Wat is er nieuw

Eheim Professionel 3 of 4?

soepkip

Active member
Lid geworden
2 februari 2011
Maandag komt m'n nieuwe aquarium binnen. Een eheim incpiria 500 (500 Liter) Daar wil ik graag maanvissen in gaan houden.

Nu zit ik te twijfelen tussen 2 filters namelijk de:

Eheim Professionel 3e. 700 - 2078 en de
Eheim Professionel 4+ 600 2275

Voordeel van de 3e is dat hij meer liter per uur heeft: ongeveer 1850 en de 4+ 1250 liter per uur.

Maar de 4+ is de nieuwste generatie van filter van Eheim.(dus ook beter???)

De 3e kan je ook nog aansluiten op de pc. Maar die functie ga ik toch niet gebruiken dus dat is niet zo'n meerwaarde.

Wat is nou verstandig?

Aangezien buitenfilters aanzienlijk minder liters rondpompen in de praktijk zit je met de 4 aan de lagen kant voor jouw bak.
Vind zelf ook het andere filter van je optie aan de lage kant maar ik ben altijd voor een flinke rondstroming.

Dus een Eheim Professionel 3 2080 zal een betere oplossing zijn?
Anders kom ik al snel op 2 filters uit.

soepkip zei:
Dus een Eheim Professionel 3 2080 zal een betere oplossing zijn?
Anders kom ik al snel op 2 filters uit.

Vind die persoonlijk ook nog te weinig. Ik zou zeker voor minimaal 4x de inhoud van je bak gaan.
Dus +/- 2000 l/u.

Dan kom je inderdaad al snel uit op twee filters 🙂

Ik heb een 750L bak en heb er 2x een Eheim Pro3 600 aan hangen plus een 250 extra voor de CO2 installatie en wat extra mechanische filtratie.

Ik zou dus 2x Pro3 600 adviseren 🙂

Ik heb zelf een incpiria 500, en had er een eheim 2080 en 2075 erop lopen.
omdat ik hierdoor 3 aanvoeren in de bak had heb ik de 2080 eruit gedaan en een 2078 voor terug.

De 2078 zit op de bodemdoorvoer met de externe verwarming, en de 2075 draait alleen maar voor de co2 reactor en de uv, ben erg tevreden over deze combi.

Zou op de 500 liter ook voor twee filters kiezen.
Kan je ook de filters om en om onderhouden, zodat je altijd een goed draaiend filter hebt.

Ik heb een Eheim Professionel 3 2080 gekocht. In de toekomst koop ik er nog een filter bij denk ik dan kan ik daar ook mooi een c02 reactor op aan sluiten. Het nadeel van de 2080 is inderdaad dat je 2 aanzuigbuizen in je bak hebt hangen en als je er nog een filter bij doet dan heb je er 3.

Heb een tijdje terug bijna de zelfde vraag gesteld.

Gaan voor een 3 of voor de 4+

Uiteindelijk gekozen voor de 4+, omdat deze even duur was als de 3, maar een verbeterede versie.

Tevens is het verschil in kleur van aanzuigbuis en sproeibuis.

Bij de 3 is alles groen
Bij de 4 is alles zwart, wat ik echt veel mooier vind staan moet ik zeggen.

Ik had niet het probleem van een te kleine capaciteit, aangezien het aqua van mijn vader slechts 1.20 m. Is. Dus daar kan ik je niet mee helpen en heb ik ook geen verstand van 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan