Eitjes van?


B

Bart

Guest
Beste vrienden,
Wie herkent deze eitjes
De mogelijke eigenaars zijn: zebraslak
Rode posthoornslak of corrydoras pygmaeus. Of het een of ander plaagbeestje dat ik nog niet gespot heb. Van de garnalen gaat het niet zijn
15697728747792091710046201183915.jpg
 
Het is bijna een zoekplaatje. Maar ik heb ze gevonden en denk dan toch aan de Corydorassen.
 
Ik denk van een zwemmende kip! :D

Nee ik ga met Benvo mee
 
Ik denk van een zwemmende kip! :D

Nee ik ga met Benvo mee


Is toch een serieus antwoord. Maar je spreekt mij aan. Maar je collega gaat ook OT... daar zie ik niks van terug. Wilt u dat ook even doen? B.v. dank
 
Gezien de ovale vorm denk ik zebraslak.
 
Gezien de ovale vorm denk ik zebraslak.

Ja dat dacht ik ook en mede gelet op het in het wilde weg leggen was ik ook van mening dat het van deze slak afkomt.ik heb ze ook ooit gehad en door de hele bak heen kom je die eitjes soms tegen en ze zijn erg lastig weg te halen.
 
Ze hangen er al wel even. Als ze van de zebraslak zijn komen ze niet uit heb ik begrepen
 
Ze hangen er al wel even. Als ze van de zebraslak zijn komen ze niet uit heb ik begrepen
Klopt, deze hebben dan brak tot zout water nodig om uit te komen, ik zou zeggen haal ze weg voordat ze te vast komen te zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bart
De Zebraslak. Een van de redenen waarom ik deze slak nooit zou kopen. De witte eitjes komen niet uit, zijn ontsierend en kunnen erg lang intact blijven.
 
Aan de andere kant zijn er ook redenen om de zebraslak wèl te kopen; het zijn goede schoonmakers en persoonlijk vind ik ze ook erg mooi.
 
De Zebraslak. Een van de redenen waarom ik deze slak nooit zou kopen. De witte eitjes komen niet uit, zijn ontsierend en kunnen erg lang intact blijven.

Temperatuur niet te hoog houden (22-23 graden), dan krijg je eigenlijk geen eitjes!
 
Temperatuur niet te hoog houden (22-23 graden), dan krijg je eigenlijk geen eitjes!

Ja ok maar soms moet je vanwege de vissen de temp wel iets hoger hebben. Ik heb ze ooit gehad maar was blij eraf te zijn en dat alleen al vanwege die eitjes.
 
Ze zitten er toch al een jaar of 2 in en nu pas kom ik eitjes tegen. Dit bakje heeft geen verwarming staat in de keuken waar het rond de 21 graden is. Het is natuurlijk wel extreem warm geweest deze zomer.

Ze zullen er zin in gehad hebben zeker
 
Ja misschien dat de temp er mee te maken heeft gehad alhoewel het ook vorig jaar in de zomer flink warm is geweest.
 

Terug
Bovenaan