Eitjes van Khuli?


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Ik zag net op een blad groene stipjes/balletjes. Zijn dit de eitjes van khuli? Het is geen alg. Wat moet ik hier mee doen als het de eitjes zijn? Ik zie dat khuli nog wel dik is. Legt ze elke dag wat eieren?

IMG_20170326_165435.jpg
 
Het is alg. Denk type baardalg dat net begonnen is.
 
Zijn het stipjes of echt balletjes?
Is lastig zien op de foto,denk alg maar lijkt wel zo goed als enkel op dat blad te zitten en is ook apart.
 
Of misschien sporen van de plant oid?
 
Zijn het stipjes of echt balletjes?
Is lastig zien op de foto,denk alg maar lijkt wel zo goed als enkel op dat blad te zitten en is ook apart.
Ik heb het zelfde fenomeen waar het zich beperkt tot enkele blaadjes. Doorgaans zijn dit de oudere bladeren onderaan dus ik denk dat het iets te maken heeft met leeftijd/licht/ en eventueel plaatselijke tekorten.
IMG_1431.JPG


Staan er nu wel veel op maar normaal knip ik de aangetaste blaadjes weg.
 
Het is inderdaad alg mijn moeder heeft het ook. Precies hetzelfde en op dezelfde plant. Zou het door het zonlicht komen? In iedergeval kan deze topic verwijderd worden.
 
Nee, Algen zijn geen direct gevolg van licht zon of anderzins. Hoewel licht wel invloed heeft in die zin dat meer licht betekend dat de planten meer voedingsstoffen nodig hebben. En als er een tekort ontstaat van 1 of meer van dei stoffen kunnen algen de kop opsteken omdat , simpel gezegd, algen beter kunnen omgaan met tekorten.

Onvoldoende stroming en onderhoud kunnen ook wel een factor zijn maar 9 van de tien keer is er ergens een tekort. De reden dat er wel eens aangeraden wordt direct zonlicht te mijden heeft er meer mee te maken dat kunstlicht te sturen is en zonlicht niet of slechts heel moeilijk.
 
Ik denk dat het co2 tekort is mijn nieuwe co2 systeem wil niet echt inwerken. Heb hem nu ruim een week en 1 bel gezien in de flipper. Ik zal eens naar de stelschroef kijken, want de regelaar staat bijna voluit open!
 
Dat is groene puntalg inderdaad en vaak een po4 of co2 tekort. ik zou de waterwaarden eens meten.
 

Terug
Bovenaan