EI-methode in combinatie met "clearwater"


R

Ruudjuhhh

Guest
Hoi

even een vraagje:

Ik pas naar alle tevredenheid de EI-methode toe. Wat me wel opvalt is dat in de loop van de week het water wel wat "donkerder van kleur wordt" en ook wat zweefvuiltjes.
Nu kwam ik na lange tijd weer het product: Clearwater" weer tegen.
Vroeger veel gebruikt (en het water werd perfect helder), alleen nu las ik op de verpakking: absorbeert fosfaat, nitriet en nitraat, zonder echter belangrijke sporen-elementen te beinvloeden.

Het product ziet zit in een wit netje, met soort bruine/roestachtige kleibolletjes.


zou dit samen gaan met de EI-methode?
Dus niet dat ik voor niets van alles loop toe te voegen wat er daarna weer uitgefilterd wordt.....
 
Ik hoop niet dat het nitraat absorbeert, dit is een van de belangrijke stoffen welke we juist nodig hebben.
Clearwatter ken ik zelf niet maar meerdere mensen gebruiken purigen in hun filter, ik ben er ook zeer tevreden over, zuiver helder water.
 
Heb ook even wat opgezocht over purigen....
"Purigen�; Verwijderd prote�nen, nitriet en nitraten, ammonia, en een breed spectrum van organische stoffen, maar de impact op spoorelementen is minimaal. "

klinkt beetje als Cleanwater..... pffff twijfel de twijfel.....
 
Als je wil kun je het proberen en na enige dagen je waarden nameten.
Heb je toevallig hout in de bak wat kan afgeven??
 
Ja & Ja ...LOL

Er ligt hout in, maar is al aantal jaar oud, en geeft (volgens mij) niet zo meer af...

en de andere ja, heb het zakje al in de filter zitten... wie niet waagt wie niet wint..en meten is weten ;-)
 
Soms kan het hout lang kleur afgeven want anders zou ik zo niet weten wat die kleur zou kunnen veroorzaken.
 
Nou heb zojuist de 1e meting gedaan... de "0"-meting...eind van de week nog maar eens doen...

817821_0_82_proscan.jpg
 
Purigen is de oplossing.
Gebruik dit al 2 jaar naar volle tevredenheid.
Kraakhelder water, en nitraat fosfaat en de plantenvoeding worden niet aangetast.
 
Clearwater ken ik nog wel van vroeger. Het is echt niet te vergelijken met purigen qua helderheid. Ook ik gebruik al heel wat jaren purigen.

gr Peter
 

Terug
Bovenaan