Wat is er nieuw

eheim professionel 3

• Onderwerp starter Onderwerp starter OVL
  • Startdatum Startdatum
O

OVL

Guest
Hallo, mijn nieuwe (tweedehandse bak is binnen!!! Een Trofis Toxoces
180x60x65
eerste slecht nieuws, de lichtkappen werken niet! Terug gebeld naar vorige eigenaar:
"hier werkte gisteren alles perfect", nou ja het zal me leren de mensen te vertrouwen he. Zal weer kosten mogen doen.

Terug naar mijn vraag: samen met het aquarium kwam een eheim professionel 3 filter.
Kan iemand me zeggen wat je er in zet van onder naar boven qua filtermaterialen aub.

Ik wil hem morgen verder uithuilen (t'is ook hoognodig) en dringend.

Met dank bij voorbaat.

Zit het filtermedium er nog bij? Biologisch onder en boven mechanisch.

Hier zeggen we wel eens, als een Hollander je niet bedrogen heeft, dan is ie het gewoon vergeten 🙂

Hopelijk is er gewoon een lamp stuk.

@ Mondeo: er it nog in, maar is gewoon smerig en er zitten 3 of 4 witte watten in ???

#Coulibaly: Neen, de lampen werken nog, heb ze getest. Er is dus een ander probleem.
G��n van de 2 balken werkt en alles is afgesloten , iemand een idee hoe je die open krijgt? dan zou ik kunnen checken wat er juist scheelt en eventueel vervangen!!!!
Ik vind het schandalig!!!!!

Gewoon schoon spoelen,en witte watten vervangen.

OVL zei:
@ Mondeo: er it nog in, maar is gewoon smerig en er zitten 3 of 4 witte watten in ???

#Coulibaly: Neen, de lampen werken nog, heb ze getest. Er is dus een ander probleem.
G��n van de 2 balken werkt en alles is afgesloten , iemand een idee hoe je die open krijgt? dan zou ik kunnen checken wat er juist scheelt en eventueel vervangen!!!!
Ik vind het schandalig!!!!!

Google op Juwel bak openmaken.

Nieuwe Evsa erin ,en klaar.

Laat de balken eens zien.

Indeling van het filtermateriaal van een Eheim Pro.

Bio mech wordt regelmatig vervangen door siporax, werkt prettiger. Bij 4 korven zijn de onderste twee gevuld met siporax/mech pro.

Reeds op dit forum te vinden 🙂

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... eriaal.jpg

filtervlies zou je door witte watten kunnen vervangen, dat werkt identiek.

Bedankt sschot, ga dit checken.
# Bertus: het is geen jawel (dat is mijn oude bak) het is een Trofis Toxotes 180 cm
Hierbij een foto. Ik moet zeggen dat ze heel sterk lijken op die van Juwel. (ps: heb ze nog niet gereinigd)

leW96m0Ha7A65trwytACVViBRqIBFPa0.jpeg

Hier nog een foto, de balk omgekeerd.

dE8tAP-sA-dyIB77zDnvBdd0W6L4hyqv.jpeg

Is bijna hetzelfde ,he.

Anders van boven een gedeelte 1 mm diep openslijpen over een 70 cm.
Moet je eerst weten waar de evsa zit.

https://youtu.be/Y6ncqeER_dE

door te kloppen ,hoor je klank verschil waar hij zit,

ja praktisch hetzelfde als Juwel.
Ik had eraan gedacht van een stuk uit de onderkant te slijpen zodanig de bovenkant onbeschadigd blijft???

Zit je wel in de bak,he.
Dat is link, als hij door zakt.

Bovenop kan je hem dicht lijmen,met een strook.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan