Wat is er nieuw

Eheim Proffesionel 4+ 600.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Ik kan deze externe buitenfilter nieuw in de verpakking en nog nooit open gedaan kopen voor 140 euro inclusief verzendkosten naar Belgie.

Wat denken jullie, is dit een goede investering,een goede keuze,is dit te vertrouwen ?

Johnny.

Nooit gebruikt? Weet je ook waarom niet?
Zit er nog een aankoopbewijs/garantiebewijs bij? Op zich geen slechte prijs in vergelijking met de nieuwprijs (ik zie hem staan voor bvb €233) op voorwaarde dat hij nog niet is gebruikt?

Is het incl filtermateriaal?
Welke instroom/uitstroom zit erbij? De standaard bijgeleverde groene in-en uitstroom zijn niet de mooiste...
Er is ook een grijze versie in- en uitstroom te krijgen die een pak minder storend is in de bak, ik dacht rond de €35.
Hou er rekening mee dat er waarschijnlijk geen dubbele kranen opzitten. De eheim dubbele kranen zijn vrij duur in aanschaf.
Je kan de slangen wel afsluiten en loskoppelen met de slangenontkoppeling op de filterkop maar bij mijn filter zat dit onderdeel vrij snel vast (kan toevallig zijn) waardoor het zonder kranen moeilijker is om onderhoud te plegen.

Het is wel een degelijke filter vind ik dus een miskoop zal het niet snel zijn volgens mij.
Veel hangt af van de betrouwbaarheid van de verkoper natuurlijk dus je moet ook wat afgaan op hoe het contact verloopt.

voor een echte nieuwe zou ik zeggen ja.

is het vanuit een winkel of particulier? kom daar maar is achter dat die nooit eerder gebruikt is voordat die verzonden word.

overigens worden de eheim pro 4 series tegenwoordig standaard geleverd met zwarte in-/uit stroom setjes.. kan zijn dat dit nog een oudere productie is die nog wel de groene heeft.

heb hier de pro 4+ 350, bevalt verder prima.

Hij heeft die cadeau gekregen zegt hij en hij is veel te zwaar voor zijn bakje en het is van een partikulier.
Op foto is te zien dat hij nog nooit open geweest is dus zal het wel te vertrouwen zijn denk ik als ik jullie reactie zo lees.
Afsluitkranen van die dubbele heb ik zelf nog liggen en nieuw dus dat is geen probleem die kan ik er zo direct tussen zetten.

Hij heeft die cadeau gekregen zegt hij en hij is veel te zwaar voor zijn bakje en het is van een partikulier.
Op foto is te zien dat hij nog nooit open geweest is dus zal het wel te vertrouwen zijn denk ik als ik jullie reactie zo lees.
Afsluitkranen van die dubbele heb ik zelf nog liggen en nieuw dus dat is geen probleem die kan ik er zo direct tussen zetten.

Dubbele kraan niet nodig. Heb je alleen bij de classic serie nodig.

Tegenwoordig. Nog maar 15 jaar ofzo. Heeft Eheim een ontkoppel stuk met ingebouwde kraan.
Kun je de slang afkoppelen zonder geklieder.

Het is een zeer mooie prijs. Mits deze echt ongebruikt is.

Ik denk wel eens, te goed klopt niet. Het zou fantastisch zijn, maar dit gevoel heb ik er toch wel bij

Ik zie de advertentie en zal proberen de foto hier te laten zien.Wat ik wel nog wil vermelden is dat er nog al mensen zijn die er op gereageerd hebben en nog is de filter niet verkocht dus beter niet doen ?

23658859_762176213967203_4850662300340848232_n.jpg
23722617_762176217300536_7388367576808333436_n.jpg

Zo te zien is die doos nog niet open geweest, dat zie ik aan dat witte bandje om de doos. (kan je er niet vanaf schuiven en weer terug op schuiven na openen)

Ik heb hem namelijk zelf ook en zag psies het zelfde eruit toen ik hem kocht dus ik denk haast wel dat deze nog helemaal nieuw is en nog niet uit de doos is geweest.

Maar het blijft altijd een gokje wagen als je iets laat op sturen van een particulier :koffie:

Als ik nu die filter zou kopen dan heb ik natuurlijk geen garantie meer of toch wel ?

Euh als je de orginele aankoop bon erbij kan krijgen dan heb je gewoon recht op garantie van 3 jaar van Eheim na mijn weten.
Alleen mocht er iets kapot gaan dan moet je wel naar de winkel waar hij is gekocht met de bon of ik moet dat mis hebben ..

Dubbele kraan niet nodig. Heb je alleen bij de classic serie nodig.

Tegenwoordig. Nog maar 15 jaar ofzo. Heeft Eheim een ontkoppel stuk met ingebouwde kraan.
Kun je de slang afkoppelen zonder geklieder.

Hehe, het is waar. Hoelang dat al zo is kan ik niet zeggen, ik vermoed al sinds het ontwerp van dit model... ;)k
Ik wist dat eigenlijk wel hoor, vandaar dat ik zei:

Je kan de slangen wel afsluiten en loskoppelen met de slangenontkoppeling op de filterkop maar bij mijn filter zat dit onderdeel vrij snel vast (kan toevallig zijn) waardoor het zonder kranen moeilijker is om onderhoud te plegen.

Maar zoals ik schreef: het kan toeval zijn dat dit onderdeel bij mij zeer snel geblokkeerd zat. De pomp was nog geen twee jaar oud toen en dus nog in garantie.:(k Ik kon plots de rode knop niet meer volledig indrukken waardoor het stuk met de slangen er sindsdien niet meer uit kan (de hendel om het water af te sluiten werkt wel nog) en aangezien ik niet zonder filter kan leek de pompkop binnenbrengen voor reparatie me niet zo handig.
Verder deed hij het trouwens nog prima dus ik heb er noodgedwongen kranen tussen gemonteerd...

Ik herinner me wel dat ik, toen ik het probleem opmerkte, wat gezocht heb via google en ik bleek toch niet de enige te zijn met dit probleem, dus vandaar dat ik dacht dat dit misschien het zwakke punt is van deze filter. :S
Maar het is effectief niet onmiddellijk aan de orde bij een nieuwe filter natuurlijk, dus je hebt gelijk, kranen zijn niet nodig in principe. :engel:

En ik zie op de foto hierboven ook dat er standaard een zwarte in- en uitstroom in de doos zit dus mijn opmerking:

De standaard bijgeleverde groene in-en uitstroom zijn niet de mooiste...

is blijkbaar ook niet aan de orde...
😳:sorry:

En voor de volledigheid: Ik ben fan van eheim hoor, ook al heb ik het probleem met het ontkoppelstuk bij deze pomp, het blijft een zeer aangenaam, stil en goed filtertje!!

Hehe, het is waar. Hoelang dat al zo is kan ik niet zeggen, ik vermoed al sinds het ontwerp van dit model... ;)k
Ik wist dat eigenlijk wel hoor, vandaar dat ik zei:

Maar zoals ik schreef: het kan toeval zijn dat dit onderdeel bij mij zeer snel geblokkeerd zat. De pomp was nog geen twee jaar oud toen en dus nog in garantie.:(k Ik kon plots de rode knop niet meer volledig indrukken waardoor het stuk met de slangen er sindsdien niet meer uit kan (de hendel om het water af te sluiten werkt wel nog) en aangezien ik niet zonder filter kan leek de pompkop binnenbrengen voor reparatie me niet zo handig.
Verder deed hij het trouwens nog prima dus ik heb er noodgedwongen kranen tussen gemonteerd...

Ik herinner me wel dat ik, toen ik het probleem opmerkte, wat gezocht heb via google en ik bleek toch niet de enige te zijn met dit probleem, dus vandaar dat ik dacht dat dit misschien het zwakke punt is van deze filter. :S
Maar het is effectief niet onmiddellijk aan de orde bij een nieuwe filter natuurlijk, dus je hebt gelijk, kranen zijn niet nodig in principe. :engel:

Klopt. Ook daar heeft Eheim aan gedacht. Ze verkopen een spuitbusje met vaseline. Volgens handleiding na iedere schoonmaak. De kogelkraan en rubbers inspuiten. Dan blijft het soepel. En loopt het niet vast.

Maar ja. Wie leest nou zoiets.

Klopt. Ook daar heeft Eheim aan gedacht. Ze verkopen een spuitbusje met vaseline. Volgens handleiding na iedere schoonmaak. De kogelkraan en rubbers inspuiten. Dan blijft het soepel. En loopt het niet vast.

Maar ja. Wie leest nou zoiets.

Hehe, enkel in uiterste nood of bij extreme verveling wordt dit tot leesvoer gepromoveerd inderdaad... :Dk

Thanks, ik weet het nu voor een volgende keer, maar meestal gaan die filters wel een tijdje mee dus tegen dan zal het misschien weer een nieuw systeem zijn...
Heb je toevallig ook tips om een vastgelopen exemplaar weer mobiel te maken zonder breuk? ;)k:engel:🙄

Als ik nu die filter zou kopen dan heb ik natuurlijk geen garantie meer of toch wel ?

Ik las en hoorde al meermaals dat eheim op vlak van garantie zeer goed scoort. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar als je een beetje zoekt online naar ervaringen van gebruikers blijkt dat meestal zeer vlot geregeld te worden.

Hehe, enkel in uiterste nood of bij extreme verveling wordt dit tot leesvoer gepromoveerd inderdaad... :Dk

Thanks, ik weet het nu voor een volgende keer, maar meestal gaan die filters wel een tijdje mee dus tegen dan zal het misschien weer een nieuw systeem zijn...
Heb je toevallig ook tips om een vastgelopen exemplaar weer mobiel te maken zonder breuk? ;)k:engel:🙄

Ik las en hoorde al meermaals dat eheim op vlak van garantie zeer goed scoort. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar als je een beetje zoekt online naar ervaringen van gebruikers blijkt dat meestal zeer vlot geregeld te worden.

Bij het filter onderhoud. De slangen van het koppelstuk halen. De pompkop incl houder op een doek plaatsen. Via de slangopening eerst de boel schoonmaken met een ragger en keukenpapier. Daarna via de slangopening die spray erin spuiten. Dat spul ‘kruipt’ tussen de kieren. Dit na 5 minuten nog eens doen. Ook poroberen tussen de hendel in het koppelstuk te spuiten. Na deze 2 keer spuiten voorzichtig de hendel omzetten. Als dit maar voor een klein stukje gaat. Dan stoppen.
En als het goed is, zie je een stukje van de kogel in de kraan. Deze weer inspuiten en in laten trekken. Vervolgens weer de hendel omzetten. Het moet nu steeds verder en makkelijker gaan.

Als het koppelstuk er weer uit kan, dan ook via de andere kant spuiten. Voor het normale onderhoud volstaat 1 keer spuiten op de gesloten kogelkraan als het koppelstuk los is.

Als je de bovenkap van de pompkop los schroeft, dit zijn 4 torx schroefjes (als hij onderste boven ligt) als ik het goed zeg, dan kan je precies zien wat er aan de hand is en waarom de boel hapert. Kan een braampje zijn op het kunststof van het ontkoppelmechaniek maar het kan ook gewoon stroef zijn. Dit zit wat mij betreft zo eenvoudig in elkaar dat dit prima te doen is door iedereen die net geen twee linker handen heeft.

Thanks Biljoenblik en sschot!
Ik onderneem binnenkort eens een poging na jullie tips!

Bij het filter onderhoud. De slangen van het koppelstuk halen. De pompkop incl houder op een doek plaatsen. Via de slangopening eerst de boel schoonmaken met een ragger en keukenpapier. Daarna via de slangopening die spray erin spuiten. Dat spul ‘kruipt’ tussen de kieren. Dit na 5 minuten nog eens doen. Ook poroberen tussen de hendel in het koppelstuk te spuiten. Na deze 2 keer spuiten voorzichtig de hendel omzetten. Als dit maar voor een klein stukje gaat. Dan stoppen.
En als het goed is, zie je een stukje van de kogel in de kraan. Deze weer inspuiten en in laten trekken. Vervolgens weer de hendel omzetten. Het moet nu steeds verder en makkelijker gaan.

Als het koppelstuk er weer uit kan, dan ook via de andere kant spuiten. Voor het normale onderhoud volstaat 1 keer spuiten op de gesloten kogelkraan als het koppelstuk los is.
Marcel wat is een ragger??? Want dat kennen wij hier in Belgie nog niet denk ik.

Dus al bij al .............. Zouden jullie het vertrouwen deze filter aan te kopen ??? Ook als het aankoopbewijs niet meer aanwezig zou zijn ?

Marcel wat is een ragger??? Want dat kennen wij hier in Belgie nog niet denk ik.

Als je met "hier in België" Liedekerke bedoelt dan ga ik je niet tegenspreken, daar ga ik me niet over uitspreken...
Maar hier (waar ik woon) in België kennen we dat wel hoor. :Dk:Dk
Althans dat denk ik toch.
Ik vermoed dat Marcel met raggen verwijst naar de handeling die uitgevoerd wordt met dergelijk gereedschap "de ragger".

:pk

Als je met "hier in België" Liedekerke bedoelt dan ga ik je niet tegenspreken, daar ga ik me niet over uitspreken...
Maar hier (waar ik woon) in België kennen we dat wel hoor. :Dk:Dk
Althans dat denk ik toch.
Ik vermoed dat Marcel met raggen verwijst naar de handeling die uitgevoerd wordt met dergelijk gereedschap "de ragger".

:pk
Nu dat ik de foto heb gezien weet ik wat het is want heb het thuis ook liggen.;)k

Heb gevraagd of de aankoopbon aanwezig is en dit is de verkoper zijn antwoord.

Geen bon aanwezig anders zou ik hem terug brengen naar de winkel vandaar ik het verkoop . Filter is 100 % goed ,nieuw in doos nooit geopend

Dus dan concludeer ik hier uit dat ik totaal geen garantie heb mocht er toch iets aan schelen.

Dus al bij al .............. Zouden jullie het vertrouwen deze filter aan te kopen ??? Ook als het aankoopbewijs niet meer aanwezig zou zijn ?

In het correct Nederlandsch zou het een rager moeten zijn.:engel:

Maar ja in de volksmond ook wel ff lekker door raggen. Dus een ragger. Maar dat is dus niet correct.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan