Wat is er nieuw

EI tijden vakantie

kw_nl

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 mei 2017
Leeftijd
42
Beste,

Deze week mijn EI spullen van Gilles binnen gekregen. Ik verschoon de bak voor 25%, dus ik doseer de helft. Maar wat als ik 2 weken op vakantie ga, dan wordt het aquarium niet schoongemaakt voor 2 weken. Kan ik dan beter voor die 2 weken voor 100% doseren? Of toch beter de helft doen?

Van te voren je verversingsbeleid en je voeding doseren, spreiden over 2 weken. Tenminste als je nog een weekje of wat te gaan hebt voor je op vakantie gaat. Denk dat je daarmee je bak op de lange termijn en minst uit balans haalt. Verder is 2 weken in principe nog wel te overzien hoor!

Ik vertrek zaterdagochtend vroeg. Dus mijn laatste wissel is vrijdag (wat ik altijd al doe). Dus vrijdag de 25% waterwissel, en dan mijn gewoonlijke EI dosering (50% van wat Gilles aangeeft)? Ik maak me verder geen zorgen over de balans. Gevoelsmatig kan me bak makkelijk 2 weken zonder wissel.

Moet vast goed komen. Je bak heeft altijd wel een buffer. En hoe groter je bak, hoe groter je buffer.

Ik denk ook dat een normale dosering wel voldoende is voor zo n periode hoor. Mijn bak verbruikt bij lange na niet wat ik toevoeg is de ervaring.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan