Wat is er nieuw

Eigen Kweek Garnalen (jorisNL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JorisNL
  • Startdatum Startdatum
J

JorisNL

Guest
Op deze Foto-album zal ik foto's laten zien van mijn eigen kweek. (garnalen)
DWeSZFU.jpg

En je begon met 5 ? Hoe groot is je bak nu ? Hoelang doe je t al ?

Ja ik begon met 5 garnalen. Ik begon in een bakje van 15 Liter en nu heb ik zo'n 4 X 10 Liter, 4 X 28 Ltier, 1 X 112 Liter & 1 X 30 Liter.
Ik heb nu ongeveer zo'n 11 verschillende soorten garnalen en ik zit nu bijna ander half jaar in de aquarium hobby.

Hier zijn nog een paar foto's (Deze Foto's zijn gemaakt van de 112 Liter Bak)
m5z21NH.jpg

QdWXKGw.jpg

Leuk hoor en welke soorten heb je allemaal?

Heel veel verschillende neocaridia garnalen (Red rili, sakura's, bleu rili, schoko) van painted fire tot Taiwan line Yellow Fire Ultra tot vuurtjes en cherries. Ik heb ook een paar Cristal red. En ik had vorige maand nog Taiwan Bee Zwart mix & Bleu bolt, Red wine.

Mooi gedekt. Zijn dat Caridina of de Neo. Die wij hebben zijn de Neo worden wel de Yellow King Kong genoemd.

Mooi gedekt. Zijn dat Caridina of de Neo. Die wij hebben zijn de Neo worden wel de Yellow King Kong genoemd.

Ik denk neocaridia , ik weet het niet zeker want ik heb ze namelijk niet meer maar ik denk het bijna zeker te weten.😳

Ja kijk maar naar de net geplaatse link. Die wij hebben zijn de Caridina en die moeten op een ph verlagende bodem.

Edit: Je was me net al weer voor😀😀

Ja kijk maar naar de net geplaatse link. Die wij hebben zijn de Caridina en die moeten op een ph verlagende bodem.

Ja klopt ik heb er naar gekeken, sorry ik kan namelijk alles niet zo goed onthouden daarom schrijf ik het altijd op maar als ik iets heb verkocht gooi ik het papiertje waar het op stond altijd weg. stom moet ik eigenlijk niet doen maar dat gaat automatisch.

Hier nog een aantal Foto's van het voeren.
IOKZA3M.jpg

GBxL0ih.jpg

Hier heb ik ook nog een paar Foto's van mijn Cristal red garnalen.
QbaSZtS.jpg

TOD47sV.jpg

Is dat allemaal Tenellus wat ik zie? Heb je in dat geval geen last ervan dat er vuil tussen blijft hangen en liggen en dat dit alg geeft?

Het ziet er wel erg mooi uit die dichte beplanting. Zit zeker vrij veel licht boven de bak?

Is dat allemaal Tenellus wat ik zie? Heb je in dat geval geen last ervan dat er vuil tussen blijft hangen en liggen en dat dit alg geeft?

Het ziet er wel erg mooi uit die dichte beplanting. Zit zeker vrij veel licht boven de bak?

Ja ik ben al bezig met een baard alg kuur in deze bak maar dat kwam door te weinig Co2. maar zo te zien ben ik al bijna klaar want eerst was mijn hele bak vol met baard alg en nu maar hier en daar een beetje. En de planten zijn Eleocharis parvulus. En ja de lamp die er boven hangt is zo'n 15000 K.

Ja ik ben al bezig met een baard alg kuur in deze bak maar dat kwam door te weinig Co2. maar zo te zien ben ik al bijna klaar want eerst was mijn hele bak vol met baard alg en nu maar hier en daar een beetje. En de planten zijn Eleocharis parvulus. En ja de lamp die er boven hangt is zo'n 15000 K.

Zag niet echt alg hoor maar dat er vuil blijft hangen dat zie je wel vaker namelijk. Staat er nu best mooi voor als je het mij vraagt.

Hier nog een paar foto's van garnalen die ik kweek. De eerste kan je neocaridina wild zien en de 2e zijn vuurtjes.

vc1uuAp.jpg

6egRyLJ.jpg

Dat is inderdaad een groot verschil in kleur Joris. Ik dacht eerst een muis te zien op de eerste foto vlakboven dat grijze pijpje😀😀.

Hier heb een paar foto's van garnalen die ik nu ook begin te kweken. Ik heb ze echt net gisteren ontvangen.

Hier zijn ze dan.
8d2EBbM.jpg

7F4vU6Q.jpg

G9JCLPR.jpg

Het zijn Citroentjes. En die had ik nog niet dus ik dacht laat ik er eens wat bestellen.

Zien er goed uit hoor. Vrijdag krijg ik eindelijk mn 2 groepjes met TB garnalen. 20 rode en 20 zwarte gaan het worden die in aparte bakken komen.
Wachten duurt altijd zolang he😀😀.

Hier heb ik nog en fototje die ik echt net gemaakt heb.

Xgov3Lj.jpg

Mooie garnalen hoor! Leuk. Kun je eens foto's maken van alle soorten garnalen die je hebt? Is wel leuk om zo variatie te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan