Wat is er nieuw

Eleocharis parvula (dwerggras)

Peter74

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2015
Ik heb gisteren deze grassoort gekocht met de gedachte dat het past in het west-Afrika thema. Thuisgekomen vond ik het gras toch wel vrij hoog (bijna 10 cm) en vraag ik me af of ik het er wel in moet zetten. De vraag: Zouden jullie hem plaatsen of niet? Zo ja, waar? (Zie link naar mijn 60cm bakje voor fotos van de bak.)

Waar je het neer zet is een beetje persoonlijk, maar deze plant leent zich uitstekend om kort te knippen naar de gewenste hoogte.

Dit is persoonlijke smaak waar het het beste thuishoort in het aquarium! Waarom denk je dat het er niet goed in gaat passen?

Dank voor jullie antwoorden.

Ik hou wel van een beetje "natuurlijke" uitstraling en ben bang dat netjes op maat knippen daar afbreuk aan zal doen.

Als plek heb ik zelf gedacht aan de hele zone tussen de Valisneria en het hout, of juist een klein stukje aan de rechterkant tussen Bolbitis, glas en het hout. Maar als ik op die laatste plek niet knip, ontneemt het een behoorlijk deel van het zicht op de Bolbitis die ik zelf wel mooi vind groeien. Maar misschien gaat de Bolbitis daar dan juist wel weer mooi overheen groeien?

Peter74 zei:
Dank voor jullie antwoorden.

Ik hou wel van een beetje "natuurlijke" uitstraling en ben bang dat netjes op maat knippen daar afbreuk aan zal doen.

Als plek heb ik zelf gedacht aan de hele zone tussen de Valisneria en het hout, of juist een klein stukje aan de rechterkant tussen Bolbitis, glas en het hout. Maar als ik op die laatste plek niet knip, ontneemt het een behoorlijk deel van het zicht op de Bolbitis die ik zelf wel mooi vind groeien. Maar misschien gaat de Bolbitis daar dan juist wel weer mooi overheen groeien?

Wie weet, het is altijd te proberen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan