EHEIM Proxyma 175 aka "Chocolate special" van Dirk Bazuin


Bedankt Nicole.

Waarschijnlijk voeg ik alleen nog een groepje Pangio semicanta toe.
 
Daar heb ik wel beel bij ja. Echt super dat gedimde licht en de kleuren....lekker mysterieus.
 
Net weer 10% vers aangezuurd osmose water in de bak en nu zit de EC op 80 dat is de ideale waarde voor Sphaerichthys vaillanti's.
 
Sinds afgelopen zaterdag zwemmen er ook zeven Pangio oblonga's in.
Die hebben het prima naar hun zin tussen de bladeren.
 
Bijzonder dat je zulke bakken wilt Dirk.

Ik zou het echt lastig vinden om deze kleur water thuis weg te zetten. Als ik zo je foto's bekijk snap ik het wel. Het ziet er echt mooi uit en het is een mooi stukje "natuur in huis".

Ik kijk graag mee!
 
Nee:D Gewoon elke avond 2 uurtjes voor je bak zitten tot je een goede foto hebt;)
 
Ja ik zit er ook uren voor Dirk maar ja dat is geen garantie dat het lukt maar ja dat zien jullie niet natuurlijk:p.
 
416F86B2-0230-4EB7-8D75-1081B1CCE79C.jpeg
 
Mooi! Duidelijke foto ook voor zo'n black water bak :)
 
MOOI man!!!! Dirk, het duurt even, maar dan heb je ook wat.....Kriebels...….! Ook weer eens overstappen van "leuk" en "makkelijk" naar een echt biotoop..... Als ik jouw bak bekijk danne...zal ik mijn vrouw maar ff niks vertellen, en wachten tot het meren deel van het huidige bestand het tijdelijke verwisseld heeft voor het eeuwige... en intussen maar eens uitgebreid gaan zitten uitvogelen, vanwaar en wat het dan moet gaan worden.
Maar ja....m'n Pecoltia's leven al meer dan 20 jaar, dus..... zal wel richting ergens in ZA worden, denk ik.....! Alhoewel ik ook Botia sidhimunckii al meer dan 11 jaar te logeren heb! Is zogezien ook lastig, als je vissies (te) goed verzorgt...!! Maar ik ben weer helemaal wakker....Die wijziging gaat er beslist komen...ooit een keer!
 
Jaa das waar, het zal in black water natuurlijk ook minder snel effect hebben op alg ect.
 
Laatst bewerkt:
Prachtige theekleur zorgt voor een heel bijzondere sfeer. Volgens mij een bak om eindeloos in te turen.
 

Terug
Bovenaan