Eitjes denk ik?


Nitsoj

Active member
Lid geworden
8 maart 2020
Berichten
28
Leeftijd
36
Hallo allen,

Ik ben eigenlijk nog vrij nieuw mbt aquaria's

Ik heb net even de bak schoon gemaakt en zie onder de filteruitsroom een tros met eitjes denk ik.. ik gok dat jullie daar meer over kunnen zeggen.

Ter info
Er zit in de bak:
3 x sluierstaart
5x meloenbarbeel
2x ancistrus
2x waaierhandgarnaal

Zie foto voor de eitjes
 

Bijlagen

  • 15836727365484198580253442327735.jpg
    15836727365484198580253442327735.jpg
    84.5 KB · Weergaven: 95
Ja, die zitten er ook in vergeten te vermelden..
Echter zijn die eitjes toch wit en liggen die boven het waterniveau?
 
Dan klopt dat helemaal, appelslakken leggen hun eitjes boven in de kap, als ze uitkomen vallen ze zo in het water, let op, een 100 stuks is niet onmogelijk, je kan het trosje gewoon weghalen, of laten gaan.
 
Dan klopt dat helemaal, appelslakken leggen hun eitjes boven in de kap, als ze uitkomen vallen ze zo in het water, let op, een 100 stuks is niet onmogelijk, je kan het trosje gewoon weghalen, of laten gaan.

Zoals ik lees en de jongen komen uit vallen ze in het water en zijn het gelijk kleine slakjes, mijn tros ligt nog bij elkaar kan het niet zijn dat dit van de sluiers/barbelen is en losgekomen is van planten tijdens het schoonmaken?
 
Nee, zeer zeker van de appelslakken.
 
Dan klopt dat helemaal, appelslakken leggen hun eitjes boven in de kap, als ze uitkomen vallen ze zo in het water, let op, een 100 stuks is niet onmogelijk, je kan het trosje gewoon weghalen, of laten gaan.
Klopt niet altijd, de spixiappelslak legt zijn eitjes onder water
 
Zo te zien boven de waterlijn, ts zal dat kunnen verduidelijken.
 
Nou ik heb de bril op en die hangen erboven dacht ik. Daarbij klopt dat wel met Appels in de bak.

Dit strookt niet met deze vraag:

Ja, die zitten er ook in vergeten te vermelden..
Echter zijn die eitjes toch wit en liggen die boven het waterniveau?
Dus de ts heeft de eitjes onder water liggen zoals ik ze ook zie
 
Om verwarring te voorkomen.. de eitjes liggen 2a3 cm onder water
 
Dan zijn ze dus toch niet van de Appelslakken.
 
Hierbij de foto van de appelslakken
 

Bijlagen

  • 15836857271708273624515739862621.jpg
    15836857271708273624515739862621.jpg
    208.1 KB · Weergaven: 71
  • 15836858231381069457033442200375.jpg
    15836858231381069457033442200375.jpg
    109.2 KB · Weergaven: 71
Zoals ik al dacht: een spixiappelslak, zijn onzijdig en leggen eitjes onder water (en eten al je planten op)
 
Verkeerde voorlichting dus, deze appelslakken heb ik erin geplaatst om overgebleven rotzooi op te eten en algen ik hoor ze nog zo zeggen van de planten blijven ze af
 
Ja dat gebeurd 9 v/d 10x dat mensen verkeerd voorgelicht worden omdat de verkoper er of te weinig verstand van heeft (winkels) of er graag vanaf wil en je voorliegt
 
Het zijn goede opruimers en wat zachter eten zullen ze zeker niet links laten liggen zoals planten, maar AL je planten is wat overdreven, er staat meer op hun menu, dat slakken de beste opruimers in je aquarium zijn is zeker waar.
 
Het zijn goede opruimers en wat zachter eten zullen ze zeker niet links laten liggen zoals planten, maar AL je planten is wat overdreven, er staat meer op hun menu, dat slakken de beste opruimers in je aquarium zijn is zeker waar.
Niks overdreven, wij hebben ze gekweekt en de enige bak die helemaal kaal was qua planten was die bak en alle andere bakken gebeurde niks met de planten
 
Het zijn goede opruimers en wat zachter eten zullen ze zeker niet links laten liggen zoals planten, maar AL je planten is wat overdreven, er staat meer op hun menu, dat slakken de beste opruimers in je aquarium zijn is zeker waar.
Vraag het me zomaar af hoor, maar heb je uberhaupt wel ervaring met spixislakken?
 
Vraag het me zomaar af hoor, maar heb je uberhaupt wel ervaring met spixislakken?
Zeker, ik heb ze in mijn oude 80 cm bak gehad en deden prima werk, en ja soms kan je een plant afschrijven welke ze lekker vonden, maar het was een mooie volle planten bak.
 

Terug
Bovenaan