Wat is er nieuw

Eleocharis parvula ideale omstandigheden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Samzee
  • Startdatum Startdatum
S

Samzee

Guest
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de ideale omstandigheden voor de Eleocharis parvula creëer zodat deze een mooie grasmat word.
Omstandigheden nu:
Bemesting middels Ei met co2.
7 uur licht (opstarten van de bak)
Onverwarmd op zo'n 19 graden.

Waar ik mee zit is dat er een beetje discussie is tussen planten en eerst een tijd met rust laten.
Gelijk inkorten.
Na een week beginnen met wekelijks snoeien.

Wat is wijsheid?

Wat wijsheid is weet ik niet, maar heb toevallig net wat in drie verschillende bakjes gedaan.

Ik heb ze er eerst ingezet, zonder te kortwieken.
Ook best wel diep in het zand, zodat ze niet snel weer gaan drijven.
Na een weekje heb ik ze met een pincet wat omhooggetrokken en de sprietjes gekortwiekt.

Dit lijkt in elk geval goed te werken.

Denk dat ik ze over een week begin met wekelijks inkorten om zo uitlopers te stimuleren.
Zie al wel groei in zowel wortels als blad en ook zie ik mooie luchtbelletjes ontstaan dus ben op de goede weg.

Bij mij heb ik een deel geplant en niets aan gedaan. Een ander deel kort geknipt en de wortels een beetje bijgesnoeid. Deze laatste vormen echt wel sneller uitlopers. Terwijl het eerste deel een beetje staat te verkommeren de puntjes worden bruin en regelmatig komt er een plukje los waar de wortels wat bruin en verstikt zijn. Ik voeg geen co2 toe en bemest 1 keer per 2 weken met sera florena

Ze staan nu een dag of 5 en ze doen het goed.
Nog niet echt uitlopers maar zie bij een paar die bijna tegen het glas aan staan zie ik duidelijk wortels die al behoorlijk snel en diep groeien.
Maandag ga ik ze snoeien in de hoop dat dat uitlopers stimuleert.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan