Wat is er nieuw

Ei dragende ancistrus

T

Tech

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw op dit forum, ben wel vaker te vinden op een ander.
Wilde mijn vragen die ik heb tot betrekking van mijn aquarium wat breder uitzetten zodat ik wat meer info in win.

Ik had deze vraag gisteren daar al uitgezet, maar vond mijn vrouwtje vanochtend helaas overleden in mijn bak

Mijn vraag was of ze ei dragende was, en zo ja wat ik eraan kon doen om een handje te helpen.
we_SPgfZzZDJbkk9oq9Fj_2ASsXSYA11.jpeg

Vanochtend was zo broodmager en overleden. Had ik iets moeten doen? Ik zou heel graag gaan kweken met mijn ancistrus's ( normale zwarte en rode )

Ik zag nergens een plek om mijn bak uit te leggen/voor te stellen, dus ik plaats zo veel mogelijk info hier in dit topic.

80x40x40 120L bak
Gebruik de EI methode
Mijn huidige waardes:
PH: 8
KH: 8-9
GH: 10-11
NH3: >0,01 mg/l
NO2: > 0,01 mg/l
NO3: 50 mg/l
PH4: 2 mg/l

Bestand:
8 bijlzalmen
10 dwergkegelvlekbarbeeltjes
4 phantoomzalm ( zwart
2 blauwe waaierhandgarnalen
4 ancistrus dolichopterus rood ( alleemaal klein, dus geslacht nog niet bekend )
(nu nog maar) 1 ancistrus dolichopterus man

Ik filter met een Greenline E901 filter met een spraybar over de gehele lengte van de achterkant.

Zit een standaard juwel verlichting boven, tl-buizen 18W warm wit van Juwel en 18W sylvana aquastart.
 
Welkom op het Af.

Had ze een buisje om eieren in af te zetten?

Ph 8 ook wat hoog,he.


NH3: >0,01 mg/l =0
NO2: > 0,01 mg/l =0.
NO3: 50 mg/l = 10.
PH4: 2 mg/l te hoog.=1.
 
In mijn bak liggen twee halve kokosnoten, 2 PVC buisjes, en zitten twee stukken kienhout met vormen zodat er nog twee extra holletjes bijkomen, dus voor het afzetten voldoende plekken.

Mijn waardes zijn volgens de EI methode ruim binnen de perken. Mijn NO3 en PH ben ik aan bezig om deze iets te verlagen, mijn NO3 was eerder richting de 80. Alle vissen zijn gezond en zwemmen/eten goed. Wellicht ook wel handig geweest om erbij te vermelden dat ik CO2 toevoeg. PO4 wordt aangeraden tussen 1-2 te zitten.

Ik doe druppeltesten dus kan vrij nauwkeurig meten, en mijn NO2 en NH3 op de kaart begint bij minder dan 0,01. ik heb bij de LFS ook al mijn water vaker laten meten en die gaven aan dat er geen NH3 of NO2 in zat.

Ik weet qua waardes waar ik aan moet werken, was specifiek op zoek naar wat info omtrent dit vrouwtje wat overleden is. Ik weet ook niet of ze daadwerkelijk afgezet heeft, of dat er iets anders aan de hand was.

Kan het zijn dat ze met afzetten is overleden? net zoals het bij mensen kan voorkomen dat een vrouw overlijdt met de geboorte?

Ik ben al driftig op zoek gegaan naar de eitjes, maar kan niets vinden, ook is het mannetje niet op een plek te vinden, dus hij intereseerd zich er niet zoveel voor op dit moment, of er zijn geen eitjes afgezet.
 
Kan ook een gezwel geweest zijn,hoor.

Het is gebeurt, gewoon verder gaan.
Kokosnoten zijn te ruim.en plastic pijpjes zijn te glad.

Die van klei zijn nog het beste.
Mannetje zet zich na het eieren afzetten vast in het buisje.

Ik vind zelf ook vaak trossen met eieren, die ik aan de Malawi,s voer.

Anders kom ik om in de ancistrussen.
Pas 85 jongen weggebracht!!!
 
Hmmm, wellicht dan verstandig om wat gehalveerde keramische potten in plaats van pijpjes neer te zetten? Ik probeer een zo'n natuurlijke mogelijke uitstraling te houden

Ik wil juist gaan kweken met ancistrus om de hobby qua kosten iets beter in de hand te kunnen houden. Heb al afspraken met de LFS als ik jongen krijg, zeker met de rode ancistrus.
 
Ik ben bang dat het buikwaterzucht is geweest, dit is een ziekte die wel vaker voorkomt bij aquarium vissen en waar je meestal niets aan kunt doen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan