Wat is er nieuw

Ei Calculator

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Beste mensen,

Ik gebruik altijd de calculator van aquariumbemesting.nl voor mijn macro en micro oplossing.
Dit is toch wel een goede calculator?
Ik heb ook zitten kijken naar de Rotala butterfly en naar Riba's stock calculator maar vindt dat allemaal zo'n gedoe, of zijn deze echt wel beter?

Een caculator kan de beste van de wereld zijn, maar kan nog steeds niet voorspellen wat er precies in jou bak gebeurd, neem deze altijd als leidraad en meten is weten.

Je zal wel niet zo'n ding bedoelen?
eierwekker.png

Nu zonder gekheid; EI en EI, daar schijnen nog al wat verschillen in te zijn. Voor mij is dat allemaal te moeilijk. Ik gebruik geen enkele methode. Kijk wel heel goed naar mijn, druk beplantte, bak. En merk de reacties van mijn planten op bij alles wat ik doe. Meten doe ik nauwelijks maar soms is het nodig. Problemen ontstaan altijd door tekorten. Middels de genoemde metingen, met druppeltesten, weet ik dan waar de problemen zitten en kan ze dan oplossen. Werkt perfect! Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er iets fout is aan methodieken.

Van alle calculator die er zijn vind ik Rotala butterfly toch wel de meest gebruikersvriendelijke. Maar ze doen allemaal hetzelfde: iets calculeren.
Ze hebben alleen een ander jasje en/of ze zijn wat meer/minder uitgebreid.

Ik gebruik die calculators nooit en los de poeders op zoals op het zakje staat dus 83 en bijna 4 gram per 500 ml en als je dan 20 en 40 ml toevoegt op 100 liter dan heb je een toevoeging van 20 en 2 mg. Het komt bij de EI ook niet op 1 mg nitraat meer of minder aan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan