niels boogaard
Well-known member
- Lid geworden
- 31 augustus 2016
- Leeftijd
- 25
ik zag gisteravond dat mijn corydorassen aan het paren waren. het vrouwtje had tussen haar onderste vinnen de eitjes geklemd en de mannetjes zwommen er omheen. hierna plakte het vrouwtje de eitjes tegen het raam.
en dit gebeurde gisteravond vier keer
ik heb de eitjes voorzichtig in een ander bakje gedaan waar nauwelijks licht bij komt zodat ze niet gaan schimmelen. alleen is de temperatuur van het water in dat bakje maar 18 graden. is dit erg?
maar toen ik vandaag uit school kwam zag ik dat er weer een flinke lading eitjes aan het glas kleefde van mijn aquarium. deze heb ik ook in dat kleine bakje gedaan. en nu heb ik er ongeveer 75.
ze komen dan volgens de berekening van 100 gedeeld door de temperatuur in ongeveer 5 tot 6 dagen uit.
maar mijn vraag is: hoe laat ik ze opgroeien zonder dat ze allemaal dood gaan.
dit is de vierde keer dat ik eitjes van de corydorassen heb. maar 1 keer zijn er een stel uitgekomen. en na zo'n tien dagen waren die allemaal dood.
van de keer wil ik er wel een stel volwassen krijgen. hoe doe ik dat
en dit gebeurde gisteravond vier keer
ik heb de eitjes voorzichtig in een ander bakje gedaan waar nauwelijks licht bij komt zodat ze niet gaan schimmelen. alleen is de temperatuur van het water in dat bakje maar 18 graden. is dit erg?
maar toen ik vandaag uit school kwam zag ik dat er weer een flinke lading eitjes aan het glas kleefde van mijn aquarium. deze heb ik ook in dat kleine bakje gedaan. en nu heb ik er ongeveer 75.
ze komen dan volgens de berekening van 100 gedeeld door de temperatuur in ongeveer 5 tot 6 dagen uit.
maar mijn vraag is: hoe laat ik ze opgroeien zonder dat ze allemaal dood gaan.
dit is de vierde keer dat ik eitjes van de corydorassen heb. maar 1 keer zijn er een stel uitgekomen. en na zo'n tien dagen waren die allemaal dood.
van de keer wil ik er wel een stel volwassen krijgen. hoe doe ik dat