Wat is er nieuw

Eheim UV lamp en slang diameter 12-16 / 16-22

1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Ik heb een Eheim UV Reeflex 350 gekocht, deze heeft echter een slangmaat van 12-16. Mijn Eheim 2071 pro3 filter heeft echter een slangmaat van 16-22.
Nu heb er er twee verloopstukken bijgekregen, dus het past verder prima. Volgens de verkoper zou dit geen issue moeten geven met de capaciteit van het filter.
Vraag: gebruiken meer mensen hier zo''n verloopstuk om een verbinding te maken tussen twee verschillende maten slangen? Inderdaad geen/weinig verschil met de capaciteit van het filter?

De uitstroom van je filter is ook maar! 8 mm.

Odanks de dikke slangen.
Dus zal best lukken.

Scherp Bertus! Daar had ik nog niet eens op gelet!

Tja, zie het vaak genoeg,is zelfs nog kleiner. is om tegendruk op te bouwen.
Is ook de vuilmeter.

Plastic buisje,met rood tonnetje. wordt ingedrukt bij hoge vervuiling.

O,nee zit er bij jou niet op.
Wel op de oudere typen.

Ok, maar ik heb dus een Eheim filter type 2071 zonder tonnetje oid. De uitstroom op het filter is overigens 10mm zag ik gisteren.
Maar het zou dus niets uit moeten maken? Niet dat ik zometeen bijna geen uitstroomdruk meer heb.

Ding zit nu nog in de verpakking, vandaar. Ruilen kan niet meer als hij gebruikt is.

Je kunt hem toch gewoon op je uitstroom slang zetten?

Heeft verder niets mee van doen.
Maar,Waarom heb je die eigenlijk gekocht?
O,ik lees het al,wat hij doet.

Daar heb ik losse Aquael 500 filters voor,met UV.

Natuurlijk kan ik hem op de uitstroom zetten, met een verloopstukje ertussen dan door die andere maat slang. Vraag mij echter af of je daar dan geen verlies aan pompkracht door krijgt. Maar als ik het goed begrijp zou dat geen probleem moeten geven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan