Wat is er nieuw

Eimekei's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Diangelo
  • Startdatum Startdatum
D

Diangelo

Guest
Ik heb een groepje van zes Eimekei's en ik vraag mij af op welke leeftijd ze stellen gaan vormen. Ik heb ze nu ruim een half jaartje en ze zullen nu ongeveer 18 cm hoog zijn. De zes vormen nog steeds een hechte groep en en schermutselingen zijn er bijna niet. De bedoeling is eigenlijk dat ze met ze zessen bij elkaar blijven,maar is dit mogelijk of is daar mijn bak toch te klein voor 120x50x60?

165841diangelo_0_82_983687_470453546431810_1202001813853374505_n.jpg

Ik heb 6 Eimekei's gehad, afkomstig van Jos Hut. Ze zaten in een bak van 130x60x55. Dat ging heel lang goed, tot zich een koppel vormde. Daarom heb ik ze bij een andere liefhebber met een grotere bak ondergebracht. Daar gaat het wel goed.

18 cm hoog is mooi, maar ze zullen nog wel wat cm hoger worden!

Ze worden zeker 25 tot 30 cm hoog

Hobbygroet,
Jos Hut

Oke, dan is het nog afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Zou mooi zijn als ze hier ook tussen de 25 en 30 cm worden en zijn zijn ook afkomstig van Jos Hut 🙂

Veel voeren en veel water verversen. De vissen groeien erg goed op artemia en mysis. Kijk maar eens hoeveel ze op kunnen, je zal verbaast zijn.

Hobbygroet,
Jos Hut

Klopt ja,ik stond al verstelt hoeveel ze naar binnen kunnen werken. ik voer ze meestal vier keer per dag, maar zelfs dan denk je nog wat een hongerlappen zijn het. je hoeft maar in de buurt van het aquarium te komen en ze komen gelijk weer naar voren. Maar hoe vaak en hoeveel zou ik moeten verversen? nu doe ik een keer per week 40%.

Bij deze grote eters is veel water verversen noodzakelijk om alle afvalstoffen af te voeren. Als je vier keer per dag flink voert , zeven dagen per week! dan denk ik dat 40 % water verversen te weinig is. Een en ander natuurlijk afhankelijk van filtering etc.
Omdat de vissen nog in de groei zijn zou ik twee keer per week 50% verversen. Je krijgt dan ook een minder groot verschil in watersamenstellling ( vers en niet vers water) dan bij een keer per week verversen.

Hobbygroet,
Jos Hut

Oke, dan ga ik dat maar eens doen! Bedankt voor je advies 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan