Wat is er nieuw

Eindelijk Corydoras sterbai toevoegen

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Vandaag heb ik naar lang twijfelen toch een schooltje van 10 Corydoras sterbai gekocht.
Ik heb nog getwijfeld om de Corydoras aeneus te kopen omdat deze een heel stuk goedkoper waren. Uiteindelijk toch voor de Corydoras sterbai gegaan omdat ik deze toch wel een stuk mooier vind en je het maar 1x goed kan doen.
Omdat ik nog helemaal geen bodembewoners in het aquarium heb lijkt me dit een leuke toevoeging.
De visjes zijn nu nog even aan het wennen en mogen dalijk het aquarium in.
Hebben jullie nog tips kwa verzorging?
17358161811616337147458431841112.jpg
17358159775321727005940101881208.jpg

Die onderin het zakje zit heeft volgens mij hoogtevrees :DD

Mooie vissen, ga je geen spijt van krijgen, een van de mooiere soorten.
Verzorging redelijk simpel, gevarieerd voeren met deels dierlijk en plantaardig (tabletjes). Mug (diepvries/gevriesdroogd) vinden ze ook lekker en artemia. Temperatuur rond de 22/23 zit je prima.

De Corydoras zitten inmiddels al een halve dag in het aquarium en ze maken het goed.
Het is erg leuk hoe ze zich als schooltje door het aquarium bewegen. Het vuil wat hier en daar op de bodem ligt komt nu ook mooi omhoog en gaat richting de filter.

N
Die onderin het zakje zit heeft volgens mij hoogtevrees :DD

Mooie vissen, ga je geen spijt van krijgen, een van de mooiere soorten.
Verzorging redelijk simpel, gevarieerd voeren met deels dierlijk en plantaardig (tabletjes). Mug (diepvries/gevriesdroogd) vinden ze ook lekker en artemia. Temperatuur rond de 22/23 zit je prima.
Smaken verschillen. En ik persoonlijk vind de sterbai een van de mist mooie soorten.😅 De aeneus vind ik veel mooier.😆

Mij is bekend dat een sterbai 43 jaar werd. Dus je kunt er lang plezier van hebben met wat geluk. 😉

Mooie groep hoor. Zien er goed uit. Hoe gaat het nu met ze? Ik had ze vroeger ook.
Zelf heb ik nog enkel wat aeneussen (acht) en één Brochis splendens. Hij is al heel lang de laatst overgeblevene Brochis en vindt het gelukkig heel gezellig met de cory's.

Ze doen het heel erg goed. Sinds dat ze erin zitten blijft de bodem ook mooi schoon.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan