Wat is er nieuw

Eheim proffesionel 3 type 2073 (350)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tobias van Loenen
  • Startdatum Startdatum
T

Tobias van Loenen

Guest
Hallo allen,

Ik heb gisteren een nieuwe Eheim proffessionel 3 type 350(2073) gekocht omdat mijn oude pomp heel slecht tot geen stroming meer had.
Alleen nu komt t volgende ik heb alles volgens handleiding geinstalleerd en hij werkt perfect, maar de uitstroom is wel heel erg hard waardoor de planten naar 1 richting worden geduwd wat volgens mij niet de bedoeling is het mag wel iets maar wat ik heb is overdreven. kan je deze uitstroom gedeeltelijk afknijpen zodat ie minder hard gaat of iets anders?
nu heb ik een beetje zitten zoeken op internet, maar er zijn zoveel suggesties en verhalen dat ik toch hier even deze vraag stel omdat er hopelijk vast wel meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt.

Met vriendelijke groet,
Tobias van Loenen

Wat heb je er voor vulling in?
Je kunt de hendels iets dicht trekken,dat het minder wordt.
Als alles verzadigt is,wordt het vanzelf al minder.

Enne,oude type geen stroming meer?
Ik heb ook oude modellen 2028, doen niet onder voor de nieuwe.
Ligt aan de vervuiling,en/of de slangen.

Nu de standaard vulling van Eheim die erbij zit.
Boven Eheim Substrat Pro
Midden Eheim BioMech
Onder Eheim Mech Pro
Ik heb de hendel minder gezet en de uitstroom is nu perfect.
Ja de oude pomp ga ik nu hellemaal schoonmaken en dan gaat hij naar me zusje toe want die heeft ook een aquarium.

Bedankt voor je reactie.

Zou ik nog even mee wachten,tot die van jou ingedraait is.
Dus,samen laten draaien.

En ,zet er meer zuurstofplanten in de bak.
Ziet er kaal uit.

ik heb van deze filter de 250 versie als tweede filter op mijn 1m60 staan. Je kan volgens de gebruiksaanwijzing de kraan bovenaan het filter wel deels toe zetten om zo het debiet te verminderen. Zelf zou ik niet voor die mogelijk kiezen. Door het filter te knijpen krijg je minder water door het filter. Minder debiet is minder filtering denk ik dan. Ook ga je zo de weerstand op de motor onnodig verhogen. Ik zou eerder opteren om de gaatjes van de uitsproeibuis te vergroten of eventueel een andere langere uitsproeibuis te voorzien, die kan je makkelijk zelf maken of verlengen door een tweede standaardbuis aan de eerste te koppelen.

Over de filtermaterialen.De zwarte buisjes (mech pro dacht ik) zijn niet alleen vervelend bij het kuisen van het filter, ze drijven op water waardoor ze gaan rondzweven terwijl je de filtermaterialen uit het filter wil halen. Ze zijn bij mij binnen het jaar ook nog uiteengevallen in kleine ringetjes. Erg lastig in onderhoud dus. Ik heb er dan ook voor geopteerd om ze te vervangen door Siporax.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan