Wat is er nieuw

eitjes ontdekt...maar van welke vis???

• Onderwerp starter Onderwerp starter EdwinLelystad
  • Startdatum Startdatum
E

EdwinLelystad

Guest
Ik was net druk bezig om alle drijfplantjes een beetje bij elkaar te binden want er kwam geen licht meer naar beneden.

Ben ik klaar en zie ik ineens een stuk of 10 witte bolletjes op de achterraam geplakt...VERREK...was dat dan??
Ik iets beter kijken en OO SHIT...er liggen wel meer dan 100 bolletjes op de bladeren geplakt,sommige op de achterwand..
821782pene_0_84_20150223_163633.jpg

Sorry..plaatje vergeten te draaien in de haast.

Maar van wie is dat?

De goerami's lijkt me heel sterk want de bolletjes liggen PRECIES voor de spraybar waar dus volle stroming staat..en ik heb ze nog geen schuimnest zien bouwen maar ze zitten wel de hele week al in die hoek met zijn 2tjes terwijl ze normaal achter voor het glas om eten lopen te schooien.

Ik heb:
2 gouden goerami's 1m/1v
2 dwerg goerami 1m/1v
19 neontetra
3 M.preacox 1m/2v
4 albino cory
4 sternbai cory
vuurgarnalen (ergens)

Wat moet ik nu doen??? iemand een idee??
Moet ik de eitjes vangen en in een kweekbakje met drijfplanten plaatsen met papa en mama goerami(ervanuit gaande dat het van hun is?)

Weet bijna zeker dat je Corydoras bezig zijn geweest! 😉
Je kan de eitjes in een apart bakje zetten met een bruissteentje bv of in een netbreeder die je in je bak kan hangen.

leggen corydoras de eieren dan halverwege in de bak??? deze eitjes hangen ongeveer op een hoogte van 15 tot 25 cm boven de grond.
Ik heb zo'n plastic bakje met gleuven aan de zijkant die blijft drijven in het aquarium...ik zal daar de eitjes dan maar zo lang in doen.

En dan??? jezus kep de bak net 2 maand waarvan de eerst 1,5 maand een super slechte opstart.hahaha...
nou ja...word ik mogelijk toch 1 keer pappa in mijn leven.hahaha

Seabait zei:
Weet bijna zeker dat je Corydoras bezig zijn geweest! 😉
Je kan de eitjes in een apart bakje zetten met een bruissteentje bv of in een netbreeder die je in je bak kan hangen.
:thumbs:

EdwinLelystad zei:
leggen corydoras de eieren dan halverwege in de bak??? deze eitjes hangen ongeveer op een hoogte van 15 tot 25 cm boven de grond.
Ik heb zo'n plastic bakje met gleuven aan de zijkant die blijft drijven in het aquarium...ik zal daar de eitjes dan maar zo lang in doen.

En dan??? jezus kep de bak net 2 maand waarvan de eerst 1,5 maand een super slechte opstart.hahaha...
nou ja...word ik mogelijk toch 1 keer pappa in mijn leven.hahaha

Ik denk dat de gleuven te groot zullen zijn en de uitgekomen visjes alsnog in je grote bak zullen belanden.

Is trouwens best vreemd om in je bak te ejaculeren hoor maar zal ook niet de reden zijn van de eitjes nu :juggle: 😉

Als het van je goerami's was geweest, dan had pa de eitjes bewaakt.

Morgen zal ik meteen naar de winkel gaan om van die inhang/opvouwbare netjes te kopen...echt..ONGELOOFLIJK maar zo'n netje had ik zaterdag in mijn hand gewoon omdat ik nieuwsgierig was wat voor iets het was....toen maakte ik nog de grap dat ik DIE voorlopig niet nodig zal hebben.

Tot ik zo'n netje heb,heb ik 70% van de eitjes in dat plastic bakje zitten.
Die eitjes lijken wel vastgelijmd te zitten aan de achterwand man...zijn bijna niet los te krijgen.
Dus ik heb alleen de 2 bladeren afgeknipt en met blad en al in het bakje gedaan.

Ennuuu...Seabait....Ik kon er echt niks aan doen...probeerde het nog op te vangen maar ja..soms heb je van die dagen.... :engel: :sorry:

@visstick....Pa goerami zit wel altijd in die hoek...ondanks de volle stroming...en toen ik net de eitjes weg wou halen zwom hij ook wel in de buurt..maar echt bewaken leek het niet op...Ik zal hem in de gaten houden...er zitten nog wat eitjes op de raam geplakt die ik laat zitten...zal kijken of de goerami die gaat bewaken tov andere vissen.

En anders is het gewoon een kwestie van afwachten OF er uberhaupt iets uit komt en zoja wat.
hahaha.

Gourami's bouwen ook een schuimnest en plakken geen eitjes hier en daar.

Ja precies..dat dacht ik dus ook al...had ik me dus toch goed ingelezen in mijn vissen...
Ik had de goerami's namelijk nog geen nest zien bouwen....dus wist vrijwel zeker dat het een ander vis moest zijn.

ok...ben benieuwd...

Wil je ze op laten groeien zul je ze wel moeten verwijderen, wanneer je ze laat zitten is er denk ik maar een hele kleine kans dat je laters iets van de jongen terug ziet. Wanneer je de eitjes appart hebt zullen ze na enkele dagen wel uit komen, hierna teren ze nog enkele dagen op de dooierzak waarna je ze kunt voeren. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dit het beste gaat met zelf gekweekte Artemia.

Ok...dank je Ludger!!
Ik heb de eitjes nu even in een plastic drijfbak zitten(met van die gleuven erin zodat het doorstroomt)

Morgen ga ik naar de winkel om spullen te halen.
Wordt vanavond een avondje studeren dus...lezen wat beter is...
een kweeknetje en ze daarin groot brengen tot ze veilig zijn of een klein bakje erbij halen (zo n 10 liter dennerle bakje ofzoiets)

en alles lezen over ARTEMIA..wat ik TOTAAL nog niet ken..maar komt goed!!

10 liter is al te groot. Een heel klein bakje of kweeknetje waar zo'n 1 of 2 liter water in gaat is eerst genoeg. De jongen moeten namelijk in het begin zwemmen in het eten, wanneer de bak te groot is kunnen ze het eten niet vinden.

Wanneer je een artemia kweek op zet kun je het beste 2 kweekjes op zetten (of meer), het duurt namelijk minimaal 24 uur voordat er de artemia uitkomt, wanneer de ene op is kun je hem direct opnieuw opzetten en vanuit de andere voeren. Wanneer je dit niet doet moet je eerst wachten tot de eieren weer zijn uitgekomen, dit betekend dus dat je de jongen geen artemia kunt geven.

Dank je wel weer Ludger!! dan wordt het eerst een intern kweeknetje/kweekbakje

In het eten zwemmen, maar weet niet of je dat wel in je normale bak wilt (sneller vervuiling). Heb je geen losse plastic/acryl bak?

ben al aan het kijken of een EASY BREEDING BOX van 1,2 liter iets is.

https://www.google.nl/search?q=easy+bre ... CAYQ_AUoAQ

Dan zou ik dan ook altijd kunnen gebruiken mocht ik nog eens jonkies krijg of vuurgarnaaltjes op de laten groeien tot ze veiliger zijn. (pluk javamos en voedsel tablet erin en een garnaal is alweer tevreden volgens mij)

update.....zo n bakje gaat hier denk ik niet werken.
Het water niveau zit bij mijn rio 180 ongeveer 6 cm onder de rand dus denk dat een luchtpomp niet genoeg water erin krijgt.
Daarnaast las ik dat LUDGER al visjes is kwijt geraakt omdat ze over de uitstroom heen zwommen...

ok..ga ik verder neuzen.

Een netbreeder of nog beter een apart bakje zoals een aqua40 oid.

Klopt dat bakje heb ik ook gebruikt, echter zwommen ze inderdaad zo het aquarium in (niet wanneer ik erbij was natuurlijk 😉

Ik heb hem later nog steeds wel gebruikt echter gebruikte ik het ververs systeem niet meer. Je kunt ook gewoon een broodbakje of iets dergelijks gebruiken, je zult wel dagelijks een deel van het water moeten verversen en voer wat niet wordt opgegeten af moeten hevelen. Ik zelf zoog het voer wat niet werd opgegeten op met een spuit;

altprev_8505.png

Overigens moet een beetje luchtpomp dat water wel omhoog krijgen, ik had hem zelf ook aan een Rio 180 hangen. Het gaat maar om een heel klein beetje water wat steeds ververst wordt, anders krijg je ook een sterke stroming in het bakje mocht het te hard gaan.

AAAA ok...ja..ik had al even zitten youtuben en daar zag ik inderdaad een paar van die easy breeding boxen die toch aardig hoog boven het waterniveau zaten en het toch deden.
En anders heb ik altijd nog een klein waterpompje wat van een huiskamer-fonteintje is geweest wat ik erop kan zetten en dan de waterstroom kan regelen met een kraantje in de slang.

Voor het uitzwemmen van de kleintjes heb ik al gezien dat er veel mensen een stuk neutrale filterspons voor de uitstroom zetten wat de visjes tegenhoud maar het water natuurlijk niet.

DUS..morgen naar de dierenwinkel en op zoek naar zoiets...wil er ook niet teveel aan uitgeven en zo n easy breeding box kan ik dus ook mooi gebruiken om vuurgarnalen te kweken zonder dat mijn goerami's ze opvreten.

Dan nu nog even neuzen naar dat artemia.

Ik ben geen fan van de breeding box, bij mij ontsnapten de baby cory's ook weer. Trouwens, zelfs een garnaal weet erin en eruit te komen terwijl ik denk dat ik alles dichtgestopt heb. Daarom heb ik nu een klein glazen bakje opgezet om de corys in groot te brengen totdat ik de overlevingskans in de grote bak groot genoeg acht. (zie ook mijn album hiervoor) 🙂

Mag ik nog wat vragen...

Ik las net ergens op een forum dat je kunt zien of de eitjes bevrucht zijn of dat het dode eitjes zijn.Als het eitje doorzichtig is dan was het goed,,,als het melk wilt was dan was het een dood eitje.
Bij mij zijn ALLE eitjes melkwit...hahaha.

Maar ik las ook dat de ALBINO versie melkwitte eitjes worden....

". Ik had geen schimmel problemen deze keer, hoewel de eieren langzaam melkachtige wit werden in de loop van een paar dagen (voorspelbaar met albino embryo's binnen)"

Iemand die hier iets over kan zeggen?? mogelijk uit ervaring ofzo?

Op je foto zie ik eitjes die mij wel bevrucht lijken. Je zult het na enkele dagen wel zien, wanneer de eitjes wat donkerder gaan kleuren en er ook een stipje in het eitje optreed (Het visje).

Ik heb zelf het vermoeden dat ze idd bevrucht zijn...
kep er eens goed naar gekeken net en er zijn 2 eitjes die spierwit zijn,de rest is meer glazig wit.

Op mijn facebook staan wat meer foto's....

Als je ze wilt zien moet je maar zoeken op edwin nieuwenhuis lelystad...(de rest is toch afgeschermd op mijn facebook)

Nu maar eerst slapen en dan kijken we morgen middag wel weer verder..thanks everybody!!

Ik heb de eitjes van mijn cory's in een bak gedaan waar ik eerst knutselspullen in had zitten. Is een fijne bak en kan hem mooi verwarmen met een element dat ik nog had liggen. Ik moet alleen even kijken hoe ik het ga doen met het zuiveren en de zuurstof. Dus als iemand tips heeft

https://www.facebook.com/edwin.nieuwenhuis.94

Voor de mensen die willen meekijken hoe het staat met de cory-eitjes...Ik zal filmpjes/foto's die daarmee te maken hebben openbaar zetten.
Anders blijf ik bezig met filmpjes/ foto's plaatsen.

Kep trouwens 219 eitjes geteld...DAMDN...mama corydora moet op knappen hebben gestaan!!

Vandaag voor het eerst beweging waargenomen IN de eitjes.

Lamp eronder houden,camera zo stabiel mogelijk houden en focus proberen te houden.
en dan omzetten naar internet formaat en dan krijg je dus dit:

Facebook van mij

Ik kan helemaal niks met je Facebook maar goed nieuws!

Hoezo kan je niks met mijn facebook??? das raar...kep alles van het aquarium openbaar staan dus dat zou iedereen moeten kunnen zien..

Hmmm vreemd weer..maar ja..maakt niet uit.hahaha.thanks anyway.

Als ik de link aanklik zie ik je profielfoto en een paar hokjes met favoriete muziek televisie en overige dingen maar verder niks.
Komt misschien omdat ik geen lid van Fb ben.

hmmm vreemd ...maar ben ook al bezig om een oud youtube kanaal van mijzelf af te stoffen...is wat makkelijker ...idd ook voor de generatie die geen fb heeft.

Welke generatie heeft er nou geen Fb? 😉
Zijn volgens mij maar een paar individuele uitzonderingen lijkt wel! :juggle:

Inmiddels dus meer dan 53 kleine albinotjes en toen ben ik gestopt met tellen.

HIER een filmpje van hoe ze er nu bij zwemmen en hoe ik de 1e fles artemia heb staan bubbelen.
De fles artemia staat nu in een emmer met water op 24 graden om te zorgen dat het ook echt morgen gebruikt kan worden.

Handig idee om de fles in een emmer te plaatsen. Zo doe ik het ook altijd en dan heb je binnen 24 uur in ieder geval de eerste artemia beschikbaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan