ 350 heeft een oververhittingsbeveiliging ( anti droog loop) Als die sensor om een of andere reden niet goed werkt dan schakelt hij de pomp steeds uit.
Kan ook echte oververhitting zijn, voel eens aan de kop als hij NET is opgehouden met pompen. BTW. Als de pomp nog geen 4 jaar is, zou ik contact opnemen met EHEIn IN DUITSLAND ( niet importeur in Nederland). Zou zo maar kunnen dat je een nieuwe kop krijgt.
 
Rotor was inderdaad goed handwarm na die paar minuten draaien.

Heb contact gehad met Smulders (importeur) en die gaf al aan dat er een slechtere serie is geweest van die koppen.
Meer dan advies doen ze niet richting Eheim gebruikers, alles moet ouderwets via leverancier.
Dus op hun aanraden is de kop retour leverancier gegaan (Aquaplants) en die sturen hem weer naar Smulders. (en die zal hem weer naar Duitsland gaan sturen waarschijnlijk). Dat gaat wel even duren.

Ondertussen gaan we Eheim Duitsland ook maar even mailen.
 
Eheim Duitsland had 2 opties : Of op laten lossen door Smulders (Eheim Nederland) via leverancier of direct naar hun toesturen.
Nu was de pompkop al retour Aquaplantsonline dus heb af moeten wachten.

Maar.. het is opgelost. Ik heb via de weg Aquaplantsonline - Smulders - Eheim DE een nieuwe pompkop gekregen.
Het vermelden waard is dat Aquaplantsonline het erg serieus heeft behandeld, veel gebeld heeft met updates en mij uiteindelijk ook goed nieuws kon brengen.
Hulde voor Rob van Aquaplantsonline in deze, die zelfs 5 jaar na aankoop van de pomp het serieus oppakt en best wat tijd en energie erin steekt om het opgelost te krijgen in het midden van een corona golf en kerst/nieuwjaar tijd.

Ook +1 voor Eheim, zo´n pomp kost wel wat maar zelfs na 5 jaar komt er garantie uit de slangen daar.

:)
 

Terug
Bovenaan