Electric Blue Acara's

Bosbever

Active member
Lid geworden
2 juni 2020
Berichten
25
Leeftijd
31
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel een nieuw visbestand samen aan het stellen voor mijn 450L aquarium. Eén vis die mijn gelijk opviel was de Electric Blue Acara, prachtvis om te zien en stelt geen gekke eisen aan het water. Nu is dat laatste niet zo'n probleem aangezien ik inmiddels al een aantal jaar aquaria heb en mijn weg daar wel ik kan vinden. Echter krijg ik online wisselende verhalen te lezen, dus ik dacht laat ik eens om wat ervaringen en tips vragen. Hoeveel EBA zouden jullie in het aquarium houden (aangezien ik lees dat paargedrag wel erg agressief is) Of zouden bijvoorbeeld Japonica garnalen bij deze vis kunnen? Wat zou jullie vissenbestand worden als je het om de Electric Blue Acara's heen zou moeten bouwen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en ik hoop vele reacties te mogen ontvangen zodat ik een gedeelte van mijn bestand op Vivarium 2022 kan aanschaffen.

Bedankt!!
 
In mijn visbestand (2x EBA (koppel), 2 Pauwogen, 6x Geophagus sp. Guyana, 1x Heros Rotkeil) merk ik dat de acara's de meest zelfverzekerde en nieuwsgierige vissen zijn. Ze zoeken vrijwel altijd de aandacht en zijn ook niet bang om tegengas tegenover de pauwogen (die minimaal 2 tot 3x zo groot zijn) te geven.
Ik heb tot nu toe 2x jongen gehad, deze waren vrij snel opgegeten door medebewoners, maar de acara's waren zeer fel in die periode. Ik zou in een 450L bak niet meer dan 2 koppels acara's aanraden.
Qua bijvissen kan ik weinig zeggen aangezien ze acara's in mijn bak een bijvis zijn.. Maar iets groots (minimaal 8cm) en met voorkeur een hoge bouw (zalmsoorten e.d.) zou de voorkeur hebben.
 
In mijn visbestand (2x EBA (koppel), 2 Pauwogen, 6x Geophagus sp. Guyana, 1x Heros Rotkeil) merk ik dat de acara's de meest zelfverzekerde en nieuwsgierige vissen zijn. Ze zoeken vrijwel altijd de aandacht en zijn ook niet bang om tegengas tegenover de pauwogen (die minimaal 2 tot 3x zo groot zijn) te geven.
Ik heb tot nu toe 2x jongen gehad, deze waren vrij snel opgegeten door medebewoners, maar de acara's waren zeer fel in die periode. Ik zou in een 450L bak niet meer dan 2 koppels acara's aanraden.
Qua bijvissen kan ik weinig zeggen aangezien ze acara's in mijn bak een bijvis zijn.. Maar iets groots (minimaal 8cm) en met voorkeur een hoge bouw (zalmsoorten e.d.) zou de voorkeur hebben.
Hey Jeroen, bedankt voor je reactie!
Ik ben aan het twijfelen of ik überhaupt een koppel, of misschien een enkele EBA neem, omdat deze dan niet het agressieve paringsgedrag zal vertonen.

Ben inderdaad aan het twijfelen om er misschien een klein groepje Boesemani's bij te zetten of Roodneuszalmpjes, deze staan beide ook erg hoog op mijn lijstje. Dit in combinatie met een leuk groepje Corydoras, ottocinclus, misschien een koppeltje altispinosa's en misschien 2 L-nummers zal het redelijk compleet maken denk ik zo. Had er ook graag Amano/Japonica garnalen in gedaan maar ik denk dat deze op termijn een snack zal worden voor de EBA, dus daar zal ik dan concessies in moeten doen.

Ik ga nog even wat rondneuzen en mezelf wat meer proberen te verdiepen in de vis en eventueel bovengenoemd bestand erbij. Altijd een leuk onderzoek om een bestand samen te stellen.
 
Terug
Bovenaan