Ei methode bestellen ?


J

Jeepke

Guest
Geachte ,

Waar kan ik het best mijn ei-methode benodigdheden halen of bestellen ?

Ik zag bij plantedbox een kit zowel als al in one ? Is de all in one goed ? Zelfde resultaat ?

Mvg
 
Ik bestel deze in poedervorm bij Aquariumbemesting.nl deze poeders mix je met (gedistilleerd) water en klaar.
 
Die is wel goed maar om de gebruikelijke 20/2 toe te voegen heb je wat meer nodig. Je kan ook de goedkopere kit bestellen met de poeders of de poeders bestellen bij Aquariumbemesting.nl.
Ik koop altijd zelf kaliumnitraat en kaliumfosfaat en een zakje csm+b.

Bij de dosering van de AIO doseer je wat minder dan de 20/2 dacht ik en poeders zijn vaak goedkoper in aanschaf. Ook lid Backplay verkoopt de bemesting en die kun je ook een pb sturen eventueel.
 
Met de EI kit van Plantedbox voeg je ook de gebruikelijke 20/2 toe met een wekelijkse dosering van 30 ml op 100 L water.
Zullen inderdaad wel wat goedkopere alternatieven zijn maar doe er toch heel lang mee dus ik vind het niet heel erg :D
 
Met de EI kit van Plantedbox voeg je ook de gebruikelijke 20/2 toe met een wekelijkse dosering van 30 ml op 100 L water.
Zullen inderdaad wel wat goedkopere alternatieven zijn maar doe er toch heel lang mee dus ik vind het niet heel erg :D


Ik zou gewoon poeders bestellen bij aquariumbemesting.nl of op Floratop.nl. Daar kun je wat grotere hoeveelheden nitraat en fosfaat goedkoper krijgen.
Hangt ook wel af hoeveel je nodig hebt.
 
Ik zou gewoon poeders bestellen bij aquariumbemesting.nl of op Floratop.nl. Daar kun je wat grotere hoeveelheden nitraat en fosfaat goedkoper krijgen.
Hangt ook wel af hoeveel je nodig hebt.
Het is de normale dosering volgens de gebruiksaanwijzing als je met co2 werk. Het is niet het goedkoopste spul inderdaad, aquariumbemesting.nl zou ongetwijfeld goedkoper zijn maar ben er wel tevreden mee.
Als ik een grotere bak of meerdere bakken zou hebben zou ik ook inderdaad voor de poeders gaan van aquariumbemesting.nl of backplay. :thumbs:
 
Hallo
Als ik bij aquariumbemesting.nl deze items koop ,heb ik dan de volledige ei mix ? Is vloeibaar het zelfde al bijvoordbeelt poeders ? Welke mogen niet tergelijk inde bak gegoten worden ? Het gaat namelijk om deze producten ...
Plantenvoeding vloeibaar : csm
Vloeibaar kalium
Vloeibaar fosfaat
Vloeibaar nitraat

Mvg
 
Alles mag tegelijk alleen de csm zou ik een aantal uren later doen of de dag erna. Poeders zijn denk ik veel goedkoper en zo aangemaakt hoor. Dan kun je de nitraat en fosfaat in 1 fles doen en een fles voor de csm nemen. Dan werk je dus met 2 flesjes. Mocht je vragen hebben dan kan dat hier of eventueel via de pb.
 
Oke en dan heb ik alle benodigd heden voor de estimative index ? .... zit hier ook ijzer in ? Of moet ik dot extra toevoegen ...

Mvg
 
Ijzer zit in de csm+b. Zelf bestel ik dus kaliumnitraat en kaliumfosfaat in poedervorm en een zakje csm+b.

Zelf geef ik met co2 3 ml per 50 liter met de EI van de csm+b. Alles is ook afhankelijk van de verlichting en de hoeveelheid planten.
 
Zou het willen gebruiken op een rio 125 ben 2 t5 28 w met reflectoren en helemaal vol beplant werk met voedings bodem en co2 120 bellen per minuut
 
Zo dat is nogal wat co2 zeg. Ik geef op de 80cm met 120 liter zo n 80 bellen en dan is de indicator tegen het gele aan. Maar goed in jouw geval zou ik dan 3 ml per 50 liter water geven.
Ik heb ook de Rio125 gehad en had zo n 75 bellen nodig destijds maar goed dat hangt ook af van de waarden van je kraanwater en wat je wil bereiken met de co2.
Je zou als je de poeders dan neemt 20ml nitraat moeten toevoegen en 40ml fosfaat want ik reken 100 liter netto voor het gemak. Dat geef ik hier dus ook.
Poeders kunnen eventueel in 1 fles maar dan moet je ipv 4 gram fosfaat 8 gram nemen en 82 gram nitraat. Op deze wijze kun je met 1 fles 20ml wekelijk toevoegen. Normaliter is het 40ml fosfaat maar door een dubbele hoeveelheid poeder te gebruiken breng je dat terug naar ook 20ml (net als de nitraat) en zo kan het in 1 flesje van 500ml.
 
Oke bedankt en ja zit ook net tussen het gele en groene aan bij de indicator maar heb vrij veel stroming bij het wateropervlak door de extra stromingspomp vandaar zoveel bellen verlies wel wat co2 met de stroming .... en qua lampen zou ik sterker moeten nemen of is dot al vrij goed werk met vrij veel bodembedekkers .....
 
Ik heb er hier ook 2x24W boven zitten en voor veel planten is dat meer dan genoeg. Ik denk dat jij door de stroming een flink deel verliest van de co2 en daarom zoveel bellen moet geven. Ik heb juist amper stroming aan het oppervlak.
Als je een beetje een gemiddelde plant neemt dan heb je genoeg aan deze verlichting. Ik heb deze 9 uur aan.
 
Ja klopt verlies vrij veel door de stroming ... en ik werk ook met 9 uur licht ... er staat ook een uv filter bij op heefd dit effect op de ei methode ? Heb deze uv gekocht als extra tegen ziektekiemen en andere rotzooi beetje als veiligheid ....

Mvg
 
De raad die ik hier kreeg van een forumlid was om de uv enkel te gebruiken indien nodig en maximaal enkele dagen .
 
Best gek eigenlijk. Zet uw uvc lamp aan bij problemen.

Bij problemen bent u te laat! En het apparaat stond in de kast niets te doen! Raar eigenlijk?

Hier staat de uvc 24/7 aan. Waarom? Omdat in een aquarium met veel vis ook veel ziektekiemen zijn.
En deze kiemen geven stress aan de vis.
Dus met uvc, minder kiemen, en mooiere vissen. Tevens heeft het een positief effect op de filter werking.

Enig nadeel. Chelaat gebonden micro elementen worden aangetast. Oplossing, dagelijks doseren.

Er zijn ook enkele uv bestendige chelaten op de markt.
 
Kan het niet zo zijn dat ze dan toch minder weerbaar zijn tegen bepaalde zaken door het gebruik van uvc?
 
Kan het niet zo zijn dat ze dan toch minder weerbaar zijn tegen bepaalde zaken door het gebruik van uvc?

Als uw vissen gezond zijn. En geen stress hebben. Dan hebben ze juist een betere weerstand.

Het is echt flauwekul dat een uvc het water steriel maakt. Het zorgt er alleen voor dat we het aantal kiemen reduceren tot een normaal niveau. Welke in de natuur ook normaal zou zijn.

Als jij extra vitamine pillen neemt. Of in de winter de verwarming op 21 graden zet. Dus meer comfort, minder stress. Bent u dan eerder ziek?
 
Geachte
Nu keek ik nogeend op de site en zie dat er nog veel verschillende poeders te bestellen zijn , nu als ik kaliumnitraat en kaliumfosfaat en een zakje csm+b koop heb ik dan alles voor de ei methode ? Zit hier alles is ?

Mvg
 
Geachte
Nu keek ik nogeend op de site en zie dat er nog veel verschillende poeders te bestellen zijn , nu als ik kaliumnitraat en kaliumfosfaat en een zakje csm+b koop heb ik dan alles voor de ei methode ? Zit hier alles is ?

Mvg
Je kan het ook eenvoudiger doen hoor .
Stuur een pb bericht naar @backplay en die heeft u alle uitleg en verkoopt u zijn EI methode heb je alles zonder veel extra inspanningen en de prijs valt zeer goed mee .
 
Je kan het ook eenvoudiger doen hoor .
Stuur een pb bericht naar @backplay en die heeft u alle uitleg en verkoopt u zijn EI methode heb je alles zonder veel extra inspanningen en de prijs valt zeer goed mee .


Heb deze al gecontacteerd maar kreeg geen reactie .. mvg
 
Ik heb gister nog een pb gehad dus hij zal wel af en toe kijken maar wellicht dat hij het druk heeft. Hij doet dit allemaal naast zn gewone werk namelijk;).
Soms kan het inderdaad enkele dagen duren voordat je een reactie hebt.
 
Btw, voor losse poeders kun je beter bij aquariumbemesting.nl kijken want Backplay verstuurt dat en voor de EI zijn de poeders goedkoper.
 
Heb mijn bestelling gedaan bij planted box heb hier de estilative index kit besteld , de reden hiervoor was omdat dit mijn 1ste maal is dat ik zo tewerk ga en ik persoonlijk vind dat planted box de meeste info bijlevert omtrend de ei procedure , later zal ik gaan voor de goedkopere verkopers .

Mvg
 
Ik gebruik de all-in-one van planted box en ik ben er wel tevreden mee hoor! :)
 

Terug
Bovenaan