EHEIM PROXIMA 250 van Marknesse


M

Marknesse

Guest
Hierbij zoals belooft wat foto's van mijn nieuwe aquarium.
Ben nu druk bezig om hem aan te praat te krijgen.
Afgelopen weekend heb ik het filter gereed gemaakt en vandaag de waterdichtheid van het aquarium getest.
Morgen wil ik aan de slag met de inrichting en uiteraard zal ik daar ook wat foto's van nemen.

20161012_163206.jpg
20161012_163142.jpg
 
Druk aan het puzzelen, maar er zijn zoveel mogelijkheden:petjeaf:

20161013_103619.jpg
 
Zo gaat het worden.
Morgen komen de planten, dus die kunnen er na mijn werk in en dan eindelijk laten draaien
20161013_132440kopie.jpg
20161013_132515kopie.jpg
 
Dank je, was even een gepuzzel maar ben er tot nu toe tevreden mee.
 
Dit gaat hem worden.
De planten er in gedaan en nu de opstart fase in
20161015_164117.jpg
 
Mooi zilverkleurig aquarium.
Ik zou wel de instroom van het filter naar de linkerkant verplaatsen.
Dan circuleert het water door je hele aquarium.
Nu heb je een situatie dat het water dat er rechts instroomt er ook weer rechts uitstroomt en is de rest van het water niet aan het circuleren en wordt het dus niet gefilterd.

Succes ermee.
 
Mooi zilverkleurig aquarium.
Ik zou wel de instroom van het filter naar de linkerkant verplaatsen.
Dan circuleert het water door je hele aquarium.
Nu heb je een situatie dat het water dat er rechts instroomt er ook weer rechts uitstroomt en is de rest van het water niet aan het circuleren en wordt het dus niet gefilterd.

Succes ermee.

Bedankt.

Mij was juist uitgelegd dat het zo moest en nu ik hem aan heb staan zie ik wel degelijk door de hele bak circulatie
 
Ik blaas ook rechtboven in en zuig rechtsonder af.
Bevalt me veel beter dan links en rechts.
 
Mooi zilverkleurig aquarium.
Ik zou wel de instroom van het filter naar de linkerkant verplaatsen.
Dan circuleert het water door je hele aquarium.
Nu heb je een situatie dat het water dat er rechts instroomt er ook weer rechts uitstroomt en is de rest van het water niet aan het circuleren en wordt het dus niet gefilterd.

Succes ermee.

Hoe kom je hierbij?

Water stroomt van rechtsboven naar linksboven, daar wordt het naar beneden geforceerd.
Dan stroomt het van linksonder weer terug naar rechtsonder.
Het gaat op die mannier echt heel de bak door.

Op jouw manier, krijg je onder je spraybar een dode zone.
 
Net weer even water ververst.
Zo staat de bak er nu bij.
20161017_173001.jpg

20161017_172943.jpg
 
Mooi aquarium met die stenen. Ik zat net te denken, wat is nou de naam van die stenen en zie het nu hierboven staan.
 
Waanzinnig mooi aquarium en die stenen ben ik zelf ook fan van. Heb er ook een scape mee gemaakt, alleen dan wel in een kleiner bakje :p

Vind je scape nu ook mooier dan die eerste opstelling waarin je een paar stenen overdwars hebt. Nu ziet het er veel natuurlijker en rustiger uit.

Nu hopen dat je plantjes het goed gaan doen :D
 
Idd is de scape nu mooier dan dat hij was en daar ben ik zeer tevreden over.
Nu druk bezig om het water elke dag deels te verversen en hopen dat de planten goed gaan aanslaan.
 
Gaat zeker mooi worden.

Houd het in de gaten, na een paar maanden als alles echt groeit en je algen fase voorbij is zal het er erg gaaf uit gaan zien.

Gaat het een echte scape bak worden?
 
Bij de eerste foto's zag ik dat je een balkje met kannetjes in je bak had....;)

Vond ik minder, goed dat je die hebt weggehaald...;)

Maar even serieus, wat gebruik je nu als achterwand?
 
Gaat zeker mooi worden.

Houd het in de gaten, na een paar maanden als alles echt groeit en je algen fase voorbij is zal het er erg gaaf uit gaan zien.

Gaat het een echte scape bak worden?

Mijn doel is om een mooie groene bodem te krijgen en dat het mos mooi groeit op de stenen.

Bij de eerste foto's zag ik dat je een balkje met kannetjes in je bak had....;)

Vond ik minder, goed dat je die hebt weggehaald...;)

Maar even serieus, wat gebruik je nu als achterwand?

Dat is gewoon zwart plak plastic
 
Mooie hardscape, als dat hemianthus callitrichoides op de bodem is wat ik denk dat het wel is. dan raad ik aan om co2 toe te gaan voegen ook hebben die aardig licht nodig.
uiteraard om de driehoek compleet te maken kan plantenvoeding geen kwaad. dit zal een mooi tapijt maken van je hc.
succes
 
Op dit moment gebruik ik enkel profito en easycarbo.
Wil eerst aankijken hoe dit gaat verlopen en kan dan altijd nog overgaan op een co2 installatie
 
Prachtige scape en die stenen alleen al :thumbs:. Persoonlijk had ik de bodem wat schuin naar boven laten lopen. Zodat je extra diepte creëert.

Denk dat je dan de hc welke achteraan heb geplant meer tot hun recht laat komen. Ga het zekers volgen!
 
Vandaag even een JBL testlab besteld en hoop hem morgen te ontvangen en dan ben ik wel eens benieuwd wat de waardes op dit moment zijn
 
Ik kan in het boekje niet gauw vinden hoe ik mijn extender knop moet zetten.
Iemand een idee??
20161025_174958kopie.jpg
 
Ah, je ververst tijdens de indraaiperiode.
Interessant.
Mag ik vragen waarom je dat doet?
 

Terug
Bovenaan