Eitjes?


B

blackmoor

Guest
Hallo allemaal,

Vanochtend toen ik wakker werd zag ik eitjes in mijn Rio 180 zitten. Nou dacht ik gelijk aan mijn appelslakken, maar die leggen geen eitjes onder water. Logisch zou zijn dat óf de sluierstaarten eitjes gelegd moeten hebben, óf dat de slakken eerst een paar eitjes onder water gelegd hebben en daarna boven gekropen, en nu komt mijn tweede vraag: Ik tilde de afdekkap op en daar zat een heel eitjeshulsel van de appels op. Hoe moet ik die precies goed houden?

Hier wat foto's:
IMG_4166.JPG
IMG_4167.JPG
 
Die eitjes van de Appels hoef je weinig aan te doen. Die zitten nu warm en vochtig. Als ze uitkomen kunnen er hinderden kleine slakjes in de bak vallen. Soms maken mensen er een bakje onder om ze op te vangen. Vraag me alleen niet hoe:D.
Ik heb 1x eitjes laten uitkomen en opeens zie je dan heel veel kleine slakjes kruipen.
 
Fijn dat je er idd weinig aan hoeft te doen! Enkel is het een probleem met de sluiers...... Ik hoop dat ze niet al het kroost op eten, maarde eitjes hangen in de juiste hoek van de bak (daar is het lekker dichtbegroeid)

Maar, ik las dat de eitjes pas over 3 weken uitkomen, dus hoe doe ik dat met verversen? (ik til meestal de hele kap eraf tijdens het schoonmaken,....)
 
Kun je met die bak niet de halve kap opendoen dan? In de Rio125 had ik namelijk voor en achter een klepdeksel.
 
Ja, dat kan wel. Maar is het dan niet te droog voor ze? Als ik de halve kap opendoe dan is er minder waterdamp gedurende het onderhoud, of zijn ze nou ook weer niet zo teer?
 
Nou voor een korte tijd lijkt me dat niet zo erg want ik heb ook altijd gewoon onderhoud gedaan. Het duurt natuurlijk geen uren dat verversen;)
 
Het duurt natuurlijk geen uren dat verversen;)

Dan onderschat jij soms het werk...... De hele voorruit poetsen, planten snoeien, water in emmers doen en daarna met een gieter weer 90L erin........ Dan kan wel 1,5 uur duren....:D
 
Beetje tempo maken dus of het in twee keer doen. De ene keer verversen en de dag erna onderhoud;) Ik denk dat het wel meevalt hoor want als dat deel dicht kan blijven dan zit het nog steeds wel boven het warme water.
 
Ja, oké. Dat komt wel goed. Intussen zijn die eitjes onderwater weg..... Ik denk niet dat die dus van de sluiers waren
 
Ik geloof dat de slakken mijn bak fijn vinden:

Alweer eitjes!
IMG_4386.JPG
 
Hoe is het eigelijk met de vorige eitjes?
 
Hoe is het eigelijk met de vorige eitjes?

Nou, ik heb er wel wat zien uitkomen maar ik heb nou niet het idee dat ze allemaal zijn uitgekomen, terwijl ze nu al meer dan een maand zitten.
 
Nou, ik heb er wel wat zien uitkomen maar ik heb nou niet het idee dat ze allemaal zijn uitgekomen, terwijl ze nu al meer dan een maand zitten.
:foto:
 

Ja, ze zitten nu tussen de bodem en zijn piepklein, dus lastig foto's maken:oops: Ik zal als ik er weer een zie uitkomen er een foto van maken.
 
Ze worden al paars!

IMG_4541.JPG
 
Leuk om te zien hoor en hoeveel heb je er denk je nu dan?
 
Leuk om te zien hoor en hoeveel heb je er denk je nu dan?

Zo'n 30 tel ik er, maar er zitten er ongetwijfeld meer. Ik heb nu in 2 maanden 5 eikapsels gehad!
 

Terug
Bovenaan