Eheim universele 1200 l/h pomp


Louis2000

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2022
Berichten
120
Leeftijd
23
Dag allemaal,

Ik heb een eheim universele pomp die 1200 l/h zou moeten pompen. Ik heb mijn vat van 100l gevuld met osmose water, onder Daan die ton zit een kraantje waar ik de eheim pomp op heb aangesloten voor het water in de aquarium te pompen. Dat ging perfect.

Nu had ik nog 100 l water te kort want de bak is 240 l. Ik ging dus 50% osmose en 50% kraan water voor de 1ste keer. Ik wou de afwasbak vullen en zo naar de aquarium pompen. De eheim pomp zuigt het water niet uit de afwasbak. En wel uit de ton. Kan iemand me uitleggen hoe dat komt? Heb ook een andere pomp gebruikt en dit ging nog steeds niet. En als ik uit de ton wat dus lager staat ging dat wel.
 

Bijlagen

  • FA01CC9A-5853-4128-A652-5F5A628C94C8.jpeg
    FA01CC9A-5853-4128-A652-5F5A628C94C8.jpeg
    288.4 KB · Weergaven: 31
Kun je niet beter een zgn ‘waterdief’ halen en die op de kraan zetten en rechtstreeks met een slang vanaf de kraan water in je aquarium krijgen? Misschien dat de pomp geen druk kan opbouwen door te weinig massa aan water in je waterbak?

 
Vreemd.

Ik zet die pomp altijd in een emmer in de gootsteen. En laat de kraan in de emmer stromen.
Eerst pomp onder water, dan stekker erin en gaan.

Gootsteen en aquarium op dezelfde verdieping.

Dag allemaal,

Ik heb een eheim universele pomp die 1200 l/h zou moeten pompen. Ik heb mijn vat van 100l gevuld met osmose water, onder Daan die ton zit een kraantje waar ik de eheim pomp op heb aangesloten voor het water in de aquarium te pompen. Dat ging perfect.

……….De eheim pomp zuigt het water niet uit de afwasbak. En wel uit de ton. Kan iemand me uitleggen hoe dat komt?

Je moet de pomp wel onder water zetten. Dus niet de pomp op het aanrecht, en een slang in de gootsteen hangen.
Hij moet onder water niveau staan. Hij zuigt niet zelf.
 

Terug
Bovenaan