eitjes ontdekt...maar van welke vis???


Ja ik moet ze wel wat te eten geven morgen hahaha.
het zijn nu nog niks meer dan gele speldenknopjes met een staartje en 2 heeeele kleine vinnetjes.

Neem aan dat dat gele bolletje de eierzak/dooierzak is? en dat die steeds kleiner wordt ofzo?

Ervanuit gaande dat er een stuk of 60 minivisjes uitkomen..hoeveel artemia moet ik er dan in doen morgenmiddag?
halve theelepel per voeding ofzo??Gefilterd en afgespoeld met zoetwater natuurlijk..
En de eitjes die zaterdag nog niet uitgekomen zijn?? wat doe ik daarmee?? afhevelen samen met de bodem zooi??

Ik had gelezen dat verse jonge artemia ongeveer 2 dagen houdbaar is in de koeling zolang het maar in het zoute water blijft?
Dat zou ik dus morgen avond de jonge artemia uit de fles kunnen afhevelen en bewaren in het water en meteen een nieuwe fles opstarten.

Zaterdag komt mijn nieuwe luchtpomp binnen waar ik 2 flessen naast elkaar op kan laten pruttelen...het luchtpompje wat ik nu heb trekt dat niet..(breedingbak plus 1 fles gaat NET)

Jeetje wat een vragen weer..sorry daarvoor mensen.
 
Mooi spul!
Ze hebben voor de eerste 2-3 dagen eten vanuit de dooierzak idd en daarna is het goed om ze meerdere keren per dag wat te voeren.
Omdat ze niet alles opeten is het verstandig om regelmatig wat water te verversen om zo de kwaliteit goed te houden.
Artemia is volgens mij langer goed te houden maar dan zal je ze moeten voeren alleen worden ze dan waarschijnlijk weer te groot voor de jonge visjes dus heb je ook niks aan de eerste tijd.

Leuk iig ben benieuwd hoe het gaat uitpakken!
 
Nou.....mijn artemia wil niet.... k-zooi

Ik heb jbl artemio mix gekocht,houdbaarheidsdatum 8-2015.
i een fles gedaan met 0.5 liter warm water,bubbeltjes erin en toen de fles in een emmer gezet met verwarming tussen de 24 en 27 graden.

Eitjes hebben nu 42 uur staan pruttelen maar nog niet 1 eitje is uitgekomen....
waardeloze zooi??????!!!!!!

Donderdagavond 23 uur is het eerste visje geboren dus dat zou betekenen dat ze minimaal tot zondagochtend op hun eierzak/dooierzak kunnen leven maar daarna moet ik ze toch echt voeren.

Vanmiddag ga ik naar duitsland en onder andere naar (freshnapf) dierenwinkel.
dat is de duitse jumper zeg maar.
aquariumspul is daar veel goedkoper en sakura garnalen vaak ook en ik ga kijken naar een fluval chi om een garnalenbak/ jonge visjesbak van te maken.

Hopelijk dat ik daar iets van artemia vind...
 
Hey Ludger,

Artemio mix van jbl is helemaal kamt en klaar...hoef je niks zelf te mixen

Na 48 uur pruttelen zwommen er ongeveer 100 artemia dingetjes rond.
dus heb alles weggegooid en een nieuwe fles gestart.

Mogelijk heb ik wel een oorzaak gevonden....
ik had de fles in een emmer staan met water en een verwarming erin.
Die verwarming blijkt kapot te zijn,als ik hem instel op 24 graden werd het water 35 graden......en nu las ik dat artemia eitjes niet meer uitkomen als ze te warm zijn geweest..dus....poging 2.

De corydoras krijgen ondertussen stofvoer van sera....moet toch iets in het weekend....
 
Mijn Corys worden allemaal groot op stofvoer en gemalen vlokvoer, als het maar fijn genoeg is...
 
Wat (ontbindend) herfst- of catappablad vormt ook een aardige (secundaire) bron van voedsel doordat het een als broedplek werkt voor allerlei microscopisch leven.

~ Ivo
 
Aaa das ook een goeie..zal ik vanmiddag eens achteraan gaan.

De 2e poging om artemia uit te laten komen was ook waardeloos dus ik ga vanmiddag terug met die mix naar de winkel..

Moet zeggen dat ze stofvoer goed eten..voordeel van doorzichtige vissen; je kunt zien of ze gegeten hebben.hahaha

Ik doe nu elke dag even een paar uur een octocinclus in het kweekbakje erbij...die eet dan heel mooi de bodem weer schoon.hahaha.werkt goed!!

Gisteravond via een Duitse website een 2e aquarium bestel. .de aqualantis advanced 60 led....was �69.90!!! Helemaal compleet.

Die ga ik eerst indraaien, dan kleine visjes erin groot brengen en een kolonie vuur garnalen kweken..en dan komt daar 1 dwergkogelvis in waarschijnlijk maar dat duurt nog maaaanden...die bak gaat mijn vriend aankleden (dat zal wat worden) haha.

gr ikke
 
Ik heb die Artemiomix ook. Er zit inderdaad al zout bij de eieren. Had je wel voldoende eieren er bij geschept?

Maarre, bij mij is de uitkomst ook niet geweldig. Is een duur geintje.:(
 
Je kan denk ik beter losse eitjes kopen en er zelf zout bij doen. Ik doe dat altijd voor de vissen en dan is het resultaat wel goed moet ik zeggen.
Je hoort vaker over die kant en klare klachten dat het niet goed gaat.
Wellicht is de hoge temp de oorzaak geweest in dit geval.
 
Nou..ik heb ook een tip voor mensen die die artemio mix van jbl willen kopen..

NIET DOEN!!!!.....so...das nog eens een tip!!

Hahaha.

Ook de 3e poging was totaal NIKS NOPPUS NADA uitgekomen...dus ik heb het opgegeven.

Vanmiddag terug geweest naar de winkel om te klagen over die mix en dat er nog geen 3% eitjes uitkwam.
Natuurlijk vroegen ze of ik het wel goed gedaan had en allemaal bullshit vragen (wat de luchtvochtigheid was in huis..DHEUUUUUU....ben je echt DOM ofzo??? die dingen drijven in WATER!!!!!!) echt...sommige winkelpubers....
Gelukkig kwam de eigenaar er net aan en die hielp mij verder en zonder 1 vraag kreeg ik mijn geld terug.

Hij had zaterdagmiddag ook al klachten gekregen over dezelfde mix dus hij had ze ook uit de schappen gehaald tot JBL nieuwe had gestuurd.
(tja...of hij was gewoon net toevallig uitverkocht en dat daarom het schap leeg was...wie zal het zeggen.hahah)

Affijn..ik heb mijn geld terug en voer de kleintjes nu gewoon sera stofvoer en heeeel fijn gemalen vlokvoer.
En ze schijnen het lekker te vinden want 10 minuten nadat ik gevoerd heb zie je allemaal groene gevulde buikjes.
(voordeel dat ze doorzichtig zijn.hahaha)

Aangezien ze nu lekker eten ga ik geen eitjes meer bestellen etc..ze doen het schijnbaar op stofvoer ook prima...en die paar die niet willen eten en het niet redden zijn in mijn ogen toch al de zwakkere...de wet van de natuur...de sterke overwinnen.

Als het lukt zal ik vandaag of morgen weer een foto hier naar zetten...ze groeien echt snel.

Morgen of woensdag komt de 2e aquarium binnen.Daar ga ik even bij "filtering" een andere vraag over stellen.
 
Wel klantvriendelijk dat je je geld terug hebt gekregen! Had ik eigenlijk ook moeten doen, maar ja.

En alsze gewoon stofvoer eten, waarom dan inderdaad moeilijk doen met artemia.
 
Klopt John...heb ik ook overal gelezen dat het veel voedzamer is,dat was dus ook precies de reden waarom ik het wou geven.
Maar als het na een heel weekend pruttelen nog niet lukt houd het op.hahaha.

Maar ik had ook ergens gelezen dat vooral de 1e 2 weken artemia gegeven wordt aan jonge vissen?!?!?! klopt dat?
Want dan is het nog maar 5 dagen dus tja...om nou voor die 5 dagen ergens eitjes te moeten bestellen...
Tegen de tijd dat ik het heb en gebubbeld heb zijn de vissen hier al 2 weken oud.

Ze eten erg goed stofvoer en zeer fijn gemalen vlokvoer.
Kijk...deze heeft ook net gegeten.hahaha.

387749pene_0_84_dsc00339.jpg

159923pene_0_84_dsc00345.jpg
 
Ik gebruik 'artemia vervanger' in poedervorm, zoiets als dit:http://www.hsaqua.eu/nl/voeding-zeewater/332-hs-aqua-artemia-quick.html

En dat heb je ook nog in allerlei formaat vlokkken, granulaat. En in vloeibare vorm.
Ik ga toch liever voort het gemak haha.
 

Terug
Bovenaan