Eheim voederautomaat

F.

Well-known member
Lid geworden
11 november 2022
Berichten
224
Leeftijd
32
hallo allemaal,

zijn er mensen die een voederautomaat van eheim hebben? Ik heb er een gekocht en vraag mij af of die goed werkt. Heb begrepen dat er een motortje in draait om te voorkomen dat de korrels nat worden door condensvorming. Alleen vraag ik mij af of die van mij werkt, omdat ik geen geluid van een motortje hoor? Of hoort dat zo?

groetjes
 
Ik zou hem gewoon eens proberen. Even op een kommetje zetten en kijken wat eruit komt.

Mijn ervaring is wel dat het belangrijk is dat het voer in een rechte lijn naar beneden valt. Ik had er een met een soort glijbaantje. Dat werd nat van condens en het voer bleef in een klont op het glijbaantje liggen.

Welk type heb je?
 
hoi, dankjewel voor je reactie. Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/eheim-v...MIlv2zq-yG_gIVno1oCR3ipAUdEAQYASABEgJ-F_D_BwE

de korrels vallen in een rechte lijn naar beneden. Ik heb hem ook een paar dagen getest en ik zag geen condensvorming. Maar ik weet niet of dat komt omdat het motortje gewoon werkt of dat er toevallig deze keer geen condensvorming was.
 
Die hele bak draait toch rond zodat er voer uit valt als het gat beneden is? Of bedoel je het rotortje wat bij de batterijen zit dat lucht bij het voer moet toevoegen? Je zou kunnen kijken of er lucht wordt aangezogen.
 
Laatst bewerkt:
Dat lucht toevoegen gebeurd alleen als het rond draait om te voeren.
Dan draait ook dat rotortje bij de batterijen.

Het is een vrij simpele voeder automaat.
Als je er grove vlokken in doet, dan komt er op de duur steeds meer voer uit. Omdat door het ronddraaien de vlokken steeds kleiner worden.
 
Die hele bak draait toch rond zodat er voer uit valt als het gat beneden is? Of bedoel je het rotortje wat bij de batterijen zit dat lucht bij het voer moet toevoegen? Je zou kunnen kijken of er lucht wordt aangezogen.
ja, precies dat!
Dat lucht toevoegen gebeurd alleen als het rond draait om te voeren.
Dan draait ook dat rotortje bij de batterijen.

Het is een vrij simpele voeder automaat.
Als je er grove vlokken in doet, dan komt er op de duur steeds meer voer uit. Omdat door het ronddraaien de vlokken steeds kleiner worden.
ah oke! ik dacht dat ie de hele tijd lucht toevoegde, daarom twijfelde ik of dat rotortje het deed, omdat ik niets hoorde als ie niet ronddraaide.
 
Werkt wel heel anders dan ik ken van voederautomaten. Ik ben wel heel benieuwd hoe het bevalt.
 
het bevalt prima! je kunt 4 voerdertijden instellen en kiezen of je je vissen 1 of 2x per keer wilt voeren. Ik heb nog niet gezien dat er op een ingestelde tijd niets uit kwam. Heb het eten ook nog niet zien klonteren. De hoeveelheid voedsel dat eruit komt kun je met een schuifje afstellen. Ben alleen wat minder tevreden over de hoeveelheid eten dat eruit komt als je de opening zo klein mogelijk maakt, voor mijn 2 sluiers komt er dan wat te veel eten uit. Maar een super groot probleem is het niet, dan voer ik ze met het apparaat gewoon minder dan wanneer ik het zelf doe.
 
Ja, dat probleem was er met de sera automaat ook. Maakte eigenlijk niet uit wat je instelde. Het was altijd ongeveer dezelfde hoeveelheid die eruit kwam.
 
heb van verschillende apparaten recensies gelezen en heb het idee dat de perfecte voederautomaat niet bestaat:confused: Dus ben maar gewoon voor deze gegaan
 
Terug
Bovenaan