EHEIM Proxyma 175 aka "Chocolate special" van Dirk Bazuin


Heel erg leuk! Vijf tegelijk, mooi hoor. Volgens mij heb ik het al eerder gezegd maar ik krijg acuut in om het licht in mijn bak te dimmen en er nog meer catappa in te doen :engel:
 
Mooi dat het zo goed gaat met het grut Dirk. Wat ik wel jammer vindt is dat het water nu nog niet helder (lees licht) is in je bak:D:D;).
Je geniet er met volle teugen van als ik alles zo lees:thumbs:
 
Woensdagavond komen er twee soorten Bucephalandra's binnen.
De Bucephalandra Sintang red/yellow en de Bucephalandra Narcissus.

Die worden op twee stukken calamari rock gebonden of gelijmd.
 
Deze stenen komen met de Bucephalandra's erop in de bak.

3A2A1CED-B594-462D-8C40-EE59D88B792D.jpeg
 
Ga je ze lijmen of vastbinden Dirk?
Heb ze zelf met lijm vastgemaakt op die drakensteen maar was niet echt een succes.
Plantjes zitten uiteindelijk wel vast maar je ziet de lijm heel erg goed.
 
Mooie stenen Dirk en ik gebruik meestal een stukje visdraad dat je amper ziet tot ze zich zelf vasthechten.
 
Vastbinden is het eerste idee.

Welke lijm gebruikte je dan John?
 
Was speciaal voor aquariumplanten maar weet geen merk meer.
Dacht van JBL maar net ff opgezocht en dat is het niet want de mijne was meer secondelijm achtig en die van JBL is iets van kit.
Zou je ook gewoon Tec7 kunnen gebruiken bv.
 
Zijn verschillende merken idd.
Bertus maakte hier altijd reclame voor de secondelijm van de Action,was iets van 90 cent en ook veilig voor de dieren.
 
Zijn verschillende merken idd.
Bertus maakte hier altijd reclame voor de secondelijm van de Action,was iets van 90 cent en ook veilig voor de dieren.
De lijm die in aquaria gebruikt kan worden is cyanoacrylaatlijm, ook de secondenlijm van de action bevat dat spul. Met dat verschil dat de lijm voor aquaria vaak tot een gel-achtige substantie is gemaakt en de gewone secondenlijm heel waterig van structuur is.
 
De Cryptocoryne cordata doet het in ieder geval wel. Dus heb goede hoop voor deze.
Zal niet hard groeien denk ik.
 
Mooi Dirk, ziet er lekker natuurlijk uit, mooi diepte effect ook door de donkere hoek rechtsachter.
 
Gaaf, Dirk! Ben er jaloers van :) Hier wel broedpogingen, maar de leerii's zijn te snel en vreten de kleintjes binnen de kortste keren op.
Als er iets rondzwemt dan verstoppen ze zich erg goed.
Hier ook druk om de ec verder te verlagen.
 
Hier worden de meeste ook opgegeten maar er weten er altijd wel een paar te overleven.
Survival of the fittest.
 

Terug
Bovenaan