Wat is er nieuw

eigen project aquarium, maar welk licht?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter edenscorner
  • Startdatum Startdatum
E

edenscorner

Guest
Beste aquarianen,

Vanuit een kunstproject heb een constructie gebouwd uit steigerhout die een tanganyika aquarium van 1.50m zal dragen. 187 liter.

Nu heb ik niet goed nagedacht over het licht.

Het aquarium wordt deels overkapt door twee kleine deksels(hout) waaronder het licht gemonteerd moet worden.
oppervlakte: 30 bij 12cm per kap. - hangt 10cm van het wateroppervlak.

Ik dacht dat er genoeg opbouw led verlichting/spots werden aangeboden op internet. maar dat valt zwaar tegen, helemaal als ik zie hoe weinig licht ze uitstralen.

Heeft iemand tips voor een goedkoop/betaalbare lichtbron(onder de maat 30cm bij 12cm) die sterk genoeg is voor zo'n 80liter water? (x2)

Ik laat jullie graag mijn ontwerp zien wanneer die af is.

Alvast bedankt!
 
Waarom niet eerst laten zien?

En 60 cm buisjes? gelijk vast in de kap?
 
Bedankt! Alvast voor de reacties

-ik heb nog niet door hoe je hier een jpeg plaatst vanuit m'n bureaublad. Tips?
 
10457671_10152117630736956_7278355741157668869_o.jpg
 
Waar je nu leds ziet moeten soortgelijke spots/strips komen. Het is de bedoeling dat het naar beneden schijnt. Dat het midden van het aquarium minder belicht wordt is dus niet erg.
 
Neeeeeeetjes gemaakt.man. Hillstream.?
Zit er al water in???
En kunnen de poten niet uit elkaar schieten,zonder versteviging?

Inbouw?of opbouw spots?
 
Bedankt! Alles is veilig gemaakt. Er zit ook een onzichtbare steunbalk onder, dus het aquarium heeft genoeg steunpunten. Alle onderdelen liggen nu nog los van elkaar. (eerst maar eens een goede verlichtingsoptie vinden)

Ben opzoek naar opbouw spots(led) die 80 liter kunnen dekken per spot. Tot dusver nog niets gevonden.
 
Je zegt dat het een Tanganyikabak moet worden, maar daar ziet het niet echt naar uit. Een Tanganyikabak heeft veel stenen waarmee je holen cre�ert en een zandige bodem. Bovendien zijn de waterwaardes in zo'n bak dusdanig dat er nauwelijks plantengroei kan plaatsvinden. Ook zijn veel vissen uit dat meer aardige bouwvakkers die de zaak nogal eens naar eigen idee willen omvormen. Als je het aquarium in deze vorm wil houden zou ik je toch aan willen raden om eens goed na te denken over wat er in komt.

PS

De bak zelf ziet er goed uit
 
Beste aquavisie, dit is een demo animatie he?

Ik maak er een Tanganyika bak van(al jaren ervaring). Maar voor hetzelfde geld is het dus een dergelijke biotoop als deze. (;
 
Bedankt voor de reacties! denk dat het inderdaad ivm spots, ledstrips worden! zal snel een foto sturen van hoe het wordt.
 
edenscorner zei:
Beste aquavisie, dit is een demo animatie he?

Ik maak er een Tanganyika bak van(al jaren ervaring). Maar voor hetzelfde geld is het dus een dergelijke biotoop als deze. (;

Nu je het zegt,Hout vlammen zijn gelijk!!! 😉
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan